Vyvrcholením každého evropského rallycrossu jsou speciály divize 1, jejichž výkon (těch nejlepších) se pohybuje mezi 500 až 700 k a z nuly na sto zrychlují zhruba za 2,5 sekundy. V Sosnové postoupili do finále Švéd Kenneth Hansen (Citroen Xsara), který vyhrál dvě rozjížďky. Vedle něj se do první řady postavil Nor Ludvig Hunsbedt (Ford Focus WRC), jako vítěz třetí série. Druhou řadu obsadili Holanďan Jos Kuypers (Ford Escort 2000) a Švéd Per Eklund (Saab 9-3). Z poslední řady pak chtěli útočit na vítězství Švéd Michael Jernberg (Ford Focus WRC) a Francouz Jean Luc Pailler (Peugeot 206 WRC), který zvítězil ve finále B.
Naopak vůbec se nedařilo Pavlu Koutnému s Fordem Focus WRC. V tréninku si sice připsal čtvrtý nejlepší čas, ale do první rozjížďky už nenastoupil pro potíže s elektronikou. Problémy s motorem měl opět Nor Martin Schanche, jenž u svého vozu Opel Astra měnil po tréninku motor, takže nastoupil až do druhé rozjížďky, v níž zajel až osmý čas. Ale to bylo prakticky vše co v Sosnové předvedl, neboť třetí už nedokončil. Další z favoritů Nor Eivind Opland (Mitsubishi Lancer) se dostal sice do finále B, ale tady pro něj účinkování skončilo pro poruchu převodovky.
Ještě než se vrátíme na start finále, tak se musíme zmínit o problémech se startovacím zařízením, které provázely prakticky celý závod. Nakonec se muselo startovat ručně, což se ukázalo jako kámen úrazu a vlastně i jako příčina pozdějšího protestu. Jako první doslova „vystřelil“ Eklund, který na pár metrech získal nepatrný náskok, neboť většina ostatních včetně Hansena zůstala „viset“ na startu. Jako druhý vyjel tedy Hansen a na třetí příčku se bleskově probojoval Pailler. Hansen po celých šest kol útočil na svého krajana ze všech sil, ale Eklunda nepředjel. Také Pailler si uhájil bronz před Hunsbedtem, Kuypersem a Jernbergem. Po projetí cílem Hansen ihned zamířil do prostoru startu a poukazoval na neregulérní provedení startu s tím, že Eklund vyrazil dřív. S výsledkem se nechtěl smířit a proto podal protest, který byl po dvou hodinách zamítnut s odůvodněním, že podle řádů FIA nelze proti startu protestovat. Kdo má pravdu nemůžeme sice posoudit, ale víme, že starý lišák a obhájce titulu Per Eklund studoval provádění startů už během předchozích finálových jízd. Vzhledem k tomu, že nefungovalo elektronické startovací zařízení, tak si zřejmě vyčíhl ten správný okamžik a odjel ze startu jako první. Tím vyhrál už svůj druhý letošní závod, a přestože vynechá rallycross na domácí trati, patří k nejvážnějším uchazečům na evropský titul.
Druhá divize se nesla ve znamení souboje dvou nejlepších jezdců – Francouze Bénézeta a našeho Kalného. Zatímco Bénézet vyhrál dvě rozjížďky, Kalný si připsal nejlepší čas pouze jeden. Náš jezdec vyrazil sice nejlépe, vedl do poloviny závodu, ale pak zaútočil malý černovlasý Francouz a s náskokem necelých dvou sekund zvítězil. Trojnásobný úspěch vozů Peugeot 306 završil třetí příčkou Vlastimil Boháček před zle dotírajícím Finem Kalliem s Hondou Integra. Pavel Novotný odstoupil už v rozjížďkách pro technickou závadu a čtvrtý náš reprezentant Roman Častoral byl klasifikován jako jedenáctý.
Divizi 1400 vyhrál stylem start – cíl Jaroslav Marchal s VW Polo, který tak získal první evropský zlatý věnec své poměrně krátké kariéry. Největším soupeřům Nielsenovi (Rover Metro), Laurantovi (Peugeot 106) a Seeligerovi (Citroen AX) nedal nejmenší šanci.
Mistrovství Evropy pokračuje 2.července ve Švédsku.
Průběžné pořadí po 3 závodech
Divize 1
1. Eklund Per (S) | Saab 9-3 | 55 |
2. Hansen Kenneth (S) | Citroën Xsara | 48 |
3. Pailler Jean Luc (F) | Peugeot 206 WRC | 41 |
4. Opland Eivind (N) | Mitsubishi Lancer | 37 |
5. Kuypers Jos (NL) | Ford Escort 2000 | 39 |
Divize 2
1. Bénézet Eddy (F) | Peugeot 306 | 55 |
2. Kalný Jaroslav (CZ) | Peugeot 306 | 52 |
3. Hansen Magnus (S) | Citroën Xsara | 35 |
4. Boháček Vlastimil (CZ) | Peugeot 306 | 32 |
5. Kallio Jokke (FIN) | Honda Integra | 30 |
Divize 1400
1. Seeliger Sven (D) | Citroën AX | 53 |
2. Sýkora Miroslav (CZ) | Peugeot 106 | 41 |
3. Keersmachaecker (B) | Peugeot 106 | 38 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií