Mazda RX-EVOLV: Nejvýkonnější Wankel všech dob

V oblasti rotační motorů Wankel se Mazda angažuje takřka čtyři desítky let. Motor Wankel se objevuje nyní v nejnovější koncepční studii sportovního vozu Mazda RX – EVOLV.

Jako první výrobce měla Mazda odvahu opustit konvenční konstrukci motoru a pustit se na cestu rotační pohonné jednotky. Tato odvaha byla v roce 1967 odměněna modelem Cosmo, prvním vozem na světě poháněným rotačním motorem. A nesmíme zapomenout ani na slavné vítězství Mazda 787 v závodě 24 hodin Le Mans ’91. Celé řady výborných výsledků dosáhla v automobilovém sportu také Mazda RX-7, o které se zasloužili Weidler, Herbert a Gachot.


Počátkem 90. let oživila Mazda trh roadsterem MX-5, který se mezitím stal nejprodávanějším dvoumístným otevřeným automobilem. A právě to přimělo Japonce, aby přišli s další novinkou, tentokrát čtyřdveřovou Mazdou RX-EVOLV a nasadili tak nová měřítka v sektoru sportovních vozů. Prostor a pohodlí pro čtyři dospělé osoby je kombinován s kompaktními rozměry karosérie a vysokým výkonem. S novým rotačním motorem, nezávislým zavěšením kol a optimálním rozdělením hmotnosti v poměru 50:50 demonstruje Mazda své představy o sportovním voze nového tisíciletí.


Mazda RX-EVOLV: Nejvýkonnější Wankel všech dob

Unikátní dvoukomorový Wankel „Renesis“ (Rotary Engine Genesis) je v tuto chvíli se svými 206 kW (280 k) nejvýkonnějším rotačním motorem všech dob. Vysokého výkonu bylo dosaženo umístěním sacích a výfukových kanálů do boků komor a výrazným snížením hmotnosti rotorů. Tím poklesla spotřeba i emise výfukových plynů. Cílevědomý vývoj v oblasti rotačních motorů se Mazdě zas jednou vyplatil.

Mazda RX-EVOLV: Nejvýkonnější Wankel všech dob

Příští směr Mazdy nenaznačuje však pouze nový motor, ale také celkové provedení a design vozidla. Kompaktní rozměry vozu umožnily motor vestavět přímo za přední nápravu, což vedlo k optimálnímu rozdělení hmotnosti na přední i zadní nápravu. Přístup k motoru umožňuje dvoudílná kapota, jejíž přední část se otevírá směrem vpřed a zadní směrem k vozidlu. Motor a převodovka jsou pevně spojeny uhlíkovou příčkou PPF se zadní nápravou. Hřebenové elektricky ovládané řízení je velice přesné a dobrý kontakt s vozovkou zajišťuje nezávislé zavěšení kol. Velké 19“ vnitřně chlazené kotouče jsou vybaveny šestipístkovými brzdiči vpředu, resp. čtyřpístkovými vzadu. Na 20“ ráfcích z lehkého kovu jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky s asymetrickým desénem a připevněny senzory upozorňující na ztrátu tlaku. K technologickým novinkám patří aktivní brzdový systém ACB, který umožňuje řidiči tlačítkem regulovat brzdné síly působící na jednotlivá kola a tím měnit chování vozu z přetáčivého na nedotáčivý podle stylu jízdy.

Ani interiér není o nic méně vzrušující než motor nebo exteriér. Unikátní konstrukce dveří bez středového sloupku umožňuje pohodlné nastupování a vystupování. Přední dveře s dvoustupňovým kloubovým závěsem se nejdříve vysunou ven a dopředu a teprve potom se otevřou otáčecím pohybem. Zadní dveře se otevírají dozadu a otočí o 90 o teprve tehdy, pokud jsou již přední otevřeny. K otevírání a zavírání dveří i spouštění motoru slouží ID karta uchovávající v paměti i další informace jako např. nastavení ABS nebo výkonu motoru, ale třeba také o zdravotním stavu řidiče. Čtyři samostatná anatomická sedadla potažená kůži zaručují dobré držení těla i pohodlí a navíc zaberou i méně místa než klasická. Mechanismus posuvu zadních sedadel umožní lepší využití prostoru podle počtu cestujících a objemu zavazadel.


Uspořádání přístrojové desky plně odpovídá potřebám řidiče, rychloměr a otáčkoměr jsou umístěny v jeho zorném poli, ostatní doplňkové údaje se zobrazují na multifunkčním displeji na středové konzole, kde se nachází i volič šestistupňové sekvenční převodovky. Rychlosti lze řadit i tlačítkem na volantu jako ve formuli 1. Rovněž i spuštění a vypnutí motoru stejně jako parkovací brzda se ovládá tlačítky. Audiosystém s deseti reproduktory zaručuje kvalitu zvuku srovnatelnou s koncertní síní.

Mazda RX-EVOLV: Nejvýkonnější Wankel všech dob


I když zatím neexistují žádné plány na sériovou výrobu, přesto model zrcadlí pokrokový způsob myšlení a dává tušit směr, v němž se budou Mazdy pohybovat. Ohromný zájem veřejnosti na tokijském autosalónu donutil vedení Mazdy podrobně prozkoumat výrobní potenciál, a tak se nechme překvapit.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...