Měl vzadu uložený čtyřdobý dvouválcový motor o zdvihovém objemu pouhých 360 cm3 a výkonu 12 kW/5300 ot/min, takže patřil do daňově zvýhodněné třídy japonských minivozů, vhodných pro provoz v přeplněných ulicích velkoměst. Převodovka byla zprvu pouze dvoustupňová s přímým řazením, později se objevila i samočinná. Automobil vynikal velmi malými rozměry, měl délku 2980 mm a šířka i výška byla shodná 1290 mm. Při hmotnosti 395 kg dosahoval největší rychlosti 90 km/h a výrobce uváděl už tehdy spotřebu 3,3 litru na 100 km. Kola byla obuta do pneumatik rozměru 4,80-10.
Později se Mazda 360 vyráběla nejen jako kupé, ale také s čtyřmístnou karoserií sedan a kombi. Vznikl rovněž lehký dodávkový automobil B360 Truck (1961). V roce 1962 se na výrobních linkách hirošimské továrny objevila Mazda Carol 360, jejíž motor o shodném objemu jako u dvouválce však byl řadový čtyřválec s větším výkonem 15 kW/6000 ot/min. Vrtání válců 46 mm a zdvih pístů 54 mm připomínaly hodinářskou práci, vzduchové chlazení vystřídal kapalinový okruh. Tento typ se vyráběl v čtyřsedadlové verzi až do roku 1971.
Po změně japonské legislativy, zvyšující hranici zdvihového objemu miniautomobilů na 600 cm3, dostal větší čtyřválcový motor 586 cm3, stále však uložený napříč vzadu. Mazda Carol 600, čtyřdveřový sedan, se také v roce 1963 stala miliontým vyrobeným automobilem hirošimské značky. Na rozdíl od jiných japonských automobilek Mazda záhy minivozy opustila a zamířila do vyšších tříd. V roce 1964 vyjela první Familia 800, předchůdce populární řady 323, a na základě licenční smlouvy na rotační motory systému NSU Wankel začala kapitola, která Mazdu nejvíce proslavila. Mazdu 110S Cosmo Sport, první sériový automobil s dvourotorovým motorem Wankel, představíme příště.
převzato z MAZDA NEWS léto 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.