Mazda Motor Corporation dnes oznámila velký nárůst zisku za první polovinu FY2004. Tyto výsledky přivedly společnost na cestu k dosažení vůbec nejlepších výsledků v historii, k dosažení operativního zisku za celorok.
V první polovině FY2004, který skončil k 30.9. 2004, Mazda zaznamenala nárůst na všech úrovních zisku. Konsolidované tržby za toto období činily 1 320,6 mld. jenů, tj. o 9% více oproti stejnému období předchozího roku. Operativní zisk se zvýšil o 53% na 43,5 mld. jenů, zatímco čistý zisk se zvýšil o 68% oproti předchozímu roku na 18,7 mld. jenů.
Dosažení těchto zisků bylo významně podpořeno růstem výnosů na základě pokračujících silných prodejů v Evropě, silnějšího prodeje nových výrobků jako Mazda3/Axela a také skutečnosti, že společnost pokračovala ve svém úsilí o „Achieve Best Cost“ (= ABC; dosažení nejlepších nákladů), které vede ke snižování nákladů.
Finanční výsledky první poloviny FY2004
Konsolidované tržby v první polovině FY2004 dosáhly 1 320,6 mld. jenů, což je nárůst o 111,1 mld. jenů oproti první polovině FY2003. Operativní zisk byl 43,5 mld. jenů, tj. meziroční nárůst o 15,1 mld. jenů. Běžný zisk činil 36,9 mld. jenů, tedy o 17,9 mld. jenů více oproti předchozímu roku, zatímco čistý zisk se zvýšil o 7,5 mld. jenů na 18,7 mld. jenů.
Konsolidované cash flow bylo negativní ve výši 14 mld. jenů. Čisté pohledávky se zvýšily o 5,2 mld. jenů na 363,3 mld. jenů v porovnání ke konci FY2003, a poměr vlastního jmění k závazkům se zlepšilo o 10% na 151%.
Finanční plán pro FY2004
Mazda také oznámila zvýšení celoročního plánu pro FY2004 – včetně plánovaného operativní zisku ve výši 78 mld. jenů, což by představovalo rekord všech dob. Všechny úrovně zisků pro FY2004 jsou plánovány tak, aby byly v meziročním porovnání vyšší.
Celoroční příjmy z prodejů jsou plánované na 2 710 mld. jenů, tj. na zvýšení o 5% oproti dřívější úrovni, vyjímaje z toho vliv výsledků způsobených změnou fiskálního roku v rámci zahraničních operací v FY2003. Operativní zisk je plánován na 78 mld. jenů, což představuje nárůst o 7,8 mld. jenů oproti FY2003 a zvýšení o 8 mld. jenů v porovnání k dřívějším prognózám. Plánovaný běžný zisk a čistý zisk byly také zvýšeny.
Nově naplánované finanční výsledky FY2004:
- Tržby z prodeje:2 710 mld. jenů, o 135 mld. jenů více oproti FY2003, vyjímaje z toho vliv změny fiskálního roku
- Operativní zisk:78,0 mld. jenů, o 7,8 mld. jenů více oproti FY2003
- Běžný zisk:74,0 mld. jenů, tj. o 16,0 mld. jenů více oproti FY2003
- Čistý zisk:37,0 mld. jenů, tedy o 3,1 mld. jenů více v porovnání k FY2003
Momentum značky Mazda
Management značky Mazda se současně s oznámením výsledků prvního pololetí zavázal, že bude pokračovat v „Mazda momentum“. V rámci vize, kam se chce Mazda dostat za nějakých deset let, vyvinula společnost „Mazda momentum“ – nový střednědobý obchodní plán. Na základě tohoto plánu bude Mazda posilovat růst, zatímco bude současně udržovat svůj stávající pozitivní prodej a zisk.
Mazda momentum zahrnuje klíčové střednědobé cíle pro FY2006. Jedním z cílů je nově stanovená úroveň operativního zisku ve výši 100 mld. jenů. Očekává se, že tento operativní zisk bude dosažen na základě prodeje 1,25 mil. vozů, tj. o 120 000 vozů více než bylo plánováno pro FY2004. Mazda si také stanovila za cíl snížení poměru jmění k závazkům ze stávající úrovně 151% pod 100% v FY2006.
Za účelem dosažení těchto finančních a korporátních cílů se Mazda soustředí na čtyři klíčové nástroje:
- upevnit pozici na klíčových trzích
- posílit výzkum a vývoj
- dosáhnout celkové efektivnosti a synergií
- investovat do lidských zdrojů
V detailním pohledu to znamená, že se jednotlivé trhy budou snažit o vylepšení pozice v rámci zákaznické spokojenosti a že postupně uvedou nové vozy vyvinuté pro konkrétní regiony – mezi těmito vozy budou i tři SUV modely určené speciálně pro severoamerický trh.
Plány jsou také zaměřeny na zvýšení nákladů do výzkumu a vývoje o 30% k FY2006 oproti stávající úrovni. Také bude urychleno uvádění nových výroků, když ke se ke konci kalendářního roku 2006 počítá s uvedením 16 důležitých nových vozů na významných klíčových trzích.
V průběhu plánu „Mazda momentum“ budou posíleny celková efektivnost a synergie v oblastech výzkumu a vývoje, managementu, výroby a logistiky. I nadále bude pozornost soustředěna na rozvoj lidských zdrojů, což naváže na důležitý pokrok dosažený v této oblasti v posledních 4 letech. Program rozvoje „Mazda´s Business Leadership Development“ (= MBLD) bude i nadále důležitým nástrojem pro posun společnosti kupředu.
Plány na FY2004 a budoucí strategické plány zmíněné v této tiskové informaci se zakládají na rozmanitých nepředvídatelnost, včetně budoucích podmínek světové ekonomiky, trendech v oblasti automobilového průmyslu a na rizicích spojených s kolísáním směnného kursu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.