Vozidlo s variabilním interiérem, v němž jednak najdou pohodlné cestování čtyři osoby, a jednak jej lze přestavět do mnoha podob dle libosti – to je velkoprostorová studie osobního automobilu nižší střední třídy Mazda Neospace.
Na pohled vypadá větší než opravdu ve skutečnosti je. Při necelých čtyřech metrech délky a rozvoru 2,5 m nabízí dokonce zavazadlový prostor na úrovni Mazdy 323. Při obsazení všech čtyř sedadel se do něho vejdou ještě tři velké kufry. Pokud potřebujete větší prostor, potom stačí zadní sedadla posunout dozadu a sklopit do podlahy. Pohodlně pak naložíte dovnitř kolo nebo lyže. Zajímavě je řešena i zadní stěna, jejíž spodní část se sklápí až k zemi a ulehčí přístup k zavazadlovému prostoru.
Studie vyvinutá v Evropském designerském centru Mazdy si pochopitelně uchovává typickou tvář japonské automobilky presentované pětiúhelníkovou chladičovou maskou ohraničenou dvojitými světlomety. Z boku upoutají proti sobě se otevírající dveře bez středového sloupku. Zatímco zadní dveře se otevírají i zavírají zvnějšku, z bezpečnostních důvodů je lze zevnitř otevřít pouze tehdy, pokud jsou přední dveře otevřené.
Interiér vyplňují čtyři zcela nezvykle uspořádaná lehká a samostatná sedadla, jakoby se vznášela ve vzduchu. Nejsou fixována k podlaze, ale kolejnicí upevněna ke středové konzole. To dodává pocit prostornosti. Uvnitř převládá hnědá barva nejrůznějších odstínů, přerušovaná oranžovými akrylovými a hliníkovými prvky v přístrojové desce, kterou lze individuálně přizpůsobit pozici řidiče a jeho zornému úhlu.
Střecha je z nového průsvitného teflonového materiálu, kterým může dobře pronikat denní světlo.
Vůz by měl pohánět zážehový čtyřválec 1.5 vycházející z Mazdy 323, doplněný o přímé vstřikování paliva. Alternativně přichází v úvahu ještě vznětový dvoulitr s přímým vstřikem a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Mazda Neospace přenáší výkon na přední kola bezestupňovou převodovkou CVT s pružným ocelovým pásem a doplněná kapalinovým měničem momentů usnadňující rozjezd.
Studie zahrnuje řadu bezpečnostních prvků, které by se v budoucnu mohly objevit v sériové výrobě. Zesílené okenní rámy zavřených bočních dveří nahrazují masivní středový sloupek. Dynamický systém jízdní stability DSC přispívá optimálním jízdním vlastnostem za každé situace a pomáhá řidiči zvládat nebezpečné okamžiky. K pohodě za volantem přispívají rovněž speciální pneumatiky Michelin se systémem PAX, které při ztrátě vzduchu umožní ujet až dvě stovky kilometrů „osmdesátkou“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.