Osobitá série k 10. výročí uvedení na trh měla svou premiéru na Ženevském autosalonu, nedlouho poté, kdy v Hirošimě opustil výrobní linku automobil s pořadovým číslem 500 000. Mazda MX-5 si získala srdce milovníků jízdy na čerstvém vzduchu na celém světě a ani po deseti letech její image svobody a radosti z jízdy nikterak neutrpěla. Svědčí o tom tisíce nadšenců, kteří se se svými vozy sjíždějí na mezinárodní srazy MX-5, jak si ostatně můžete přečíst na dalších stránkách.
Takao Kijima, vedoucí programu MX-5, který se podílel také na slavném kupé Mazda RX-7 s motorem Wankel, vtiskl „mx-pětce“ opravdový charakter sportovního automobilu. Nízká karoserie se dvěma sedadly, motor vpředu a pohon zadních kol, navíc se systémem transaxle, pevně spojujícím motor s rozvodovkou, jsou zárukou vynikajících jízdních vlastností. Akční model limitované série 10th Anniversary (10. výročí) má už v základní výbavě vše nejlepší, co se kdy v MX-5 objevilo. Dodává se se silnějším čtyřválcovým motorem 1.8/103 kW a šestistupňovou převodovkou s řazením krátkou pákou na středovém tunelu, dosud známou jen z japonského trhu. Jízdní vlastnosti vylepšují tlumiče pérování Bilstein, zesílené uložení přední nápravy a šnekový diferenciál Torsen s omezeným prokluzem. Na první pohled vůz limitované série odlišuje působivá modrá barva „Innocent Blue Mica“, modrá plátěná střecha, pětipaprsková patnáctipalcová leštěná kola z hliníkové slitiny a exkluzivní interiér v černé a tmavě modré. Kožené potahy sedadel jsou ve střední části modré, olemovány černými okraji, v obdobné kombinaci je sportovní volant Nardi, stejně jako řadicí páka rovněž v příjemné kůži. Chromované rámečky zdůrazňují kontury kontrolních přístrojů, na středové konzole jsou panely z uhlíkového kompozitu, materálu raketových inženýrů a tvůrců automobilů formule 1.
Štítek na boku hlasí pořadové číslo vozu z omezené série 7500 exemplářů (do Evropy jich přijde 3700), a vlastnický certifikát pro šťastné klienty podepisuje sám James E. Miller, prezident Mazda Motor Corporation. Výroční model je dalším příspěvkem k posílení pozic Mazdy v Evropě, která chce do roku 2000 na starém kontinentu dosáhnout tržního podílu 2 % a odbytu 300 tisíc automobilů.
převzato z Mazdanews – jaro/léto ’99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů Mazda
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.