Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

Zážehové i vznětové motory SKYACTIV s rekordními hodnotami kompresního poměru, nové manuální i automatické převodovky a mnohem lehčí karoserie a podvozky SKYACTIV.

Mazda Motor Corporation zveřejnila další podrobnosti o technologiích nové generace, které společnost označuje souhrnným názvem SKYACTIV.

Patří sem zcela nové motory, převodovky, karoserie i podlahové plošiny, které budou uváděny do výroby od začátku roku 2011 a přinesou významné snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Tento proces se zpočátku soustředí na nízkou hmotnost, která je jednou z klíčových hodnot značky Mazda, spolu s průběžnou optimalizací pohonných jednotek konvenční konstrukce. V dalších fázích budou postupně zavedeny úsporné technologie jako rekuperační brzdění nebo hybridní pohon. Cílem Mazdy je snížit spotřebu svých modelů do roku 2015 o 30 % (oproti roku 2008).

Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

Například zážehový motor Mazda SKYACTIV-G dosáhne mimořádně příznivé spotřeby paliva i bez použití elektrických komponentů, které se zatím objevují jen ve spojení s hybridními agregáty. Tento hospodárný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva využívá kompresního poměru 14,0:1, což je nejvyšší hodnota ze všech sériově vyráběných zážehových motorů na světě. Díky tomu jednotka spotřebuje o patnáct procent méně paliva a vyvine o 15 procent vyšší točivý moment. Nárůst točivého momentu zejména v nízkých a středních otáčkách přispívá k usnadnění jízdy a snížení spotřeby v běžném každodenním provozu.

Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

Také vznětový motor SKYACTIV-D nastavuje kompresním poměrem 14,0:1 nový rekord, tentokrát ale opačný. Jedná se totiž o nejnižší hodnotu mezi všemi dieselovými motory. Výsledkem je pokles spotřeby o 20 % a současně také snížení obsahu zplodin ve výfukových plynech. I bez nákladného systému dodatečného rozkládání NOx tak nový motor Mazda SKYACTIV-D splňuje požadavky emisní normy Euro 6. Přeplňování dvoustupňovým turbodmychadlem přináší hladkou, lineární odezvu motoru a vyšší točivý moment v celém rozsahu otáček až do 5200 ot./min.

Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

V rámci technologií SKYACTIV Mazda vyvinula rovněž automatickou převodovku SKYACTIV-Drive, která v sobě spojuje přednosti konvenčních samočinných převodovek, převodovek s plynule měnitelným převodem a převodovek dvouspojkových. Dramatické zvýšení rozsahu uzamknutí hydrodynamického měniče zvyšuje jeho účinnost, zefektivňuje přenos točivého momentu a vytváří pocit přímého propojení motoru s koly, který je srovnatelný s běžnou manuální rychlostní skříní. Oproti stávajícím samočinným převodovkám přináší nová SKYACTIV-Drive snížení spotřeby paliva až o 7 %.

Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

Nová manuální převodovka SKYACTIV-MT se vyznačuje kompaktní, lehkou konstrukcí a sníženým vnitřním třením, což se opět pozitivně odráží ve spotřebě paliva. Kompaktní rozměry navíc umožňují efektivní zástavbu převodovky do vozu. Krátkými drahami řazení a hladkým chodem řadicí páky tato převodovka připomíná rychlostní skříně sportovních automobilů.

Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV
Mazda míří do budoucnosti s novými technologiemi Mazda SKYACTIV

Mazda je přesvědčena, že klíčem ke snižování spotřeby paliva a emisí CO2 je snižování hmotnosti vozů. Ústřední roli v její vývojové strategii proto sehrají nové karoserie SKYACTIV-Body a podlahové plošiny SKYACTIV-Chassis. Nově vyvinutá karoserie je o 8 % lehčí, ale přitom o 30 % pevnější. Proto poskytuje vynikající ochranu posádky při nehodě a zároveň vytváří předpoklad pro dokonalé jízdní vlastnosti. Nižší hmotnosti bylo dosaženo zejména navýšením podílu vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a optimalizací spojovacích materiálů. Nově vyvinutý podvozek SKYACTIV-Chassis je o 14 % lehčí a zajišťuje vozu precizní ovladatelnost i vysokou úroveň jízdního komfortu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...