MAZDA E-serie – Pomocníci pro každý den

Užitková vozidla Mazda E-serie patří k nejprodávanějším ve své třídě. Vyznačují se nejen desítkami modifikací pro různé účely, ale také nízkými provozními náklady a velkou spolehlivostí.

MAZDA E-serie - Pomocníci pro každý den


Vysoká variabilita nabídky účelových modifikací vyhovuje širokému spektru potřeb zákazníků. Mohou volit vznětový nebo zážehový motor, skříňovou samonosnou karoserii nebo rámový podvozek s oddělenou kabinou, dva rozvory náprav, pohon zadních nebo všech kol. Velký výběr základních modelů od skříňového Vanu přes praktický Pick-Up (valník) až po devítimístný Bus a řada různých účelových variant a homologovaných nástaveb umožňují ušít doslova na míru vozidlo podle přání a požadavků klienta.


K nejoblíbenějším modelům patří Van se vznětovým motorem včetně provedení s dvoukabinou až pro šest osob, či se zvýšenou laminátovou střechou (ložný objem až 8,7 m3), podvozek s kabinou pro účelové nástavby, Pick-Up s valníkovou nástavbou. Nedávno doznala celá modelová řada E-série významnou modernizaci s mnoha novými prvky a zlepšeními. Za všechny jmenujme především inovovaný design kabiny včetně jejího interiéru, který si pohodlím v ničem nezadá s osobními automobily, výkonnější vznětový motor, posílený brzdový systém, pozměněnou charakteristiku pérování přední nápravy a vylepšené řízení. Statisticky prokázaná spolehlivost užitkových automobilů


Mazda E-série vede k jejich oblibě i u skupinových uživatelů, kteří odebírají větší počet vozidel. V každodenním náročném provozu vyniká tato vlastnost ještě více. Výjimkou nejsou ani uživatelé s více než dvěma desítkami těchto automobilů. Celkem jich u nás jezdí několik tisíc.

MAZDA E-serie - Pomocníci pro každý den


MAZDA E-série


Užitkové automobily Mazda E-série se vyznačují ve své kategorii bezkonkurenčně velkou užitečnou hmotností (u skříňových modelů až 1265 kg, u valníků přes 1700 kg), praktickým designem a velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Základní nabídku tvoří Van, Van Dvoukabina, Van se zvýšenou střechou, Bus, Pick-Up (valník) a podvozek s kabinou pro účelové nástavby. Díky dlouhodobé a zavedené spolupráci s výrobci nástaveb se podařilo zajistit dodávky běžných nástaveb ze skladu, což umožňuje maximálně zkrátit dodací lhůty. Mazda nabízí všechna provedení za mimořádně výhodné ceny a zákazníkům je k dispozici celá síť autorizovaných prodejců.


MOTORY A PODVOZEK


Vozy Mazda E-série se dodávají se zážehovým motorem jako typy E-2000 a se vznětovým motorem jako typy E-2200. Oba motory jsou řadové čtyřválce OHC, uložené podélně vpředu, a pohánějí prostřednictvím jednokotoučové suché spojky s kapalinovým ovládáním a pětistupňové převodovky kola zadní nápravy. Nádrž paliva má objem 62 l (Van) resp. 58 l (podvozek). Zážehový motor E-2000 má zdvihový objem 1998 cm3, vrtání a zdvih válců shodně po 86 mm a při kompresním poměru 8,6:1 dává největší výkon 70 kW (95 k)/4700 ot/min a točivý moment 152 N.m/2500 ot/min.


Vůz s tímto motorem má spotřebu benzinu 9,1 l/100 km při rychlosti 90 km/h a dosahuje největší rychlosti 140 km/h. Vznětový motor E-2200 má zdvihový objem 2184 cm3, vrtání 86 mm a zdvih 94 mm, při kompresním poměru 22,9:1 dosahuje výkonu 52 kW (71 k)/4100 ot/min a točivého momentu 136 N.m/2000 ot/min. Vůz se vznětovým motorem má spotřebu nafty 8,1 l/100 km při rychlosti 90 km/h, největší rychlost je 118 až 125 km/h podle provedení.


DESÍTKY MODIFIKACÍ


U skříňových verzí se samonosnou karoserií i u rámo-vých podvozků jsou přední kola nezávisle zavěšena na trojúhelníkových ramenech a odpružena torzními tyčemi, vzadu je tuhá náprava vedená svazky podélných listových per. Brzdy jsou kapalinové s podtlakovým posilovačem, vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu bubnové. Skříňové vozy jezdí na pneumatikách rozměru 185 R14 8PR, zvláštností Pick-upů a podvozků pro účelové nástavby je zadní dvoumontáž menších kol s pneumatikami 145 R13 pro snížení ložné výšky, zatímco na přední nápravě mají tyto vozy pneumatiky 195 R15. Hřebenové řízení má standardně posilovač.


Základní model, skříňový Van, má ložný objem 6,4 m3 s třímístnou kabinou, resp. 4,1 m3 s šestimístnou dvoukabinou a užitečná hmotnost se podle provedení pohybuje od 1060 do 1265 kg. Pro přepravu objemných nákladů je k dispozici Van se zvýšenou střechou, čímž se ložný objem zvyšuje na 8,7 m3, ale užitečná hmotnost je stále úctyhodných 1225 kg.


Dodává se také devítimístný Bus se třemi řadami sedadel a zavazadlovým prostorem o objemu 1,6 m3. Všechny skříňové verze mají na každém boku jedny klasické a jedny posuvné dveře, vyhřívané zadní okno se stěračem a mohou mít pohon 4×4 pro provoz v těžším terénu. Kabina poskytuje komfort srovnatelný s osobním automobilem. Také modely s klasickým rámem ze dvou podélníků a příček s oddělenou třímístnou kabinou, se vyznačují mimořádnou užitečnou hmotností. Pick-Up s valníkovou nástavbou uveze až 1730 kg nákladu, má délku ložné plochy 3,1 m a ložný objem s plachtou 8,2 m3.


Ve spolupráci se specializovanými výrobci nástaveb se dodávají například prodloužený valník o ložné délce 4,03 m, Pick-Up s konstrukcí pro plachtu s celním uzávěrem, třístranný sklápěč, celohliníková přepravní skříň Aluvan, sklolaminátová skříňová nástavba Aspekta (až 13,2 m3), izotermické, chladírenské a mrazírenské nástavby, vysokozdvižné pracovní plošiny, potravinářské skříně, atd. Mazda E-serie zkrátka splní každé vaše přání.


Samozřejmě se zárukou na 3 roky nebo sto tisíc kilometrů.

převzato z MAZDA NEWS léto 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...