Při této dodávce jde už o páté vozidlo Premacy Hydrogen RE Hybrid, pronajaté společností Mazda a druhé vozidlo poskytnuté přímo společnosti Iwatani Corporation.
První model byl dodán už v kvěnu 2009. Nové vozidlo se bude používat hlavně na obchodní účely a jeho základnou bude vodíková stanice ve městě Kitakjúšú.
Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid využívá jedinečný hybridní systém při němž je výkon přenášený na kola prostřednictvím elektromotoru. Tato pohonná soustava výrazně zvyšuje jízdní výkon a prodlužuje jízdní dosah vodíkového paliva na 200 kilometrů – což je dvojnásobek oproti předcházejícímu vodíkovému modelu značky Mazda, Mazdě RX-8 Hydrogen RE. Premacy Hydrogen RE Hybrid dokáže jezdit na benzín i vodík díky dvoupalivovému systému, který byl vyvinutý pro model RX-8 Hydrogen RE.
Hlavní technické údaje vozidla Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid:
Délka | 4565 mm |
Šířka | 1745 mm |
Výška | 1620 mm |
Motor Mazda | Vodíkový rotační motor s dvojpalivovým systémem |
Elektromotor | Synchronní elektromotor na střídavý proud |
Maximální výkon | 110 kW |
Generátor | Synchronní generátor střídavého proudu |
Akumulátor | Li-ion |
Počet míst k sezení | Pět |
Palivo | Vodík a benzín |
Vodíková nádrž | Vysokotlaková nádrž 35 MPa |
“Mazda s potěšením dodává již druhé vozidlo Premacy Hydrogen RE Hybrid společnosti Iwatani Corporaion, která je už roky lídrem v podpoře využívání vodíkové energie,” dodal k transakci programový manažer společnosti Mazda, zodpovědný za vývoj vodíkových rotačních motorů, Akihiro Kashiwagi.
Historie vývoje vozidel s vodíkovým pohonem značky Mazda:
- 1991 – Mazda HR-X – První vůz s rotačním motorem spalujícím vodík.
- 1992 – golfový vozík Mazda – První prototyp Mazda s palivovým článkem.
- 1993 – Mazda HR-X2 – Druhý automobil s vodíkovým rotačním motorem.
- 1993 – Mazda MX-5 – Zkušební prototyp vozu Mazda MX-5, osazený rotačním vodíkovým motorem.
- 1995 – Mazda Capella Cargo – První jízdní zkoušky vozu s rotačním vodíkovým motorem na japonských silnicích.
- 1997 – Mazda Demio FC-EV – Prototyp kompaktního vozu s baterií palivových článků.
- 2001 – Mazda Premacy FC-EV – Kompaktní velkoprostorový automobil s metanolovými palivovými články. Jízdní zkoušky na japonských silnicích.
- 2003 – Mazda RX-8 Hydrogen RE – První prototyp RX-8 s rotačním vodíkovým motorem.
- 2004 – Mazda RX-8 Hydrogen RE – První jízdní testy vodíkové RX-8 s technologií Dual-Fuel, která umožňuje řidiči přepínat mezi vodíkovým a benzínovým pohonem.
- 2005 – Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid – Na autosalonu v Tokiu představuje Mazda koncepční vůz Premacy Hydrogen RE Hybrid. Tento velkoprostorový automobil kombinuje rotační agregát Dual-Fuel s elektromotorem a systémem samočinného zhasnutí motoru po zastavení.
- 2006 Mazda RX-8 Hydrogen RE – Mazda Motor Corporation dodává vozy RX-8 Hydrogen RE prvním zákazníkům – je to vůbec poprvé, kdy se k uživatelům dostává osobní automobil, jehož zážehový motor dokáže spalovat jak benzín, tak vodík.
- 2007 Mazda RX-8 Hydrogen RE – Mazda Motor Corporation podepsala smlouvu o dodání vozů RX-8 Hydrogen RE norskému sdružení HyNor, které usiluje o vybudování vodíkové infrastruktury v Norsku.
- 2008, říjen Mazda RX-8 Hydrogen RE – Mazda Motor Corporation dodala sdružení HyNor první vůz RX-8 Hydrogen pro účely zahajovacího monitoringu.
- 2008, červen Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid – Mazda Motor Corporation získala vládní souhlas k testování svého ekologického velkoprostorového vozu v japonské silniční síti.
2009, březen Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid – Mazda Motor Corporation zahájila v Japonsku komerční pronajímání velkoprostorových vozů s hybridním vodíkovým pohonem. Mazda RX-8 Hydrogen RE – Mazda Motor Corporation spouští pravidelné dodávky vozů RX-8 Hydrogen RE do Norska.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.