Mazda 626 Wagon

Se starší Mazdou 626 jsem ujel hezkých pár tisíc kilometrů. Snad proto jsem více než kdy jindy pln očekávání usedal do Mazdy 626 Wagon 2,0i GLE s najetými necelými 10 tisíci kilometry.

Mazda 626 Wagon


Nejdříve jsem si výškově nastavil sedadlo a jeho opěradlo a po elektrickém nastavení vnějších zpětných zrcátek jsem si seřídil i vnitřní zpětné zrcátko. Vynuloval jsem si palubní počítač pro sledování průměrné rychlosti a nastavil jsem si okamžité sledování spotřeby. Zapnul jsem automatickou klimatizaci a nastavil na ní požadovanou teplotu. Po nastartování motoru jsem si vzpomněl na reklamu v televizi o tichosti motorů Mazdy. Reklama nelhala: motor je téměř neslyšitelný. Pak už nezbývalo než si upnout bezpečnostní pásy a vydat se na první den ze sedmi, v kterých spolu spolykáme pár stovek kilometrů.


Palubní deska je ergonomicky správně uspořádaná, ovládače jsou v dosahu a přístroje jsou velmi dobře sledovatelné v zorném poli řidiče. Sedadla jsou anatomicky tvarovaná a ani po delší jízdě jsem nepociťoval únavu. Řazení je lehké a přesné, brzdy s ABS s protiprokluzovým systémem TCS jsou účinné. Řízení je přesné a posilovač nesporně přispívá k pohodlné a bezpečné jízdě zejména ve městě a při parkování. Motor jde poslušně za plynem, velmi dobře akceleruje na rovině na 5 rychlostním stupni i při rychlosti kolem 80 km v hodině. Při cestě z Prahy do Brna jsem řadil z pětky na nižší rychlosti opravdu minimálně a při průměrné rychlosti 110 km/hod jsem měl průměrnou spotřebu pouze 6,9 litrů na 100 km. Celkovou průměrnou spotřebu s 50 % jízdou po Praze jsem měl 8,1 litrů/100 km. Poměrně nízkou spotřebu jsem jistě docílil i sledováním okamžité spotřeby paliva na palubním počítači a citlivým přidáváním plynu. Chtěl bych však doporučit sledovat ukazatel okamžité spotřeby jen střídmě, aby toto sledování neodvádělo řidiče od pozornosti sledování provozu. V městském provozu je možné využít k hlášení spotřeby případně i spolujezdce. Po sžití se s vozem a motorem jistě bude možné sledování spotřeby velmi omezit.


Vnitřní prostor karoserie je možno přizpůsobit různým potřebám. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit vpřed do vodorovné polohy a vytvořit tak malý stolek nebo jej sklopit vzad do lůžkové úpravy. Zadní sedadlo je dělené, lze jej posunout o 16 cm dopředu či 16 cm dozadu a mimoto je možné opěradlo sedadla sklopit dozadu. Sklopením zadních sedadel lze pak podstatně zvětšit zavazadlový prostor a umožnit tak přepravu i značně rozměrných zavazadel.


Mazda 626 Wagon

Významně byla zvýšena bezpečnost a to pohlcením nárazu ve všech směrech, použitím výztuh v podlaze, střeše a bocích karoserie. Sloupek řízení má progresivní deformaci. U všech modelů je Mazda standardně vybavena airbagy řidiče a spolujezdce a speciálními bočními airbagy, chránící cestující při bočním nárazu.

Mazda 626 Wagon má základní záruku 3 roky nebo 100 tisíc ujetých kilometrů a šest roků na karoserii. Mazda se dodává se třemi podstatně vylepšenými druhy benzinových motorů: 1,8 l (66 kW), 2,0 l (85 kW) a 2,0 l HO GT (100 kW). Všechny uvedené motory jsou čtyřválce se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, se čtyřmi ventily v každém válci a jsou vybaveny šestnáctibitovou řídící elektronickou jednotkou.


Celkově lze shrnout, že MAZDA 626 WAGON je víceúčelový automobil, pohodlný, bezpečný, výkonný a elegantní. Tak se mi jevil po celý týden.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...