Nejdříve jsem si výškově nastavil sedadlo a jeho opěradlo a po elektrickém nastavení vnějších zpětných zrcátek jsem si seřídil i vnitřní zpětné zrcátko. Vynuloval jsem si palubní počítač pro sledování průměrné rychlosti a nastavil jsem si okamžité sledování spotřeby. Zapnul jsem automatickou klimatizaci a nastavil na ní požadovanou teplotu. Po nastartování motoru jsem si vzpomněl na reklamu v televizi o tichosti motorů Mazdy. Reklama nelhala: motor je téměř neslyšitelný. Pak už nezbývalo než si upnout bezpečnostní pásy a vydat se na první den ze sedmi, v kterých spolu spolykáme pár stovek kilometrů.
Palubní deska je ergonomicky správně uspořádaná, ovládače jsou v dosahu a přístroje jsou velmi dobře sledovatelné v zorném poli řidiče. Sedadla jsou anatomicky tvarovaná a ani po delší jízdě jsem nepociťoval únavu. Řazení je lehké a přesné, brzdy s ABS s protiprokluzovým systémem TCS jsou účinné. Řízení je přesné a posilovač nesporně přispívá k pohodlné a bezpečné jízdě zejména ve městě a při parkování. Motor jde poslušně za plynem, velmi dobře akceleruje na rovině na 5 rychlostním stupni i při rychlosti kolem 80 km v hodině. Při cestě z Prahy do Brna jsem řadil z pětky na nižší rychlosti opravdu minimálně a při průměrné rychlosti 110 km/hod jsem měl průměrnou spotřebu pouze 6,9 litrů na 100 km. Celkovou průměrnou spotřebu s 50 % jízdou po Praze jsem měl 8,1 litrů/100 km. Poměrně nízkou spotřebu jsem jistě docílil i sledováním okamžité spotřeby paliva na palubním počítači a citlivým přidáváním plynu. Chtěl bych však doporučit sledovat ukazatel okamžité spotřeby jen střídmě, aby toto sledování neodvádělo řidiče od pozornosti sledování provozu. V městském provozu je možné využít k hlášení spotřeby případně i spolujezdce. Po sžití se s vozem a motorem jistě bude možné sledování spotřeby velmi omezit.
Vnitřní prostor karoserie je možno přizpůsobit různým potřebám. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit vpřed do vodorovné polohy a vytvořit tak malý stolek nebo jej sklopit vzad do lůžkové úpravy. Zadní sedadlo je dělené, lze jej posunout o 16 cm dopředu či 16 cm dozadu a mimoto je možné opěradlo sedadla sklopit dozadu. Sklopením zadních sedadel lze pak podstatně zvětšit zavazadlový prostor a umožnit tak přepravu i značně rozměrných zavazadel.
Významně byla zvýšena bezpečnost a to pohlcením nárazu ve všech směrech, použitím výztuh v podlaze, střeše a bocích karoserie. Sloupek řízení má progresivní deformaci. U všech modelů je Mazda standardně vybavena airbagy řidiče a spolujezdce a speciálními bočními airbagy, chránící cestující při bočním nárazu.
Mazda 626 Wagon má základní záruku 3 roky nebo 100 tisíc ujetých kilometrů a šest roků na karoserii. Mazda se dodává se třemi podstatně vylepšenými druhy benzinových motorů: 1,8 l (66 kW), 2,0 l (85 kW) a 2,0 l HO GT (100 kW). Všechny uvedené motory jsou čtyřválce se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, se čtyřmi ventily v každém válci a jsou vybaveny šestnáctibitovou řídící elektronickou jednotkou.
Celkově lze shrnout, že MAZDA 626 WAGON je víceúčelový automobil, pohodlný, bezpečný, výkonný a elegantní. Tak se mi jevil po celý týden.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.