Na testování Mazdy 6 jsem se těšil již proto, abych zjistil, proč tento model je již několik let jeden z nejoblíbenějších modelů Mazdy: umísťuje se totiž pravidelně na prvním nebo na druhém místě v prodejích modelů Mazdy na našem trhu.
Exteriér
Faceliftovaná verze oblíbené Mazdy 6, představená ve světové premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě v roce 2010 přispěla k tomu, že Mazda 6 se stala ještě atraktivnější. K zvýraznění dynamického sportovního charakteru vozu přispěly zejména úpravy předních i zadních světel, nový tvar mřížky chladiče s větší středovou lamelou, nový design rozměrných vylehčených litých kol i nové logo automobilky.
Interiér
Po usednutí za volant jsem ocenil sportovní anatomicky tvarované všestranně seřiditelné sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností výškového i podélného nastavení volantu mně umožňovalo zaujmout optimální polohu pro bezpečné a pohodlné vedení vozu. Ovládače a ve dne i v noci dobře čitelné sdělovače rozmístěné podle všech ergonomických zásad neodváděly při řízení nadměrně mou pozornost od vnější provozní situace, což přispívalo nejen k mému bezpečnému a klidnému vedení vozu, ale umožňovalo mně i náležitě si vychutnat řízení tohoto povedeného vozu. Uvítal jsem ovládání audia a palubního počítače na volantu, které je po faceliftu intuitivnější.
Interiér vozu je přes jeho prostornost útulný a poskytuje všem 5 cestujícím i na dlouhé vzdálenosti pohodlí a komfort. Zejména je třeba kladně ohodnotit nadstandardní prostor na nohy cestujících na zadních sedadlech. Dobře přístupný zavazadlový prostor o objemu 519 litrů se po velmi jednoduchém sklopení zadních sedadel zvýší na 1751 l s naprosto rovnou podlahou.
Délka Mazdy 6 Wagon je 479 cm, výška včetně střešních lišt 149 cm a šířka i se zpětnými zrcátka 200 cm. Rozvor je 273 cm.
Motor a převodovka
Testovaná Mazda6 měla naftový čtyřválcový 16ti ventilový motor MZR-CD objemu 2,2 litru s výkonem 120 kW (163 k) dosahovaným při 3500 ot/min. a s maximální hodnotou točivého momentu 360 Nm dosahovanou od 1800 do 3000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění, protože již od 1700 ot/min vykazuje motor dobré zrychlení. K tomu přispívá i vhodně odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka s krátkými drahami, která se pohodlně řadí. Zejména při předjíždění jsem ocenil rychlou a ochotnou akceleraci motoru bez prodlevy. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km. Během testu jsem se snažil dosahovat vyšších průměrných rychlostí, zřejmě i proto jsem vykázal kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 km, tedy o 0,8 l vyšší než uvádí výrobce.
Jízdní vlastnosti a vybava
Velmi dobré jízdní vlastnosti Mazdy6 jsou důsledkem zdařilé konstrukce podvozku, který garantuje s podporou špičkových technologií vysokou míru bezpečnosti a komfortu. Při testování jsem zejména ocenil bezpečné projíždění prudkých zatáček ve vyšších rychlostech bez nadměrného naklánění a dobré držení stopy.
K velmi dobrým jízdním vlastnostem a bezpečnosti významně přispívá vybavení Mazdy6 nejmodernějšími systémy jako jsou antiblokovací brzdový systém ABS, elektronické rozdělení brzdné síly EBD, brzdový asistent EBA, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, systém sledování jízdních pruhů RWM, asistent rozjezdu do kopce, elektrický posilovač řízení a tempomat.
Stejně tak k bezpečnému vedení vozu mimo jiné přispívají Bi-xenonové adaptivní světlomety AFS s ostřikovačem, automaticky nastavitelný sklon světlometů, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, přední mlhové světlomety, vyhřívané zadní okno, signalizace nouzového brzdění, třetí brzdové světlo, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední a zadní parkovací senzory, systém monitorování tlaku v pneumatikách a Bluetooth hands-free sada.
Mazda 6 je vybavena další řadou prvků pro pohodlné a komfortní řízení. Výbava obsahuje palubní počítač + speed alarm, bezklíčový vstup a startování tlačítkem, akustický systém Bose, 6 CD měnič s funkcí MP3 s osmi reproduktory, automatickou dvouzónovou klimatizaci a další prvky výbavy u takto luxusně vybavených vozů již běžné. Testovací model byl navíc vybaven metalizou (14 100 Kč).
Maximální rychlost udává výrobce 211 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 sekund.
Při testovacích jízdách jsem kladně ohodnotil nízkou hladinu hluku v kabině: podvozek i naftový motor jsou tak dobře odhlučněny, že hladina hluku je téměř stejná jako u provedení s benzinovým motorem.
Ceny
Cena testované nově faceliftované Mazdy 6 Wagon s naftovým motorem 2,2 MZR-CD s výkonem 120 kW (163 k) a šestistupňovou manuální převodovkou ve vyšším stupni výbavy GTA je 842 900 Kč včetně DPH.
Možnosti volby motoru a stupně výbavy
Pro vaši informaci uvádím, že Mazdu 6 ve verzi Wagon je možné zakoupit s benzinovými motory 1,8 MZR (88 kW), 2,0 MZR (114 kW), 2,5 MZR (125 kW). S naftovými motory 2,2 MZR-CD s výkony 95, 120 anebo 132 kW. K dispozici je (ve vazbě na zvolený motor) pět stupňů výbavy: CE, TE, TE Plus, GTA a GTA Plus. Ceny Mazdy 6 podle zvoleného motoru a stupně výbavy jsou od 599 900 do 950 900 Kč včetně DPH. Podle požadavku zákazníka je možné doplnit výbavu příplatkovou výbavou.
Ceny Mazdy 6 se jeví jako vyšší, uvážíme-li však, že obsahují rozsáhlou bohatou výbavu, která u srovnatelných modelů jiných značek je za příplatek, pak se ceny Mazdy 6 jeví jako přiměřené, ba dokonce jako výhodné.
Připomínám, že Mazda 6 je mimo verze Wagon k dostání i v provedení sedan anebo hatchback.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.