Na nádhernou krajinu, těžké rychlostní zkoušky a celkový charakter italské soutěže nedá dopustit. Bohužel na špičkový výsledek z těchto končin čeká. Protrhne dosavadní smůlu v letošním ročníku?
Doposud nejvýše se dostal v roce 2007, kdy obsadil třetí příčku za Aavou a Anderssonem. Loni bojoval do posledních kilometrů o vítězství s Polákem Kosciuszkem, ale v posledním testu mu vypověděla službu jeho cé-dvojka. Podobný obrázek se dá očekávat i v letošním ročníku, do boje o prvenství však budou chtít zasáhnout i Ital Bettega či Němec Burkart.
„Na Sardinii si nemůžeme dovolit nějaké zaváhání. Znamenalo by to velkou komplikaci, neboť od výsledku Italské rally se do značné míry bude odvíjet další průběh juniorského šampionátu. Sezona zatím probíhá podle očekávání, stejně jako poslední dva závody, v nichž jsme pauzírovali. Kosciuszko dvakrát maximálně bodoval a má sezonu dobře rozjetou. Proto bude vzájemný duel hodně důležitý,“ řekl Martin Prokop.
Trať s centrem v přístavním městě Olbia vychází z loňského formátu, pouze dvě rychlostní zkoušky (v průběhu druhé etapy) jsou zcela nové. Délka soutěže je 1263,20 km, sedmnáct rychlostních zkoušek zabírá 347,12 km. Zkoušky jsou spíše rychlejšího charakteru, nechybí však ani rozbité úseky.
„Už v Argentině jsme se bavili a všichni junioři budou hodně nažhavení. Bude to od začátku hodně vyhecované, ale já se musím soustředit na sebe. Chci jít za svým cílem. Sardinie je ostrovní závod a tratě jsou zde všeobecně v horším stavu. Místy jsou uskákané, místy hodně rozbité, auto dostává pořádně zabrat. Navíc můžeme očekávat vysoké teploty, čímž bude řada komponentů ještě více trpět,“ odhaduje jihlavský pilot.
„Sardinii mám velmi rád, je to nádherný závod v příjemném prostředí. Je to navíc soutěž, kterou jsem jel doposud nejčastěji. Mám tam hodně zkušeností, ale paradoxně jsem tam nikdy neudělal zásadní výsledek. Doufejme, že se to letos konečně podaří,“ dodal Prokop.
Jihlavský tým Jipocar Racing se na Italskou rally připravoval v domácích podmínkách. Zrušil původně plánovaný test na Sardinii a v minulém týdnu se na jeden den objevil na tradiční šotolinové trati u Červené Vody.
„Dostali jsme od Citroënu Sport nové tlumiče, bohužel nějakého zásadního zlepšení jsme nedosáhli. To bylo trochu zklamání. Citroën zůstává relativně na stále stejné úrovni, z čehož nemám dobrý pocit. Naopak Suzuki přišla opět s novou verzí tlumičů a jejich swifty fungují neskutečně. Už loni bylo problémem držet s Kosciuszkem zejména na rozbitých vložkách krok, uvidíme, jak to bude vypadat letos. Ale s tím se nedá nic dělat, když chybí technika, musím se spolehnout na ruce,“ uzavřel své vyhlídky Martin Prokop.
Rally d´Italia Sardegna – 21. – 24. května 2009
- 6. soutěž WRC, 5. soutěž JWRC
Čtvrtek 21. května
- Slavnostní start Olbia 19:00
Pátek 22. května
- RZ1 Sa Conchedda (14,99 km) 9:32
- RZ2 Loelle (22,30 km) 10:08
- RZ3 Crastazza (27.81 km) 10:43
- Servis A Olbia (30 minut) 12:55
- RZ4 Sa Conchedda (14,99 km) 14:57
- RZ5 Loelle (22,30 km) 15:33
- RZ6 Crastazza (27,81 km) 16:08
- Servis B Olbia (45 minut) 18:00
- Cíl Olbia 18:45
Sobota 23. května
- Servis C Olbia (15 minu) 6:30
- RZ7 Sa Linea (14,20 km) 8:45
- RZ8 Fiorentini (22,02 km) 9:31
- RZ9 Monte Lerno (29,15 km) 10:32
- Servis D Olbia (30 minut) 12:35
- RZ10 Sa Linea (14,20 km) 15:05
- RZ11 Fiorentini (22,02 km) 15:51
- RZ12 Monte Lerno (29,15 km) 16:52
- Servis E Olbia (45 minut) 18:30
- Cíl Olbia 19:15
Neděle 24. května
- Servis F Olbia (15 minut) 6:00
- RZ13 Monte Olia (19,31 km) 7:08
- RZ14 Sorilis (18,66 km) 7:42
- Servis G Olbia (30 minut) 9:03
- RZ15 Arzachena (10,24 km) 10:19
- RZ16 Monte Olia (19,31 km) 11:46
- RZ17 Sorilis (18,66 km) 12:20
- Servis H Olbia (10 minut) 13:24
Cíl Marina Vecchia, 24. května Porto Cervo 14:15
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií