Martin Prokop při výběru letošního kalendáře upřednostnil Mexiko před Jordánskem. Sice tady v minulé sezoně trénoval, jeho současný pohled na celý závod se však hodně změnil.
„Trochu jsme pozapomněli na ty horší úseky a představovali si pouze ty pěkné pasáže trati. Seznamovací jízdy nás však vrátily na zem. Pátek je v tomto směru ještě pěknější, ale rychlostní zkoušky druhé a třetí etapy jsou hodně rozbité. Až mě to trochu zaskočilo. Mexická soutěž bude hodně náročná na techniku a zejména pneumatiky, bude asi rozhodovat, jak se kdo vypořádá s defekty.
Nicméně to bude stejné pro všechny, ale celkově bude tento závod těžší než třeba Sardinie či Řecko, které jsem doposud považoval za nejhorší v šampionátu.
Trápí mě hlavně množství volných kamenů, měkkého podkladu a různých betonových mostků. Nerad bych se dočkal toho, že bude rozhodovat pouze vytrvalost, prostě jak kdo trať pouze přejede, nicméně to hrozí,“ popsal své pocity Martin Prokop.
Vzhledem k náročné logistice mexického startu musel Jipocar Racing vypustit tradiční test, a tak si Martin Prokop vyzkouší předepsané pneumatiky Pirelli až na shakedownu. „Doufám, že to nebude stejná směs, jakou jsme jezdili v juniorech před dvěma lety. Kola nebyla kvalitní, bývalo hodně defektů. Ale to se ukáže až při soutěži,“ uvedl jihlavský pilot.
Specifikem Mexické rally je vysoká nadmořská výška. Většina rychlostních zkoušek se nachází nad hranicí 2000 m. n. m. „S atmosférickým motorem nelze nijak laborovat. Už v tréninku jsme zažili, že se chvílemi jelo jako na nákup, ale s tím nikdo nic nenadělá. Je to velké specifikum. Jen doufám, že nás to pak nebude o to víc nutit závodit s kopce,“ přiznal Prokop, jenž patří k devítce pilotů, kteří zahájí juniorskou sezonu právě v Mexiku. „Pokud jeden vypadne, ostatní budeme na bodech. To však určitě není naše taktika,“ dodal žertem.
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií