Martin Koči a Gekon Racing šestí na Rallye Monte Carlo

Gekon Racing má už za sebou letošní debut.

1citrmontekoci900

Na slavné Rallye Monte Carlo startoval

– s jejich vozem Citroën DS3 R3T košický jezdec Martin Koči. Bohužel i přes slibná očekávání a výborné časy v RZ druhého dne jim defekt a technický problém v závěru třetího dne přinesl až šestou příčku v hodnocení WRC3.

Jezdec stáje Styllex Motorsport Martin Koči

– patřil před startem k jasným favoritům úvodního klání WRC3. Navíc v Monte Carlu startoval už loni a mohl využít získaných zkušeností. Bohužel hned v cíli úvodního měřeného testu, který se jel za tmy, bylo vše jinak. Kočiho s Kostkou postihl defekt pneumatiky a posádka dorazila do cíle se ztrátou 3,5 minuty na nejrychlejšího jezdce této kategorie…

„Vůbec netuším, co defekt způsobilo. Byla to obrovská smůla, ale podobnými smolaři jsme nebyli sami,“ vrací se ke smolnému momentu košický jezdec.

O tom, že posádka stáje Styllex Motorsport má očekávanou kvalitu, naznačily výsledky druhé noční zkoušky, kde zajela třetí čas. A v trendu posunu výsledkovou listinou pokračovali i v dalších testech druhého dne. Na jeho konci díky dvěma druhým a jednomu třetímu času figurovali už na páté příčce WRC3. A po dopolední sekci třetího dne na tom byli ještě lépe, po RZ3 jim patřila bronzová příčka. Bohužel v průběhu druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže (51,55 km) je zradila technika a slovensko-česká dvojice nabrala v odpoledních zkouškách celkovou ztrátu kolem 14 minut. A tím bylo vše dáno. V závěrečné etapě sice Koči s Kostkou přidali dva druhé a jeden třetí čas, ale na lepší než šestou příčku už pomýšlet nemohli.

„Bohužel i takové smolné závody vás mohou potkat. Někdy to tak prostě je. Doufám, že jsme si v Monte vybrali všechnu letošní smůlu. Určitě nás to mrzí, protože nás konkurence nepřekvapila. Veiby i další jezdci s ´er dvojkami´ jeli rychle, ale ne tak, že by se s nimi nedalo bojovat. Když jsme však hned v úvodu tolik ztratili, nemělo cenu závod ´hrotit´ a jet na zrádné trati na limitu většího poškození auta, třeba kvůli havárii, jako celá řada účastníků.

Celkově však bylo znát, že jsme před Monte netestovali v ideálních podmínkách

V Česku i nakonec na testu v okolí Valence napadl sníh, a tak jsem měl osobní nastavení pouze na sněhové podmínky.

Taky musím přiznat, že letošní ročník byl výrazně náročnější než loňský. Nejen kvůli podmínkám, ale také faktu, že jsme startovali s ´dvoukolkou´, která je na proměnlivém povrchu mnohem náročnější na ovládání než ´čtyřkolka´,“ okomentoval monacký start Martin Koči.

„Defektu je často těžké předejít, v případě zásadnější ztráty z třetího dne bylo na vině prasklé plastové sání vzduchu, což je v podstatě sériový díl. Tím auto postrádalo výkon a bylo obtížné ho vůbec dostat až do servisu v Monaku. To se naštěstí povedlo a mechanici mohli vůz opravit, když jsme preventivně v servisu za třicet minut vyměnili i turbo. Bohužel podobný problém se u našich aut v minulosti nikdy neobjevil,“ objasnil šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.

„Celkově Monte nabídlo parádní i smolné momenty. Martin s Lukášem se neuvěřitelnou stíhací jízdou posunuli z konce výsledkové listiny až na třetí místo WRC3. Také v poslední etapě figurovali vždy mezi nejrychlejšími. Proto je obrovská škoda technického problému, který ´déestrojku´ postihl,“ říká Pletka.

„Gekon Racing nyní čeká zásadní repase, použitelné komponenty budou přestavěny do nové karosérie, kterou disponujeme. Tato současná zůstane jako náhradní při případ jakékoli havárie. A nový vůz si tandem Koči – Kostka vyzkouší nejen na Rally Šumava, ale hlavně následně na prvním podniku JWRC v Portugalsku,“ doplnil.

Pořadí RMC 2016 – WRC3 – 16 RZ

  1. Veiby – Andersson (N/S – Citroën DS3 R3T) 4:30:42,9
  2. Berfa – Augustin (F – Peugeot 208 R2) + 3:46,6
  3. Andolfi – Fenoli (I – Peugeot 208 R2) + 4:29,6
  4. De Tommaso – Bosi (I – Peugeot 208 R2) + 6:11,6
  5. Dubert – Pujol (F – Citroën DS3 R3T) + 15:58,7
  6. Koči – Kostka (SK/CZ – Citroën DS3 R3T) + 18:31,5
  7. Brazzoli – Barone (I – Peugeot 208 R2) + 25:52,0
  8. Fabre – Vilmot (F – Citroën DS3 R3T) + 29:41,7
  9. Giusti – Chiappe (F – Peugeot 208 R2) + 35:19,3

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:

Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN OBNOVUJE VOZOVÝ PARK TÝMU AG2R CITROËN, DO NĚHUŽ PŘIBUDOU PLUG-IN HYBRIDY, VČETNĚ ZCELA NOVÉHO MODELU C5 X

CITROËN OBNOVUJE VOZOVÝ PARK TÝMU AG2R...

Citroën poskytne týmu AG2R Citroën flotilu vozů, která dokonale splňuje potřeby týmu z hlediska prostornosti paluby, pohodlí, efektivity a spolehlivosti. Zařazení plug-in hybridů do vozového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA! PŘEJEZD AMERIKY VE VOZE TRACTION AVANT ODSTARTOVAL V MUZEU CONSERVATOIRE CITROËN

ZAČÍNÁ AVENTURE CITROËN TERRA AMERICA!...

Start expedice Aventure Citroën Terra America proběhl května v muzeu Conservatoire Citroën v Aulnay-sous-Bois. Dvě odvážné ženy přejedou ve voze Traction Avant 11B z roku 1956 americký kontinent...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU PRO NEJKRÁSNĚJŠÍ KONCEPČNÍ VŮZ ROKU 2021

DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU...

Festival Automobile International, který je uznáván jako jedna z nejvýznamnějších událostí roku na programu automobilového odvětví, udělil při příležitosti svého 36. ročníku ocenění...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN Ë-JUMPER:  AŽ 17 M3 NÁKLADOVÉHO PROSTORU VE 100% ELEKTRICKÉM REŽIMU

NOVÝ CITROËN Ë-JUMPER: AŽ 17 M3...

Citroën pokračuje v elektrické ofenzívě 2020 a přichází s vozem Nový ë-Jumper – 100% ëlectric. Tento úspěšný model je 3. elektrifikovaným užitkovým vozem a 6. elektrickým modelem, který...