Martin Koči a Gekon Racing šestí na Rallye Monte Carlo

Gekon Racing má už za sebou letošní debut.

1citrmontekoci900

Na slavné Rallye Monte Carlo startoval

– s jejich vozem Citroën DS3 R3T košický jezdec Martin Koči. Bohužel i přes slibná očekávání a výborné časy v RZ druhého dne jim defekt a technický problém v závěru třetího dne přinesl až šestou příčku v hodnocení WRC3.

Jezdec stáje Styllex Motorsport Martin Koči

– patřil před startem k jasným favoritům úvodního klání WRC3. Navíc v Monte Carlu startoval už loni a mohl využít získaných zkušeností. Bohužel hned v cíli úvodního měřeného testu, který se jel za tmy, bylo vše jinak. Kočiho s Kostkou postihl defekt pneumatiky a posádka dorazila do cíle se ztrátou 3,5 minuty na nejrychlejšího jezdce této kategorie…

„Vůbec netuším, co defekt způsobilo. Byla to obrovská smůla, ale podobnými smolaři jsme nebyli sami,“ vrací se ke smolnému momentu košický jezdec.

O tom, že posádka stáje Styllex Motorsport má očekávanou kvalitu, naznačily výsledky druhé noční zkoušky, kde zajela třetí čas. A v trendu posunu výsledkovou listinou pokračovali i v dalších testech druhého dne. Na jeho konci díky dvěma druhým a jednomu třetímu času figurovali už na páté příčce WRC3. A po dopolední sekci třetího dne na tom byli ještě lépe, po RZ3 jim patřila bronzová příčka. Bohužel v průběhu druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže (51,55 km) je zradila technika a slovensko-česká dvojice nabrala v odpoledních zkouškách celkovou ztrátu kolem 14 minut. A tím bylo vše dáno. V závěrečné etapě sice Koči s Kostkou přidali dva druhé a jeden třetí čas, ale na lepší než šestou příčku už pomýšlet nemohli.

„Bohužel i takové smolné závody vás mohou potkat. Někdy to tak prostě je. Doufám, že jsme si v Monte vybrali všechnu letošní smůlu. Určitě nás to mrzí, protože nás konkurence nepřekvapila. Veiby i další jezdci s ´er dvojkami´ jeli rychle, ale ne tak, že by se s nimi nedalo bojovat. Když jsme však hned v úvodu tolik ztratili, nemělo cenu závod ´hrotit´ a jet na zrádné trati na limitu většího poškození auta, třeba kvůli havárii, jako celá řada účastníků.

Celkově však bylo znát, že jsme před Monte netestovali v ideálních podmínkách

V Česku i nakonec na testu v okolí Valence napadl sníh, a tak jsem měl osobní nastavení pouze na sněhové podmínky.

Taky musím přiznat, že letošní ročník byl výrazně náročnější než loňský. Nejen kvůli podmínkám, ale také faktu, že jsme startovali s ´dvoukolkou´, která je na proměnlivém povrchu mnohem náročnější na ovládání než ´čtyřkolka´,“ okomentoval monacký start Martin Koči.

„Defektu je často těžké předejít, v případě zásadnější ztráty z třetího dne bylo na vině prasklé plastové sání vzduchu, což je v podstatě sériový díl. Tím auto postrádalo výkon a bylo obtížné ho vůbec dostat až do servisu v Monaku. To se naštěstí povedlo a mechanici mohli vůz opravit, když jsme preventivně v servisu za třicet minut vyměnili i turbo. Bohužel podobný problém se u našich aut v minulosti nikdy neobjevil,“ objasnil šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.

„Celkově Monte nabídlo parádní i smolné momenty. Martin s Lukášem se neuvěřitelnou stíhací jízdou posunuli z konce výsledkové listiny až na třetí místo WRC3. Také v poslední etapě figurovali vždy mezi nejrychlejšími. Proto je obrovská škoda technického problému, který ´déestrojku´ postihl,“ říká Pletka.

„Gekon Racing nyní čeká zásadní repase, použitelné komponenty budou přestavěny do nové karosérie, kterou disponujeme. Tato současná zůstane jako náhradní při případ jakékoli havárie. A nový vůz si tandem Koči – Kostka vyzkouší nejen na Rally Šumava, ale hlavně následně na prvním podniku JWRC v Portugalsku,“ doplnil.

Pořadí RMC 2016 – WRC3 – 16 RZ

  1. Veiby – Andersson (N/S – Citroën DS3 R3T) 4:30:42,9
  2. Berfa – Augustin (F – Peugeot 208 R2) + 3:46,6
  3. Andolfi – Fenoli (I – Peugeot 208 R2) + 4:29,6
  4. De Tommaso – Bosi (I – Peugeot 208 R2) + 6:11,6
  5. Dubert – Pujol (F – Citroën DS3 R3T) + 15:58,7
  6. Koči – Kostka (SK/CZ – Citroën DS3 R3T) + 18:31,5
  7. Brazzoli – Barone (I – Peugeot 208 R2) + 25:52,0
  8. Fabre – Vilmot (F – Citroën DS3 R3T) + 29:41,7
  9. Giusti – Chiappe (F – Peugeot 208 R2) + 35:19,3

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:

Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I V OSTRAVĚ

ZNAČKA DS MÁ NYNÍ ZASTOUPENÍ I...

Značka DS je nově blíže zákazníkům z Moravy. Ve spolupráci s partnerskou společností KODECAR  Ostrava otevřela autorizovaný DS SERVIS a nové místo, kde lze vyzkoušet i objednat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN C3 R5 NA STARTU WRC 2020

CITROËN C3 R5 NA STARTU WRC 2020

Citroën Racing pokračuje v účasti ve FIA World Rally Championship ve spolupráci s nejlepšími zákazníky využívajícími vozy C3 R5, počínaje lednovou Rally Monte Carlo přes klasické podniky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závod plný zvratů a první pódiové umístění pro  Antonia Felixe Da Costu s týmem DS Techeetah

Závod plný zvratů a první pódiové...

Třetí závod v sezóně ABB FIA Formula E, který proběhl v Santiagu de Chile, byl také padesátým startem prémiového francouzského výrobce v tomto seriálu elektrických monopostů. Jubileum se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 3,5 milionu celosvětově prodaných vozů v roce 2019

3,5 milionu celosvětově prodaných vozů...

Probíhající elektrifikace: 10[1] nově uvedených modelů, první etapa cesty k nabídce 100% elektrifikované modelové řady do roku 2025; Silná pozice v Evropě: podíl na trhu 16,8 %; Mezinárodní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Silničních vozidel bylo vloni v Česku vyrobeno více než 1,45 milionu

Silničních vozidel bylo vloni v Česku...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. prosince 2019. Výroba silničních vozidel v Česku jen mírně poklesla....