Manfred von Brauchitsch slaví 95

Dnes, v úterý 15.srpna slaví 95.narozeniny slavný automobilový závodník Manfred von Brauchitsch, poslední žijící velká postava předválečných automobilových závodů.

Manfred von Brauchitsch slaví 95

Rodák z Hamburku, Manfred von Brauchitsch začal svoji úspěšnou kariéru v roce 1928 nejdříve na motocyklu, ale už o rok později si s pomocí svého strýce pořídil první automobil – Mercedes Benz SS. Protože byl čtyřmístný, tak s ním startoval v kategorii cestovních vozů. Za jeho volantem vyhrál první závod do vrchu na Gaisberg v novém traťovém rekordu. V roce 1930 s tímto vozem překonal rekord na Pötschenpass, na Semmeringu prohrál pouze s Rudolfem Caracciolou s továrním Mercedesem, a tak bychom mohli pokračovat dál.

V roce 1931 střídal vrchy (vyhrál opět v Gaisbergu a La Turbie, druhý byl ve Freiburgu, třetí v Kasselbergu) se závody na okruhu. Jako soukromník na sebe upozornil v roce 1932 na berlínském okruhu Avus s pověstnými klopenými zatáčkami. S Mercedesem SSKL opatřeným proudnicovou karosérií porazil tehdy Caracciolu s Alfou Romeo. Tím si pootevřel dvířka do závodní stáje Mercedes, i když ještě napřesrok sbíral vavříny na kopcích.


Premiéru v závodním týmu Mercedes si odbyl na okruhu v Eifelu, kde při premiéře nového závodního Mercedesu W 25, prvního ze slavné série Stříbrných šípů, dojel první a od té doby se zařadil mezi nejlepší evropské piloty předválečných let. V letech 1934 až 37 jezdil s Mercedesem kategorie 750 kg, další dva roky pak s třílitrovým kompresorovým monopostem. V roce 1935 dojel např. v Grand Prix Francie a Belgie druhý za Caracciolou, ve Španělsku skončil třetí. O rok později poráží Caracciolu v dramatické Velké ceně Monaka, což se mu podařilo ještě v roce 1938 ve Francii. V těchto letech získal stříbrné věnce v Německu, Tripolisu, Doningtonu, Bělehradě a také na Masarykově okruhu v Brně, třetí dojíždí ve Švýcarsku a Německu. Těsně před druhou světovou válkou obohatil sbírku úspěchů ještě o druhé místo v GP Pau a třetí v Belgii a Švýcarsku.

Manfred von Brauchitsch slaví 95


Po válce zkoušel štěstí ještě s vypůjčenými vozy Maserati, AFM, BMW, ovšem bez větších úspěchů. Poté se věnoval organizování závodů. Své vzpomínky shrnul jeden z nejúspěšnějších předválečných jezdců Manfred von Brauchitsch v knihách, které byly přeloženy i do češtiny pod názvem Život za volantem a Boj o metry a vteřiny.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...