Pouze o jeden jediný bod získali titul mistrů ČR Roman Kresta s Janem Tománkem na tovární Škodě Octavia WRC. Vyhráli obě naše největší soutěže a také Český Krumlov a se štěstím dokončili i poslední Rallye Příbram. Přitom první dvě rallye, kdy si zvykali na novou techniku, vůbec nedojeli.
Druhá příčka patří několikanásobnému mistru Ladislavu Křečkovi s Janem Krečmanem na osm let starému, ale pečlivě udržovaném Fordu Escort Cosworth. Stejně jako Jiří Tošovský dokončil všechny rallye a i když letos ani jednu nevyhrál, tak i v padesáti dokázal držet krok s nastupující generací. Dost možná, že kdyby Federace automobilového sportu řešila jeho protest týkající se druhého místa na Rallye Bohemia dřív a nikoliv až po poslední soutěži, tak by možná i výsledky Rallye Příbram a tím i celého šampionátu dopadly jinak.
Ex-autokrosař Tomáš Hrdinka vyhrál se špičkovým Subaru Impreza, zřejmě nejkvalitnějším vozem, který se u nás objevil, dvě soutěže a jednou dojel druhý a třetí. Dokázal tak vyvrátit všechny spekulace, zda se dokáže prosadit i v rallye. Úspěšný rok zakončil pak pátým místem na Rallye Semperit.
S tímto triem drželi ještě krok Trojan s Vodičkou na už dosti opotřebené, ale stále ještě rychlé Toyotě Celica GT-Four. Hned za nimi skončili tři nejlepší jezdci s vozy Mitsubishi Lancer skupiny N v pořadí Arazim (v „enkách“ vyhrál pět rallye), Tošovský a Klokočka. Naproti tomu Jana Trajbolda provázely celou sezónu technické problémy, které vyvrcholily odpadnutím po poslední zkoušce v Příbrami. V příštím roce by se měl konečně objevit ve špičkovém voze Ford Focus WRC, s nímž dost možná pojede i Hrdinka.
Do první desítky se vešel ještě Milan Dolák, který absolvoval pouze dvě rallye (Šumavu vyhrál, v Liberci třetí), než došly jeho sponzorovi, jako každoročně, peníze. Víc se čekalo od Michala Garguláka s novým Mitsubishi Lancer skupiny A. První dvě rallye vynechal, neboť ještě neměl vůz, dvakrát odpadl, cíl viděl jen dvakrát a v Příbrami se už vůbec neobjevil. A tak 16. příčka neodpovídá ani kvalitám jezdce ani vozu. Ještě hůř dopadl Emil Triner, jehož poruchový Nissan Pulsar vydržel pouze českokrumlovskou soutěž. Pětadvacátou příčku z MR si vynahradil alespoň titulem v rallyesprintech.
O skupině N jsme se už zmínili, Arazim nebyl k poražení, Tošovský „dospívá“ v kvalitního soutěžáka a Klokočkovi rozhodně prospěl Petr Gross na místě spolujezdce. Naproti tomu 4. příčka je zklamáním pro Pecha, naopak pátá úspěchem pro Jandíka.
Ve Formuli 2 nebylo jasno až do poslední soutěže v níž měli šanci na titul ještě čtyři jezdci, když nejblíže k němu měl Josef Peták. Od Bertoneho si půjčil špičkový Renault Maxi Mégane, ale cíl stejně jako ve Zlíně neviděl, už potřetí za sebou. Celkově se musel proto smířit s bronzem za Petrem Vlašínem se sériovým Citroënem Xsara a Jindřichem Štolfou s rychlým Peugeotem 306 Maxi. Ten buď vyhrál (3x) nebo nedojel, a tak se musel horký favorit na titul spokojit pouze s druhou příčkou. Titul tedy získal překvapivě Vlašín, který mohl se svým vozem spoléhat před sezónou pouze na úspěch v dvoulitrové třídě a titul ve F2 mu spíš „spadl do klína“. O zbývající tři vítězství se podělili Josef Peták, Martin Knajzl a Pavel Sibera, který sezónu zakončil ošklivou havárií, po níž se musel podrobit operaci kolene. Dokonce se nechal slyšet, že Příbram byla jeho poslední soutěží.
Celkem vydařená sezóna skončila, jezdce i mechaniky čeká tříměsíční pauza, aby se koncem března sešli v Klatovech na startu Rallye Šumava. Šampionát bude mít v roce 2001 sedm soutěží, vypadl Liberec, kam se dost možná přestěhuje Bohemia, naopak se pojede v Dukovanech a Vsetíně.
Celkové pořadí M ČR 2000:
1. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 282 |
2. Křeček – Krečman | Ford Escort Cosworth | 281 |
3. Hrdinka – Palivec | Subaru Impreza | 175 |
4. Trojan – Vodička | Toyota Celica | 246 |
5. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | 198 |
6. Tošovský – Sláma | Mitsubishi Lancer | 153 |
7. Klokočka – Gross | Mitsubishi Lancer | 139 |
8. Trajbold – Trajboldová | Ford Escort Cosworth | 138 |
9. Dolák – Palivec | Toyota Corolla | 132 |
10. Pech – Uhel | Subaru Impreza | 131 |
Skupina N | ||
1. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | 260 |
2. Tošovský – Sláma | Mitsubishi Lancer | 134 |
3. Klokočka – Gross | Mitsubishi Lancer | 134 |
4. Pech – Uhel | Subaru Impreza | 132 |
5. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | 115 |
Formule 2 | ||
1. Vlašín – Ševčík | Citroën Xsara | 133 |
2. Štolfa – Fanta | Peugeot 306 Maxi | 130 |
3. Peták – Benešová | Škoda Felicia | 124 |
4. Štajf – Fiala | Opel Astra | 122 |
5. Knajzl – Černohorský | Škoda Octavia | 96 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií