Minulý pátek vypadal v okolí Slušovic téměř idylicky.
Modrá obloha a svítící slunce provázaly Lucii Červenkovou prvními seznamovacími jízdami před třetím podnikem MČR ve sprintrally. V podvečer si pak Lucie poprvé od finále v Bělé pod Bezdězem otestovala na trati shakedownu vůz Citroën DS3 R1 a netrpělivě čekala na dopoledne, kdy byla v 10:20 hod. odmávnuta na startovní rampě vstříc prvním kilometrům.
V těchto fázích ale už na Valašsku panovalo nevlídné počasí, začalo hustě pršet, což trať místy měnilo k nepoznání.
„Hlavně, aby nepršelo. To bylo před startem moje největší přání. Ale opak byl pravdou. Když jsem ráno přijela do servisní zóny, začalo hustě pršet a moje pocity nebyly v tu chvíli příliš ideální,“ vzpomíná Lucie.
Ale i s touto nepříjemnou situací se dokázala vyrovnat. Na rychlostních zkouškách zajížděla slibné časy, s odjetými kilometry dokázala zrychlovat a bez jediné komplikace dovezla „déestrojku“ až na cílovou rampu.
V cíli šťastná Lucie Červenková pronesla:
„Kopná je za námi! První start pro mě byl ve všem nový a cílem bylo dojet úspěšně do cíle. Vzhledem k podmínkám byl závod nakonec extrémně těžký, ale společně se spolujezdcem jsme to úspěšně zvládli. Auto fungovalo taktéž skvěle a během závodu jsme neměli žádný problém. V cíli závěrečného testu nad Vizovicemi jsem zažívala slastné pocity. Na to, že to byl první start v rally, tak to pro mě skončilo velmi dobrých výsledkem.
Chtěla bych poděkovat celému týmu Gekon Racing a spolujezdci Tomáši Plachému za pomoc při prvním nelehkém závodě. Poděkování patří také Tomáši Pletkovi a týmu mechaniků za výbornou přípravu auta,“.
Spolujezdec Tomáš Plachý Lucií doplnil:
„Musím před Lucií smeknout. V opravdu těžkých podmínkách si počínala výtečně, po celý závod poslouchala rozpis a moje poznámky, což byl určitě také klíč ke zdárnému absolvování závodu,“
Spokojený šéf stáje Gekon Racing a promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka hodnotil:
„Lepší premiéru jsme si snad nemohli ani přát. Kopná určitě patří k nejnáročnějším domácím závodům ve sprintrally a to, jak Lucie závod zvládla, bylo skvělé. Jejím dalším startem bude sprint v Krkonoších začátkem června.“
Technické parametry Citroënu DS3 R1B:
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 ccm (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.
Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13×64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.
Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16″, pneumatiky 200×60 R16.
Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.
Společnost GEKON RACING s.r.o.
– je distributorem náhradních dílů a přestavbových kitů pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T a DS3 R1. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, e-mail: gekonracing@email.cz)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií