Loeb s Citroenem dnes startují na Rally Sardinie (21. – 24. 5. 2009)

Italské pokračování seriálu mistrovství světa WRC, Rally Sardinie, uzavře první polovinu programu sezony a tým Citroën Total World Rally Team touží po úspěchu.

Ačkoli program mistrovství světa WRC býval dlouhá léta spojován s legendární Rally Sanremo, nicméně od roku 2004 se italský podnik jezdí na Sardinii. Šotolinové trasy rally jsou všeobecně známé mezi všemi soupeři, vždyť pro většinu týmů je právě středomořský ostrov oblíbeným místem pro testování.

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří letos ještě nepoznali hořkost porážky a šestkrát v řadě vyhráli, by chtěli svou rekordní sérii ještě dál prodloužit. Dani Sordo a Marc Martí budou hájit své vynikající druhé místo v průběžném pořadí pilotů.

Loeb: Nenávidím prohry

„Dřívější ročníky tohoto podniku se přikláněly k extrémně točivým rychlostním zkouškám, ale organizátoři se v průběhu let poučili a tratě upravili,“ tvrdí Sébastien Loeb. „Současné tratě jsou nyní rychlejší a technicky mnohem náročnější. Současně jsou na mnoha místech lemovány kameny a skálami, což klade vysoké nároky na preciznost v pilotování.“

Letošní Sardinie má samozřejmě jasné favority. Sébastien Loeb a Daniel Elena tu ostatně vyhráli už v letech 2005, 2006 a 2008. Navíc poslední podnik, Rally Argentina, byla svědkem už šestého vítězství v řadě pětinásobných mistrů světa, kteří tento počet nastřádali od loňské Rally Nový Zéland až po Argentinu. Jejich případný další úspěch na Sardinii by posunul nové hranice…“Chtěl bych vyhrát, to je pro mě prvotní na každé rally,“ říká Sébastien Loeb. „Nenávidím prohry, takže jsem samozřejmě nadšený z toho, jak si teď vedeme. Každé letošní vítězství je v této sezoně potěšením.“

Sordo: Velká zkouška

Dani Sordo a Marc Martí se v průběžném hodnocení mistrovství světa pilotů posunuli na druhou příčku, kterou by rádi i po Sardinii uhájili. „Beru toto kolo šampionátu jako velkou zkoušku, která následuje po mém 5. místě v loňském roce. Tehdy to nebyl pro mě příliš dobrý výsledek,“ připouští Španěl. „Tahle sezona je pro mě poněkud zvláštní. Vím, že dělám pokroky na různých druzích povrchů, s nimiž se v šampionátu setkáváme. Pokud se budu chtít udržet i na Sardinii hodně vysoko, musím bojovat s Mikko Hirvonenem. Druhé místo v šampionátu mě nijak nezměnilo, ale určitě bych si ho chtěl udržet…“

Stejně jako u největších šotolinových podniků, objevuje se i na Sardinii fenomén vymetání trati jako jeden z nejdůležitějších na italské rally. „Myslím, že právě tady hraje aktuální pořadí nejdůležitější roli,“ tvrdí Sébastien Loeb. „Povrch je sice tvrdý, ale je pokryt vrstvou písku. To zapříčiňuje veliké rozdíly mezi časy jezdů, kteří startují jako první, a těmi, kdož startují jako druzí. Pátek bude opravdu rozhodujícím dnem, ale jsem přesvědčen, že bychom to mohli zvládnout…“

Rally d’Italia-Sardegna, 6. závod letošního mistrovství WRC z 12

  • Povrch: šotolina
  • Centrum rally: Olbia
  • Program – Shakedown: čtvrtek 21. května (8 – 12 hod.) na trati 3,75 km.
  • Startovní ceremoniál: čtvrtek 21. května od 7 hod. na nábřeží v Olbii.

Trať – celkem 1263,20 km, z toho 347,12 km měřených v 17 rychlostních zkouškách na 9 tratích.

1. etapa, pátek 22. května:

428,04 km, z toho 130,20 km měřených v 6 RZ. Start: 8.00. RZ 1 (Sa Conchedda, 14,99 km), RZ 2 (Loelle, 22 km) a RZ 3 (Crastazza, 27,81 km). Seskupení (12.35/ 20 min). Servis A (12,55/ 30 min.). RZ 4 (Sa Conchedda, 14,99 km), RZ 5 (Loelle, 22,30 km) a RZ 6 (Crastazza, 27,81 km). Servis B (18.00/ 45 min.). Cíl kolem 21 hod.

2. etapa, sobota 23. května:

511,76 km, z toho 130,74 km měřených v 6 RZ. Servis C (6.30/ 15 min.). RZ 7 (Sa Linea, 14,20 km), RZ 8 (Fiorentini, 22,02 km) a RZ 9 (Monte Lerno, 29,15 km). Seskupení (12.10/ 25 min.). Servis D (12.35/30 min.). RZ 10 (Sa Linea, 14,20 km), RZ 11 (Fiorentini, 22,02 km) a RZ 2 (Monte Lerno, 29,15 km). Servis E (18.30/ 45 min.). Cíl kolem 21.30.

3. etapa, neděle 24. května:

323,40 km, z toho 86,18 km v 5 RZ. Servis F (6.00/ 15 min.). RZ 13 (Monte Olia, 19,31 km), RZ 14 (Sorilis, 18,66 km), RZ 15 (Arzachena, 10,24 km), RZ 16 (Monte Olia, 19,31 km) a RZ 17 (Sorilis, 18,66 km). Servis H (13,24/10 min.). Slavnostní závěr v 14,15 hod. na Marina Vecchia, Porto Cervo.

Posádky Citroën v kostce:

Sébastien Loeb / Daniel Elena – WRC debut: Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car /vypadli.) – Celkem startů WRC: 118 – První vítězství WRC: Německo 02 (Xsara WRC) – Celkem vítězství WRC : 52 – Tituly WRC: 5 (2004 až 2008).

Dani Sordo – WRC debut: Katalánsko 03 (18.) – Celkem startů: 64 – Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Martí – WRC debut: Katalánsko 92 (21.) – Celkem startů: 130 – Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën v Sardinii:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 6. účast: 2008 (C4 WRC, 1.), 2007 (C4 WRC, vypadl), 2006 (Xsara WRC, 1.), 2005 (Xsara WRC, 1.) a 2004 (Xsara WRC, 2.).

Dani Sordo: 5. start: 2008 (C4 WRC, 5.), 2007 (C4 WRC, 3.), 2006 (Xsara WRC, 3.) a 2005 (C2 Super 1600, 17.).

Marc Marti: 6. účast: 2008 (C4 WRC, 3.), 2007 (C4 WRC, 3.), 2006 (Xsara WRC, 3.), 2005 (C2 Super 1600, 17.) a 2004 (Xsara WRC, 3.).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...