Loeb posedmé vyhrál Rally Monte Carlo (15. – 19. ledna 2013)

Dva Citroën DS3 WRC na stupních vítězů, takový je úvod letošního mistrovství světa WRC – Rally Monte Carlo.

Vedle vítězného Sébastiena Loeba a Daniela Eleny dojeli třetí Dani Sordo a Carlos Del Barria.

Díky čtvrté pozici Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena, Citroën Total Abu Dhabi WRT vede tým pořadí v mistrovství světa – Poháru konstruktérů.

Rychlý přesun k oslavě

Už v pátek odpoledne začali členové Citroën Racing demontovat své stanoviště v servisním parku ve Valence, aby vše stihli. Čekal je přesun 393 km s pěti kamiony, které už netrpělivě očekávali v Monackém knížectví. Od úsvitu tak bylo vše připraveno na přivítání DS3 WRC v místech, kde obvykle „parkují“ monoposty Formule 1 při Grand Prix Monaka.

Ani závěr nejslavnější rally světa na jihu Francie nebyl k účastníkům přívětivý. Mírnější povětrnostní podmínky se nekonaly ani letos, neustálý hustý déšť skrápěl Monako, zatímco na tratích kolem 800 metrů nad mořem posádky bojovaly se sněhem. Tyto podmínky velely přizpůsobovat obutí vozů a opatřit hroty pneumatiky Michelin Pilot Alpin. První split zavedl posádky nadvakrát na Col du Turini (Moulinet – La Bollene Vésubie) a na Col de Loda (Lantosque – Luceram).

Loeb – Nic pro piloty ani diváky

Od počátku soutěže vedoucí Sébastien Loeb, devítinásobný mistr světa v rally, po skončení rychlostní zkoušky RZ 14 nemohl uvěřit, jak těžké podmínky tam byly: „Bylo to takřka neovladatelné. Musel jsem si vyjet trasu přes silnou vrstvu rozbředlého sněhu, takže jsme byli v nebezpečí aquaplaningu po celou dobu. Dalo by se určitě jet rychleji než 30 km za hodinu na rovných úsecích, ale hrozilo úplné vypadnutí z trati“. Séb tak vlastně vyjížděl ideální stopu pro soupeře, nicméně vhod to přišlo zejména Bryanu Bouffierovi, který posunul jeden z Citroënů DS3 WRC do horní poloviny výsledkové listiny.

V této fázi soutěže na podmínky doplatila řada závodníků a vypadla. Díky chybám soupeřů Dani Sordo a Mikko Hirvonen vytěžili posun ve výsledkových listinách. Španěl a Fin se tak posunuli na třetí a čtvrté místo absolutně.

„Bylo obtížné se udržet na silnici, podmínky byly opravdu hrozné, naprosto šílené,“ prohlásil Dani Sordo. „Druhý výjezd na Col du Turini už nebyl tak těžký, stačilo držet ideální stopu. V každém případě jsem nechtěl moc riskovat, protože nejdůležitější pro mě bylo dojet.“

Na méně extrémní RZ 15 si dal Sébastien Loeb trochu oddychu před tím, než se znovu musel pustit do souboje s Turini. „První průjezdy zanechaly na silnici dvě čisté linie, čáry, za které se nesmělo jet. Sice to nebylo nic moc pro piloty a samozřejmě ani pro diváky, ale prostě jsme za každou cenu chtěli soutěž dokončit.“

Po návratu do Monaka v sobotu v podvečer se všichni připravovali na dva noční testy na Col du Turini a vybírali nejméně opotřebené pneumatiky s hroty. Když pak posádky vyrážely ze servisní zóny, organizátoři rally oznámili zrušení posledních dvou etap z bezpečnostních důvodů.

Matton – Úkol splněn

Když byla rally předčasně ukončena, vystřídala překvapení velká radost v táboře Citroënu, který slavil dobré výsledky svých posádek. „Bylo to sice trochu nečekané ukončení rally, ale vzhledem k extrémním podmínkám, chápeme toto rozhodnutí,“ přiznal Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Náš cíl byl – dvě auta na pódiu, a to se nám také přesně povedlo. Navíc je velice potěšitelné vidět všechny čtyři vozy Citroën DS3 WRC v pěti nejlepších.“

Tím, že Sébastien Loeb vyhrál Rally Monte Carlo posedmé, vyrovnal navíc rekord čtyř po sobě jdoucích vítězství, který až dosud držel Tommi Mäkinen. „Byla to poněkud zvláštní rally, ne proto, jak skončila, ale jaké podmínky nám v tomto týdnu připravila, všechno jen ne suché silnice. Myslím, že toto je moje vůbec první Monte Carlo, na kterém jsem ze všech mých startů vůbec nepoužil hladké pneumatiky. Vedli jsme rally téměř hned od začátku až do cíle, takže jsem rád a toto vítězství si opravdu vychutnám. Zvláště proto, že to byl asi můj poslední start právě tady.“

Spokojení Sordo i Hirvonen

Samozřejmě jsem rád, že můj první start v Citroënu skončil na stupních vítězů,“ řekl Dani Sordo. „V podmínkách, které nejsou pro mě příliš přirozené, to je opravdu dobrý výsledek. Není pochyb o tom, že mám za sebou dlouhou soutěž a pouť za tandemem Sébů. Už se nemohu dočkat dalšího podniku.“

Mikko Hirvonen pomohl čtvrtým místem k vedoucí pozici Citroën Total World Abu Dhabi Rally Teamu, které nyní má s náskokem 19 bodů v Poháru konstruktérů. „Určitě jsem měl asi i trochu štěstí v závěru, ale jsem opravdu spokojený s tímto výsledkem,“ potvrdil Fin. „Bylo to těžké, takže musím být rád, že jsem si udržel dobrou pozici až do konce. A to není do dalšího průběhu šampionátu špatné.“

Konečné pořadí Rallye Monte Carlo:

1. Loeb, Elena Fr., Mon. Citroën DS3 WRC 5:18:57,2
2. Ogier, Ingrassia Fr. Volkswagen Polo R WRC -1:39,9
3. Sordo, Del Barrio Šp. Citroën DS3 WRC -3:49,0
4. Hirvonen, Lehtinen Fin. Citroën DS3 WRC -5:26,3
5. Bouffier, Panseri Fr. Citroën DS3 WRC -8:13,1
6. Östberg, Andersson Nor. Ford Fiesta RS WRC -12:03,7
7. Prokop, Ernst ČR Ford Fiesta RS WRC -23:27,3

Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů

1. Sebastien Loeb 25
2. Sebastien Ogier 18
3. Dani Sordo 15
4. Mikko Hirvonen 12
5. Bryan Bouffier 10
6. Mads Ostberg 8
7. Martin Prokop 6
8. Sepp Wiegand 4
9. Olivier Burri 2
10. Michal Kosciuszko 1

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů

1. Citroën Total Abu Dhabi WRT 38
2. Volkswagen Motosport 18
3. Abu Dhabi Citroën Total WRT 15
Qatar M-Sport WRT
5 Lotos WRC Team 8

Týmu Citroenu i přes nepříznivé podmínky počasí na Rally Monte Carlo docílil výborné výsledky!.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...