Loeb, Elena a Citroën – vítězné loučení se sezonou na Rally RACC Španělsko – Katalánsko (8. – 11. 11. 2012)

Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën Total World Rally Team zakončili sezonu stejně, jako ji začali: na nejvyšším stupínku vítězů!

Statistikové si po Rally Španělsko zaznamenali:

76. vítězství v kariéře francouzsko-monacké posádky Loeb, Elena a dokonce 80. triumf Citroënu v seriálu mistrovství světa WRC.

Rychlí a ve výkonu stálí, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, druhá tovární posádka Citroënu, dojeli třetí.

Rally Španělsko – konečné pořadí:

1. S. LOEB 4:14:29,1
2. J. LATVALA +7.0
3. M. HIRVONEN +1:46.8,
4. M. ÖSTBERG +1:56.4
5. J. NIKARA M +16:07.9
6. C. BREEN +18:10.4
7. CH. ATKINSON +19:14.7
8. P. ANDERSSON +20:16.1
9. D. SORDO +25:40.6
10. E. NOVIKOV +25:46.6
11. P. SOLBERG +26:05.6
12. T. NEUVILLE +26:23.7
13. M. PROKOP +26:49.4
14. A. ALKUWARI +30:36.8
15. Y. AL RAJHI +30:44.5

Pro značku Citroën skončil rok zcela výjimečně – zaznamenala v něm osmý titul v Poháru konstruktérů a vůbec první double v pořadí pilotů (umístění na prvním a druhém místě) díky devátému titulu Sébastiena Loeba v řadě a umístění Mikko Hirvonena.

Nevyzpytatelné počasí

Po druhém dni španělské rally vedli Loeb s Elenou před závěrečným dnem o půl minuty před Jari- Matti Latvalou, což jim dávalo naději na poklidný dojezd do cíle. Vzhledem k tomu, že na rychlostních zkouškách Riudecanyes, Santa Marina a La Serra d Álmos vládlo suché počasí, zvolil Citroën Total World Rally Team pro své vozy DS3 WRC tvrdší pneumatiky Michelin Pilot Sport hned pro první průjezdy.

Zatímco Španěl Dani Sordo nadchnul zástupy domácích fanoušků nejlepšími časy na třech ranních rychlostních zkouškách, Séb kontroloval svou pozici na čele závodu časy na úrovni Latvaly. Během dopoledních 46 kilometrů na trati ztratil devítinásobný světový šampion na svého finského pronásledovatele pouhé 2,3 sekundy.

Loeb – Raději jezdím naplno

„Dani opravdu jede. Asi chce ukázat, že je rychlý jako nikdy před tím. Pokud se mě týče, snažil jsem se udržet správnou rychlost a neudělat žádnou chybu. Sice se mi to dařilo, ale já opravdu nemám příliš rád pilotování tohoto typu. Stálo mě to mnohem více sil, než kdybych jel naplno,“ svěřil se Sébastien Loeb v servisním parku.

Podobně na tom byl i Mikko Hirvonen, který musel hájit náskok na třetím místě před dvojicí Ott Tänak a Mads Östberg.

„Situaci jsme měli pod kontrolou, hned ráno jsem se snažil držet stálý rytmus. Na nejdelší rychlostní zkoušce začalo trochu pršet a Tänak udělal menší chybu. To nám trochu usnadnilo život. Proto jsme se soustředili na to, abychom nechybovali a byli naprosto koncentrovaní.“

Pak se ale dostavily těžké mraky a vedení Citroënu raději přezulo na mix měkkých a tvrdých směsí pneumatik. Na RZ16 Sébastien Loeb ztratil čtyři sekundy, když těsně před koncem zkoušky prorazil pneumatiku. Deštivá předpověď se nakonec proměnila jen v pár kapek. Pro takové podmínky to nebyla nejlepší volba pneumatik, a tak piloti Citroënu museli jet opatrněji, což je stálo značnou část jejich náskoku. Naštěstí podnik vrcholil jen 4,11 km dlouhou rychlostní zkouškou, takže své časové náskoky oba dovezli až do cíle.

Konec i začátek kapitol

„Veliký dík všem, jsem šťastný, že jsem mohl zakončit vítězstvím celou sezonu a více méně i mou kariéru v rally sportu,“ říkal Séb po skončení rally ještě do týmového rádia. „Ještě jednou zdůrazňuji, že jsme museli hodně zabojovat zvláště díky nepředvídatelným rozmarům počasí, které nám to nijak neulehčilo. Užijme si všichni tento výsledek. Dík, díky všem, že jsme to zažili společně. Uzavřeli jsme jednu kapitolu a před námi je začátek nové.“

Mikko Hirvonen letos dokončil všechny rally a desetkrát stanul na stupních vítězů. O úspěšnosti sezony tak nepochyboval: „Opět jsme se zlepšili na asfaltu, což byl můj hlavní cíl pro tento víkend. Náš první kompletní šampionát s Citroënem máme za sebou a myslím, že můžeme být spokojení s tím, čeho jsme dosáhli. Ale velmi rychle se budeme soustředit na sezonu 2013.“

Matton – Perfektní řemeslo!

„Tato rally byla extrémně složitá. Hlavně kvůli prvnímu dni na šotolině, který se odehrával ve velice nepředvídatelných podmínkách,“ uzavřel Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Tato etapa byla víc o přežití než o závodění. Viděli jsme spoustu soupeřů, jak dělají velké chyby. Ale Séb a Mikko odvedli perfektní závodní řemeslo a dokázali se potížím vyhnout. Věděli, že na asfaltu už to bude jiné a situaci zvládli. Jsme rádi, že jsme mohli přispět ke 250. vítězství ve WRC našemu partnerovi, Michelin. Povedlo se to v rozličných podmínkách – na šotolině i asfaltu, navíc v suchých i mokrých poměrech.“

Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů:

1. Sébastien Loeb 270, 2. Mikko Hirvonen 213, 3. Jari-Matti Latvala 154, 4. Mads Östberg 149, 5. Petter Solberg 124, 6. Evgeny Novikov 88, 7. Thierry Neuville 53, 8. Ott Tänak 52, 9. Martin Prokop 46, 10. Sebastien Ogier 41, 11. Dani Sordo 35, 12. Nasser Al-Attiyah 28, 13. Chris Atkinson 28, 14. Andreas Mikkelsen 13, 15. Armindo Araujo 11, 16. Jarkko Nikara 10, 17. Francois Delecour 8, 18. Dennis Kuipers 8, 19. Craig Breen 8, 20. Henning Solberg 6, 21. Pierre Campana 6, 22. Jari Ketomaa 6, 23. Matti Rantanen 6, 24. Patrik Sandell 4, 25. Yazeed Al-Rajhi 4, 26. Ken Block 4, 27. Matthew Wilson 4, 28. PG Andersson 4, 29. Eyvind Brynildsen 1, 30. Ricardo Trivino 1, 31. Peter van Merksteijn Jr 1, 32. Abdulaziz Al-Kuwari 1, 33. Manfred Stohl 1, 34. Mathieu Arzeno 1, 35. Sebastien Chardonnet 1, 36. Luca Pedersoli 1.

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů:

1. Citroën Total World Rally Team 453, 2. Ford World Rally Team 309, 3. M-Sport Ford World Rally Team 170, 4. Adapta World Rally Team 83, 5. Citroën Junior World Rally Team 72, 6. Qatar World Rally Team 71, 7. Brazil World Rally Team 28, 8. MINI WRC Team 26.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...