Třetí, čtvrté a páté místo v konečném pořadí 31. ročníku Kyperské rallye, to je vskutku impozantní výsledek stáje Citroën Sport v dosavadním průběhu světového šampionátu v rallye (WRC). Značka Citroën navíc upevnila svou druhou pozici v Poháru konstruktérů za peugeotem a Carlose Sainze dělí od první pozice v celkové klasifikaci jezdců jediný bod.
Stáj Citroën byla v Limassolu jedinou, která soutěž dokončila v kompletním složení. Z 51 startujících posádek dokončilo podnik pouze 17. A mezi nimi byly tři citroëny!
Třetí místo vybojoval v Limassolu nejmladší z pilotů citroënu Sébastien Loeb. Jeho souboj s druhým v pořadí (Fin Rovanperä) nakonec skončil velice těsně (2,8 s) i po dvou kolizích v třetí etapě a penalizaci. Loeba navíc postihla porucha elektroniky, kterou se ale podařilo velice rychle lokalizovat a odstranit. I tak po 15. rychlostní zkoušce musel dohánět ztrátu kolem 20 sekund. Colin McRae byl na přímořské promenádě kyperského přístavu spokojený s tím, že dosáhl za daných podmínek solidního výsledku, který hodně pomohl celému týmu.
Jediný bod od vedoucí pozice v mistrovství světa jezdců je po Kyperské rallye Carlos Sainz. „Náš výsledek na Kypru můžeme ještě vylepšit v dalším průběhu mistrovství. Moje pozice v polovině šampionátu mě zcela uspokojuje. Zvláště když čtyři ze zbývajících sedmi rallye se jedou na asfaltu. A na tomto povrchu může xsara excelovat. Je to samozřejmě jen teorie, bude to všechno ještě zatraceně těžké.“
Šéf stáje Citroën Sport Guy Fréquelin byl nadmíru spokojen. Poprvé se mu totiž splnil jeho sen, s nímž pokaždé vstupuje do jednotlivých startů – mít tři vozy v první pětce a z nich jeden na stupních vítězů. Plán vyšel stoprocentně. „Před zahájením šampionátu jsme říkali, že bychom byli rádi mezi prvními dvěma v Poháru konstruktérů nebo mistrovství světa jezdců. V této fázi šampionátu se nám to daří v obou klasifikacích. Do konce nás ale čeká ještě spousta práce.“
Příštím podnikem bude 25. – 27. července Německá rallye.
Rallye ve faktech :
Vítězství v rychlostních zkouškách (RZ) :
1. etapa – RZ 1, 2, 3: H. Rovanperä (Peugeot 206) – RZ 4: M. Grönholm (Peugeot 206).
2. etapa – RZ 5: T. Mäkinen (Subaru Impreza) – RZ 6: P. Solberg (Subaru Impreza) – RZ 7 a 8: T. Mäkinen – RZ 9: H. Rovanperä – RZ 10: T. Mäkinen – RZ 11: H. Rovanperä – RZ 12: P. Solberg.
3. etapa – RZ 13, 14, 15, 16: P. Solberg – RZ 17: C. Sainz (Citroën Xsara) – RZ 18: P. Solberg.
Nejlepší časy:
P. Solberg 7x, H. Rovanperä 5, T. Mäkinen 4, M. Grönholm a C. Sainz 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 3: H. Rovanperä – RZ 4: M. Grönholm – RZ 5 až 18: P. Solberg.
Celkové pořadí 31. ročníku Kyperské rallye:
P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 5 h 09 min 12,6 s
H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 206) + 4:14
S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 4:16,8
C. McRae/D. Ringer (Citroën Xsara) + 4:45,3
C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 5:42,2
M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 8:58,7
A. Schwarz/M. Hiemer (Hyundai Accent) + 13:29,0
A. Ginley/R. Kennedy (Ford Focus) + 23:57,3
T. Arai/T. Sircombe (Subaru Impreza WRX) + 30:01,1
M. Rowe/T. Agnew (Subaru Impreza WRX) + 33:44,1
Pohár konstruktérů (MS značek):
1. Peugeot 81 bodů – 2. Citroën 73 – 3. Subaru 47 – 4. Ford 43 – 5. Škoda 20 – 6. Hyundai 6.
Celkové pořadí MS jezdců:
1.R. Burns 37 bodů – 2. C. Sainz 36 – 3. M. Grönholm 30 – 4. P. Solberg 29 – 5. S. Loeb 23 – 6. M. Märtin 23 – 7. C. McRae 23 – 8. H. Rovanperä 16 – 9. T. Mäkinen 15 – 10. F. Duval 9 – 11. T. Gardemeister 9 – 12. G. Panizzi 6 – 13. D. Auriol 4 – 14. M. Hirvonen 3 – 15. C. Robert a A. McRae 3 – 17. A. Schwarz 3 – 18. A. Ginley 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií