Kyperská rally – 1. etapa: Vydařený páteční úvod Martina Prokopa na Citroenu C2 S1600

Martin Prokop s Janem Tománkem vévodí s obrovským náskokem juniorské klasifikaci. Útokem na asfaltu dokonale zaskočili své jediné konkurenty Kosciuszka a Burkarta.

„Do závodu jsem šel s vědomím, že se vlastně vracíme do historie rallysportu. Harmonogram Kyperské rally byl návratem do minulosti, tak se dříve jezdilo. Byl jsem zvědavý, jaké to bude vyzkoušet si první den maximální přilnavost na asfaltu a další dva dny pokračovat na šotolině, kde to klouže a styl jízdy je úplně odlišný,“ řekl před startem Martin Prokop.

A Martinův vstup do závodu byl excelentní, v úvodním testu zajel výtečný sedmý čas, na druhém testu byl ještě výše, hned za továrními speciály WRC čtvrtý. Po dvou zkouškách patřilo posádce Prokop – Tománek sedmé místo absolutní klasifikace. Před servisní pauzou se sice česká dvojice propadla na dvanácté místo, přesto měla výrazný náskok na své nejbližší pronásledovatele v rámci juniorské klasifikace Kosciuszka (téměř 2,5 minuty) a Burkarta (5 min).

„A to jsme mohli být na jedničce ještě rychlejší, ale v polovině vložky jsem přehřál brzdy a závěr dojížděl téměř bez nich. V druhé vložce jsem změnil styl jízdy a vyplatilo se. Navíc zkouška byla z poloviny z kopce, takže jsme tam určitě hodně vydělali, ale ve výjezdech, kde bylo vytaháno i hodně šotolině jsme asi něco ztratili. Určitě jsme tím trochu zpestřili letošní šampionát. Vytahaná šotolina byla na mnoha místech hodně zrádná, což jsem očekával už před startem. Ale v místech, kde se jelo po asfaltu, jsme naopak byli ve výhodě a tratě byly opravdu nádherné,“ komentoval slunnou první polovinu prvního dne Martin Prokop.

Při opakovaných průjezdech Martin Prokop opět vsadil na slicky, avšak změna počasí nenahrála jihlavskému týmu Jipocar Racing do karet. Přesto se česká posádka udržela v popředí absolutní klasifikace a do servisu se vrátila v čele juniorské klasifikace a třinácté příčce absolutně. Navíc Burkart byl na šestém testu nucen svou suzuki odstavit, takže jeho ztráta výrazně narostla.

„Nevěřil jsem místní předpovědi a pokračovali jsme na suchých gumách. RZ4 jsme ještě relativně projeli na suchu, ale další dvě zkoušky již hodně pršelo a jeli jsme téměř krokem. Tomu odpovídaly i naše časy,“ objasnil člen Czech National Teamu.

Ve večerním servisu si Martin Prokop již užíval zaslouženého odpočinku, to však tentokrát neplatilo pro čtveřici mechaniků. Rychlá přestavba Citroënu C2 S1600 na šotolinu však není něčím, co by mohlo ostřílený tým zaskočit.

„Něco podobného jsme si vyzkoušeli před dvěma lety na Waldviertelu. V podstatě je to jednoduché, přehodí se celý podvozek. Mění se komplet nápravy, tlumiče, brzdy a následně dodělá geometrie. To vše trvá asi 25 minut. Takže žádný větší problém. Naopak u speciálů WRC si to moc nedokáži představit, tam je to mnohem složitější, hlavně co se týká diferenciálů,“ objasnil Martin Prokop.

„Kosciuszko slíbil, že bude na šotolině útočit, ale po tom počasí, co teď řádí v horách, to moc neočekávám. Spíše každý bude bojovat sám se sebou. Určitě to nebude žádná sranda,“ dodal Martin Prokop.

Průběžné pořadí JWRC po I. etapě (6 RZ):

  • 1. Prokop (Citroën C2 S1600) 1:45:42.3
  • 2. Kosciuszko (Suzuki Swift S1600) + 3:34.6
  • 3. Burkart (Suzuki Swift S1600) + 14:39.8

Ve druhé etapě je na programu pět měřených úseků na šotolině, nejdelší z nich RZ10 Xyliatos měří 30,94 km.

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...