V roce, který je pro tým Citroën plný rekordních zápisů do historie světových rallye, přibyla na těžkých korsických tratích ještě jedna výjimečná kapitola. Sébastien Loeb a Daniel Elena ji napsali s Xsarou WRC, když dokázali vyhrát všechny rychlostní zkoušky na jednom podniku. A to se ještě nikdy v historii světových soutěží nikomu nepodařilo!
Tři týdny poté, co si Loeb s Elenou zajistili titul mistrů světa v Japonsku, mohli oba jet na „Ostrově krásy“ zcela volně a pokoušet se vyhrát Loebovu „domácí“ soutěž, kterou ještě nikdy nevyhrál. Počítal s tím i Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport, který měl ovšem na zřeteli především body potřebné do klasifikace Poháru konstruktérů, v němž jde Citroënu o třetí titul v řadě. „Vím, že Séb si moc přeje vyhrát právě Korsickou rallye, a to je dobře. Jenže oba cíle se nikterak nevylučují. Je schopen zvládnout oboje,“ říkal Guy Fréquelin ještě před startem.
K úspěchu Xsary WRC přispěly tradiční zbraně – spolehlivost a bezchybný servis, stejně jako výběr pneumatik Michelin. Podařilo se zvolit ty nejlepší, které dovedly Loebův vůz až do vítězného cíle v Ajaccio. Už během úvodní etapy si Loeb s Elenou zajistili dostatečný náskok, který neustále zvyšovali. Nakonec jejich prvenství přispělo k náskoku týmu Citroën na čele Poháru konstruktérů na 30 bodů.
Kromě ojedinělé nepřetržité šňůry vyhraných rychlostních zkoušek během jedné soutěže přepisoval Citroën a Sébastien Loeb další historická akta. Loeb vyhrál podevatenácté v kariéře a už je šestým nejúspěšnějším pilotem historie co do počtu prvenství v MS. Za rekordmanem, jeho bývalým stájovým kolegou Carlosem Sainzem, zaostává o 7 výher. V této sezoně stáli Loeb s Elenou už podvanácté na stupních vítězů, pojedenácté v řadě. Letos vyhráli 9 soutěží, z toho 6 bylo v jedné řadě.
„Všichni čekali, že na Korsice zvítězím. Tak jsem to musel udělat trochu jinak,“ žertoval Sébastien Loeb. Pokračoval pak zcela vážně: „Opravdu jsem zde chtěl vyhrát. Nejen proto, že je to domácí podnik, ale navíc korsické rychlostní zkoušky miluji. Musím přiznat, že jsem si na počátku sezony dal dva cíle – vyhrát Finsko a Korsiku. Marcus Grönholm mě ve Finsku porazil, ale stejně jako on jsem rád, že jsem vyhrál svůj domácí podnik. Jsem šťastný i proto, že mohu svou radost sdílet s Citroënem v sezoně, v níž končí v mistrovství světa. Je to fantastická parta, která je vždy velmi motivovaná. Opravdu si tento výsledek zaslouží stejně jako třetí titul v řadě. Uděláme vše, abychom ho získali.“
Guy Fréquelin však neskrýval smíšené pocity: „Sébastien a Daniel opět splnili moje nejvyšší očekávání. Ale Francois mě zklamal. V neděli ráno se zdravotně necítil nejlépe, proto jsem mu radil, aby se nesnažil stíhat Pettera Solberga, a že může nechat předjet Stéphana Sarrazina, pokud se hodně přiblíží. Mohl tedy klidně kdykoli zpomalit. Teď musí vše velmi rychle nechat za sebou a znovu se zaměřit na hlavní cíl, kterým je zisk třetího titulu v šampionátu značek.“
Nejlepší časy v rychlostních zkouškách:
- 1. etapa – RZ 1, 2, 3 a 4: Sébastien Loeb (Citroën Xsara).
- 2. etapa – RZ 5, 6, 7 a 8: S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 9, 10, 11 a 12: S. Loeb
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:35:46,7 hod.
- 2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1:51,7 min.
- 3. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 2:42
- 4. S. Sarrazin/D. Giraudet (Subaru Impreza) + 3:34,2
- 5. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5:21,5
- 6. A. Bengué/C. Escudero (Škoda Fabia) + 5:27,8
- 7. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara Kronos ) + 5:41,8
- 8. N. Bernardi/J-M. Fortin (Peugeot 307) + 6:32,1
- 9. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 6:37,8
- 10. H. Rovanperä/R. Pietlilainen (Mitsubishi Lancer) + 9:22,5…
- 1. Citroën 160 bodů
- 2. Peugeot 130
- 3. Ford 93
- 4. Subaru 89
- 5. Mitsubishi 59
- 6. Škoda 15
- 1. S. Loeb 117 bodů (Mistr světa 2005)
- 2. P. Solberg 71
- 3. M. Grönholm 71
- 4. T. Gardemeister 58
- 5. M. Märtin 53
- 6. H. Rovanperä 31
- 7. F. Duval 29
- 8. R. Kresta 22
- 9. M. Stohl 16
- 10. C. Sainz 11
- 11. G. Galli 11
- 12. H. Solberg 9
- 13. Ch. Atkinson 8
- 14. M. Hirvonen 8
- 15. G. Panizzi 7
- 16. S. Sarrazin 6
- 17. D. Carlsson 5
- 18. A. Warmbold 4
- 19. X. Pons 2
- 20. C. McRae 2
- 21. M. Higgins 1
- 22. J. Pykälistö a N. Bernardi 1.
- 1. M. Baldacci/G. Bernacchini (Fiat Punto)3:56:29,6
- 2. D. Sordo/M. Marti (Citroën C2)+ 2:28,6
- 3. K. Katajamäki/T. Alanne (Suzuki Ignis)+ 4:08,2
- 4. U. Aava/K. Sikk (Suzuki Ignis)+ 8:18,9
- 5. C. Rautenbach/C. Williamson (Citroën C2)+ 8:24,7
- 6. L. Cecchettini/A. Morassi (Fiat Punto)+ 9:41,3
- 7. M. Prokop/P. Gross (Suzuki Ignis)+ 10:04,4
- 8. K. Meeke/G. Patterson (Citroën C2)+ 17:14,7
Nejlepší časy celkem:S. Loeb – 12.
Vedení v soutěži: RZ 1 až 12: S. Loeb.
Konečné pořadí „Rallye de France“:
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:
Mistrovství světa FIA – jednotlivci:
Sordo míří k titulu JWRC
Mistrovství světa juniorů JWRC mohlo už na Korsice slavit svého šampiona, jenže finále se odehraje až při posledním podniku seriálu na Rallye Katalánsko – Costa Daurado. Chráněnci Carlose Sainze, Dani Sordo a Marc Marti, ztratili při poruše motoru přes 6 minut a mistři Španělska se museli spokojit s 2. příčkou. „Měli jsme problém, to ano, ale letos naprosto ojedinělý. Teď nám chybí dva body k titulu, což představuje 7. místo v poslední soutěži,“ uvedl Sordo.
Konečné pořadí ‘Junior’ du Tour de Corse – Rallye de France:Mistrovství světa FIA ‘Junior’ WRC:
1. D. Sordo 43 bodů, 2. G. Wilks 35, 3. P-G. Andersson 30, 4. K. Meeke 30…12. C. Rautenbach 7.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií