Konec v kotrmelcích

Martin Prokop s Janem Tománkem figurovali po první sekci Portugalské rally na druhém místě juniorské klasifikace.

V závěru druhého průjezdu RZ5 Tavira však skončil jejich citroën v kotrmelcích. Oba členové posádky naštěstí vyvázli z hrůzostrašné havárie bez zranění.

Konec v kotrmelcích
Konec v kotrmelcích

Portugalskou rally odstartovala ve čtvrtečním podvečeru superspeciálka na stadiónu Algarve. Martin Prokop narazil v přímém souboji na Estonce Pärse, které deklasoval, mezi juniory mu patřila čtvrtá příčka za Cortinovisem, Aavou a Anderssonem.

Páteční dopoledne už nabídlo klasické testy. Tempu špičky podle předpokladů nestačil Cortinovis, naopak jezdec týmu Jipocar Racing začal druhým časem za Aavou a před Anderssonem. Zmíněné pořadí se na vložkách úvodní sekce opakovalo jako přes kopírák. Aava byl třikrát nejrychlejší, Prokop získal tři cenné skalpy juniorského šampióna 2005 Anderssona. „Po domácím testu i shakedownu jsem byl výtečně naladěn. Věděl jsem, že jsme auto díky změnám nastavení razantně posunuli dále a to se na začátku soutěže potvrdilo. Navíc trať byla těžká a rozbitá, což přesně odpovídalo trnavskému testu. Výtečně seděl i rozpis, držela i technika, prostě vše bylo super a časy tomu odpovídaly,“ uvedl jihlavský jezdec.

Druhá sekce úvodní etapy začala pro posádku Prokop – Tománek smolně. Hned dva kilometry po startu prorazili při nájezdu na mostek levou přední pneumatiku a po chvíli ji museli na vložce měnit. „Stihli jsme to docela rychle a v dalším průběhu vložky jsme dojeli Kosciuszka, jenž startoval dvě minuty za námi. Bohužel jízda v prachu nebyla příjemná a nemohli jsme ho ani předjet. Přesto jsem byl s jízdou spokojen, po defektu jsem se rychle zklidnil a držel tempo,“ řekl Martin Prokop.

„Bohužel trať se v druhém průjezdu hodně změnila. Vložka byla hodně rozbitá a určitě chtělo trochu pozměnit nastavení a zvednout auto. To se nám stalo dvě zatáčky před cílem páté zkoušky osudné. Stejně jako v prvním průjezdu jsme zkracovali rychlou zatáčku, ale tentokrát se auto posadilo až na lyžinu a ta ho nadzvedla. Bylo to v úzkém místě, na jakoukoli korekci nebyl prostor a auto narazilo na skálu, která ho katapultovala do vzduchu. Další průběh už byl zcela nekontrolovatelný. Po pěti přemetech zůstal citroën stát pod úrovní trati,“ dodal Martin Prokop, jenž byl odvezen na vyšetření do nemocnice ve Faru, kde se naštěstí vyvrátila jakákoli vážná zranění.

Pro posádku Martin Prokop – Jan Tománek soutěž skončila už v polovině úvodního dne. Přesto byl jihlavský pilot Portugalskou rally nadšen. „Původně jsem měl o zdejší soutěži úplně jinou představu. Ale je extrémně náročná, zrádná na orientaci, často se střídají pomalé i rychlé pasáže. Nezaznamenali jsme ani jakékoli incidenty s pověstnými domácími fanoušky. Výtečné je i zázemí a servisní zóny v okolí stadiónu Algarve. Určitě si myslím, že Portugalsko má mít stálé místo v seriálu mistrovství světa,“ uzavřel Martin Prokop.

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...