Vyjádřením dramatického designu, technologie a výkonnosti je hybridní coupé (benzinový/elektrický pohon) s výkonem 600 koní a pohonem zadních kol. Koncept Essence rozhodně není jen shovívavým dárkem k vlastním narozeninám Infiniti.
Essence ztělesňuje klíčové hodnoty značky Infiniti jako inspiraci pro budoucnost, ale také oslavu minulosti. Předvádí mnohé technologie, včetně hybridního pohonu, a konstrukční prvky, kterými se budou odlišovat sériově vyráběné vozy Infiniti v nadcházejících letech. A zavedení základní hodnoty značky Infiniti – „inspirujícího výkonu“ – na trh s luxusními supercoupé, opětovně potvrdí místo Infiniti mezi nejexkluzivnějšími a nejživějšími značkami automobilů na světě.
ESSENCE: PŘEHLED
- Koncept luxusního dvousedadlového coupé s motorem vpředu, výkonem 600 koní a délkou 4,7 m
- První představení hybridního (benzin/elektřina) hnacího ústrojí Infiniti na autosalonu
- Je schopný dosahovat ohromných rychlostí tam, kde to podmínky dovolují, a nulových emisí tam, kde ne
- Pohon zadních kol pro maximální angažovanost řidiče
- Čerstvý designový jazyk, který ovlivní budoucí sériově vyráběné modely
- Představuje nové technologie pro zvýšení bezpečnosti, včetně systému Prevence nárazu při couvání
- Minimalistický interiér výrazně zaměřený na řidiče
- „Nový luxus” se setkává s tradiční japonskou řemeslnou zručností
- Zavazadla speciálně navržená světoznámým Louisem Vuittonem maximalizují transkontinentální schopnosti
ESSENCE: KONCEPT
Francois Bancon, generální ředitel pro pokročilé plánování výrobků: „Majitel vozu Essence je charakterizován svojí neohroženou sebedůvěrou; je spíše intelektuálním hrdinou než jen úspěšným vydělávačem peněz.”
Model Essence spatřil světlo světa ne v designovém studiu, ale v oddělení pro plánování výrobků Infiniti. Francois Bancon, generální ředitel pro pokročilé plánování výrobků, a jeho tým možná na počátku projektu nevěděli, jak bude Essence vypadat, ale věděli, jaký by měl být a proč musí existovat – a také komu se bude líbit.
„Essence je ikona značky” řekl Francois Bancon. „V jeho základech stojí spíše koncepční přístup než realizace designu. Není to jen objekt. Není to lákadlo na nový model. Je věnován výhradně propagaci značky Infiniti, aby představil a podpořil unikátní hodnoty Infiniti.“
Koncept si vyžadoval velmi jasné pochopení toho, kdo by mohl být potenciálním zákazníkem pro takové super luxusní coupé. Bancon se svým týmem pro pokročilé plánování výrobků svědomitě vytvořil portrét typického majitele modelu Essence. Jednalo se o profil rozhodného, 42letého člověka nebojícího se rizika, který je zanícený pro nejlepší věci v životě, ale nemá příliš potřebu se nimi vychloubat. „Tito spotřebitelé se nepotřebují předvádět před jinými” řekl Bancon. „Jsou již na vyšším stupni úspěchu, a proto chtějí v první řadě odměnit sami sebe.“
Francois Bancon pokračuje: „Chtěli jsme najít nový způsob, jak smíchat různé ingredience a získat vůz, který by byl zdrženlivý, ale měl charakter, byl trochu módní, ale zároveň ukazoval nové trendy. Chtěli jsme auto, které usiluje o to, aby se stalo kultem. Musí být výlučné, elegantní a tajemné. Pro řidiče musí shrnovat v šesti slovech podstatu Essence: Vše, co chci, nic, co nechci.
1. DESIGN: DYNAMICKÁ ADEYAKA
Shiro Nakamura, senior vice-president pro design: „Do designu je vtisknut smysl pro tajemno, pocit zasvěcenosti. Essence není o předvádění bohatství a úspěchu.”
Díky dech beroucímu vzhledu a dokonalým proporcím je Essence silně přitažlivý pro všechny, kdo milují auta. Vypadá jako auto pro řidiče; auto, které bude v mžiku doma a prodere se nejvelkolepějšími motoristickými trasami na světě.
Ale Essence rozhodně není agresivním sportovním vozem. Přístup „dynamické adeyaky“ používaný značkou Infiniti zaručuje, že koncept Essence je nejen cílevědomý, ale také přitažlivý, propracovaný a plný inspirace jak ze světa lidí, tak ze světa přírody. Aby bylo ještě více podpořeno jeho emocionální kouzlo, zahrnuje detaily, které přinášejí velmi moderní pojetí některých velmi starých japonských tradic.
Cílem konstruktérů bylo spojit všechny existující designové prvky Infiniti s čerstvým jazykem do tvaru, o který se 20 let stará značka nikdy dříve nepokusila. Výsledek je skutečně sošný, a přesto velmi jemný. Koncept Essence ztělesňuje výkon, ale nikoliv zastrašování.
Kapota je, jak byste očekávali u vozu Infiniti, dlouhá a záď je krátká. Společně s plynulým „zvlněným” profilem mezi svalnatými předními a zadními podběhy, se Essence poprvé představuje v charakteru klasického sportovního vozu. Ale na Essence není nic retro.
Tvar bočního okna přináší do stylu zvláště novátorský a osobitý prvek. Zdá se, jakoby se okno opíralo o římsu a jeho žiletkově ostrý tvar kontrastuje s konkávním obloukem karoserie přímo pod ním. Představte si plynoucí vodu doprovázenou drsným pozadím přírody kaňonu.
Zadní část také představuje komplexní povrch s konkávními „kapsami”, které plynou dolů kolem zadních sloupků od jednoho z nejvýraznějších designových prvků Essence: kličky ve tvaru C na zadní hraně bočních oken. Obrys tohoto prvku je tvořen širokou ozdobou z nerezové oceli a přidává vozu pocit neustálého pohybu, a to i když právě stojí v klidu.
Jedním z nejvýraznějších detailů je obložení okolo bočních větracích průduchů. Jeho jednoduchý, ale přesto jemný tvar s hliníkovou povrchovou úpravou, vychází z „kanzaši“, tedy sponky do vlasů, kterou používají ženy, když mají na sobě oblečené kimono. Jiné linie a detaily se inspirovaly širokými tahy štětce z japonské kaligrafie. Essence představuje úspěšné splynutí tradičních kulturních prvků s automobilovou estetikou.
Typickým rysem přídě konceptu Essence je pro Infiniti charakteristická dvojitě klenutá mřížka chladiče, která je posazená pod takovým úhlem, že to vypadá, jako by se auto chystalo poskočit dopředu. V jejím srdci se nachází osvětlený znak Infiniti. Zaoblené rohy účinně skrývají přední převis a způsobují, že tento 4,7 metrů dlouhý vůz rozhodně nevypadá jako tlustý a vykrmený.
Mřížka je orámovaná jemnými pásky nerezové oceli, ale jinak je zde jen málo jiných ozdob a nejsou tu žádné další mřížky nebo vstupy, dokonce ani mlhová světla. Vpředu, stejně jako na celém zbytku vozu, se Essence vyhýbá nadbytečným ozdobám karoserie, protože by mohly narušit uhlazenou sílu celku. Kliky dveří zarovnané s karoserií jsou úkrytem pro tlačítka, zatímco zpětná zrcátka musela ustoupit miniaturním kamerám vystupujícím z A-sloupků.
Mezi známější charakteristické rysy Infiniti patří světla. Vpředu se charakteristické moduly ve tvaru L zužují dozadu k vypouklým blatníkům, na horní hraně jsou zvýrazněny řadou LED diod. Útlé plátky červených světel na zádi se stáčejí okolo vozu, překrývají otvor zavazadlového prostoru a rámují spoiler. Spoiler je olemovaný dalším nerezem a vypadá, jako kdyby byl vystrčený zevnitř vozu.
Čelní sklo plyne dozadu do plně skleněné střechy, která se pak zužuje dolů směrem k otvoru zavazadlového prostoru – a vytváří tak další nezapomenutelný pohled na vůz, na kterém není jediný špatný úhel.
Pokud jde o design, je koncept Essence jednoduchý a úžasně komplexní, klasický a současně naprosto dynamický. Jako ztělesnění „dynamické adeyaky” se především vychloubá mohutným zevnějškem. Kdo ho jednou uvidí, nikdy nezapomene.
2. INTERIÉR: ZAMĚŘENÝ NA ŘIDIČE
Shiro Nakamura, senior vice-president pro design: „Propracovaný umělecký dojem a příjemné teplo lidské ruky daleko převyšují mechanickou přesnost.”
V autě pro řidiče musí být dokonalá kabina pro řidiče. Interiér konceptu Essence je minimalisticky, ergonomický a naprosto soustředěný na svůj úkol: dát člověku sedícímu za volantem pocit absolutní kontroly. A přesto toto všechno zaměření na řidiče jde ruku v ruce s prostorem pro cestující, kterému vládne pohodlí, klid a elegance a který nabízí pohostinnost, tak důležitou pro Japonce a také pro Essence.
Asymetrická kabina je rozdělena do dvou zón oddělených velkou zakřivenou konzolou mezi sedadly, která se vine okolo, aby splynula se středem palubní desky. Výsledkem jsou dvě velmi rozdílné „ulity“. Na straně řidiče je téma černé, „ulita“ cestujících je zemitě červená.
Volant s plochou spodní stranou a ciferníky ve stylu chronometru dávají řidiči jasně najevo, že se jedná o skutečně výkonný stroj. Zde nejsou žádné triky nebo sci-fi řešení, jen cílevědomá oddanost řízení. Technickou povahu displejů potvrzuje krátká řadicí páka s hliníkovou hlavicí a těsně před ní se nachází další ovládací prvek – jasně červené startovací tlačítko motoru.
Vůz se ovine okolo řidiče, který může okamžitě odpočívat ve značkových sedadlech Infiniti poskytujících oporu při sezení a dokonalou polohu pro řízení. Jsou zde i další prvky charakteristické pro Infinitiv, jako velká řadicí pádla pod volantem a analogové hodiny uprostřed palubní desky.
Konstruktéři v Infiniti věří, že nejlepší funkce pracují v zákulisí a objevují se, pouze když jsou potřebné. Říkají tomu „skrytá technologie“ a tato filozofie je klíčem k funkčnímu minimalismu, který dominuje uspořádání ovládacích prvků. Bez toho, aby byl řidič zmaten spousty tlačítek a přetěžován informacemi, Essence nabízí pocit pohody pro každého a umožňuje soustředit se zcela na vzrušující zážitek z jízdy.
Díky použitým materiálům – kůže, Alcantara a ručně malované dřevo inspirované tradiční japonskou technologií lakování – kabina vyzařuje bohaté a lákavé teplo. Pozornost věnovaná detailu je taková, že dokonce švy na kůži na opěradlech sedadel se liší na levé a pravé straně. Proč? Je to proto, aby přesně odrážely způsob, jakým si japonští muži a japonské ženy zavazují kimono.
Interiér konceptu Essence podporuje pocit pohody, který je klíčem k požitku z jízdy ve voze Infiniti.
3. HNACÍ ÚSTROJÍ: VÝKON SE ZODPOVĚDNOSTÍ
Francois Bancon, generální ředitel pro pokročilé plánování výrobků: „Pocit z výkonnosti strojů Infiniti lze popsat jako přirozený dynamismus, jako energie vycházející zevnitř.”
Hnací ústrojí konceptu Essence je navrženo tak, aby splnilo nejnáročnější očekávání majitelů a poskytlo jedinou věc, kterou od vozu značky Infiniti očekává každý – čisté potěšení z jízdy. V konceptu Essence je potěšení povýšeno na novou vyšší úroveň a současně je představen novátorský zelený hybridní motor.
Koncept Essence je neobvyklý, dokonce i v exkluzivním prostředí nejrychlejších silničních automobilů na světě, protože se může opřít o mocný výkon 600 koní. Tento výkon zaručuje vynikají reakci vozidla na jakékoliv silnici, v jakékoliv situaci. Essence však není zastrašující sportovní závodní vůz. Stejně jako design, i výkonnost byla navržena tak, aby byla propracovaná a nenápadná – aby to byla výkonnost s lidským dotekem.
Hybridní systém je logickým rozšířením průkopnických zelených závazků mateřské skupiny Infiniti. Nabízí výkon s účinností a vysokou výkonnost s nulovými emisemi, a to díky kombinaci benzinového motoru a elektromotoru. Tyto motory mohou pracovat nezávisle nebo společně jako „paralelní“ hybridní systém.
Ve stísněných prostorách měst je elektromotor vše, co koncept Essence potřebuje pro to, aby se tiše pohyboval mezi semafory, a to bez jakýchkoliv emisí z výfuku.
A když se doprava uklidní, nabízí Essence skvělé jízdní vlastnosti pro jízdu po dálnici, jimž se vyrovná jen málo jiných vozů. V režimu „posilovače“ je k dispozici plný výkon 600 koní, když benzínový motor i elektromotor pracují současně.
Klíčovým rozdílem v porovnání s jinými hybridními systémy je, že jak motor V6, tak elektromotor přivádějí svůj výkon pouze na zadní kola. Výsledkem je přímočařejší výkon, ostřejší reakce – a výraznější potěšení z jízdy.
Známý motor V6 Infiniti s objemem 3,7 litru je vybaven dvojicí turbodmychadel, která zvyšují výkon až na 440 koní. Nová palivová soustava s přímým vstřikováním zajišťuje, že motor v Essence pracuje tak efektivně jako nikdy.
V konceptu Essence se představuje nový typ elektromotoru zvaný 3D motor, který byl navržen tak, aby vyhověl náročným požadavkům, pokud jde o velikost a výstupní výkon. Výsledkem vývoje je obzvláště štíhlý motor ve tvaru kotouče, který má dvakrát větší točivý moment než běžné jednotky. Jeho konstrukce byla vytvořena na základě 3D analýzy magnetického pole, takže mohlo být optimalizováno uspořádání elektromagnetických cívek a permanentních magnetů.
V konceptu Essence je elektromotor umístěn mezi motorem a převodovkou a poskytuje výkon 160 koní a energii čerpá z kompaktní jednotky lithium-ionových akumulátorů uložených v zavazadlovém prostoru. Protože 3D motor funguje v režimu pohonu i v režimu regenerace energie, jsou akumulátory stále udržovány nabité.
Optimalizované využití energie v nejširším možném spektru jízdních podmínek je zaručeno dvěma samostatnými spojkami, které „připojují“ motory podle potřeby. Jedná se o systém, který nepotřebuje žádný měnič točivého momentu, což dále posiluje reakční vlastnosti a potěšení z jízdy.
4. BEZPEČNOST: BUDOUCNOST BEZ KOLIZÍ
Na konceptu Essence se představují některé bezpečnostní prvky nejnovější generace, které zaručí, že vozy Infiniti zůstanou mezi nejbezpečnějšími na silnici. Hlavní mezi nimi je „bezpečnostní štít”, který urazil velký kus na cestě k velkému snu techniků Infiniti – autu, ve kterém nehrozí náraz.
Bezpečností štít přidává dvě nové technologie k systémům Určení vzdálenosti (DCA) a Prevence neúmyslného vyjetí z jízdního pruhu (LDP), které jsou již nyní dostupné na vozech Infiniti. Funkce Prevence nárazů z boku (SCP) a Prevence nárazů při couvání (BCP) rozšiřují protikolizní štít na všechny strany okolo vozu.
Se systémem SCP, když se řidič rozhodne přejet do druhého jízdního pruhu, na boku namontované snímače aktivují varování, pokud je detekováno přibližující se vozidlo v pruhu, do kterého chce řidič přejet. Pak se aktivuje zatáčecí mechanismus působící prostřednictvím ovládáním brzd jednotlivých kol, což napomůže zabránit potenciálnímu nárazu. Funkce Prevence nárazů při couvání pracuje podobným způsobem, snímá vozidlo nacházející se vzadu a varuje řidiče. Potom, pokud se řidič varováním neřídí, automaticky aktivuje brzdy.
Systém varování a preventivní bezpečnostní prvky jsou zkonstruovány tak, aby podpořily řidiče intuitivním způsobem, a to s minimální intervencí.
5. PRAKTIČNOST: ŘEŠENÍ SKUTEČNĚ ŠITÉ NA MÍRU
Tým vytvářející Essence se ohlédl zpět do éry počínajícího motorismu, aby našel správné řešení pro převážení zavazadel. Výsledkem jsou prudce elegantní zavazadla, překvapivě praktická a snově romantická. Také se znovu obnovují historické vazby mezi výrobcem automobilů a jedním z nejznámějších jmen v oblasti luxusního zboží – Louis Vuittonem.
Značka poprvé spolupracovala s výrobcem karoserií – známou firmou Kellner – v roce 1908 a vybavila jednu z jejich raných luxusních limuzín sadou zakázkových zavazadel. I jiní výrobci karoserií si našli rychle cestu do Paříže k Vuittonovi. Na míru vyrobené kufry Vuitton byly nedílnou součástí některých z nejlepších automobilů první poloviny 20. století.
Spolupráce mezi značkami Infiniti a Vuitton oživuje myšlenku sady zavazadel nejvyšší kvality vyrobených tak, aby přesně zapadly do zavazadlového prostoru vozu. Pro Essence jsou k dispozici tři pevné kusy: sladěný pár štíhlých kufříků do horní části velkého zavazadlového prostoru. Všechny jsou vyrobené z nového plátna Damier Graphite a mají elegantní uhlazené rukojeti a jejich celkový design je v souladu se samotným vozem.
Je zde i špičková technologie. Tlačítkem na přívěsku klíče se elektricky otevře víko zavazadlového prostoru a podlaha se posune potichu dozadu. Do tohoto zavazadlového prostoru bude mít uživatel vždy snadný přístup.
A v souladu s tradicí jsou na kufřících dokonce iniciály jejich majitele – SN, jako Shiro Nakamura, senior vice-president pro design.
6. INFINITI: 20 LET VÝKONNÝCH VOZŮ
Koncept Essence se rodil 20 let. Přesně tak dlouhou trvalo než podstata značky – její samotná existence, extrakt všeho, co znamená Infiniti – dosáhla svého stávajícího stavu dokonalosti.
Myšlenka na vznik značky Infiniti byla poprvé diskutována v roce 1985, ale první model Infiniti byl prodán v severní Americe až v listopadu 1989. Dnes se jedná o nejrychleji rostoucí luxusní značku v USA.
Ale je to také mnohem více než jen americká značka. Dnes má Infiniti více než 230 prodejců v 15 zemích s ročním prodejem 150 000 po celém světě.
Úspěch Infiniti je způsoben mnoha faktory, nejen stylem „dynamické Adeyaky” stojícím za každým modelem Infiniti. Když se Adeyaka setká s Komplexní zákaznickou zkušeností, jsou výsledkem tři pilíře pro Infiniti: potěšení z jízdy, pohostinnost a klid v duši.
Všechny tyto hodnoty jsou dokonale ztělesněny v konceptu Essence, který se představuje na ženevském autosalonu 2009 nejen v rámci oslav 20. výročí značky, ale také v rámci aktuální výzvy stojící před Infiniti: dobýt evropský trh.
INFINITI pochází z Japonska. Řada výkonných sedanů, coupé a crossoverů se nyní představuje v Evropě prostřednictvím specializované sítě Center Infiniti sdílejících společný závazek poskytovat zákazníkům individualizované a výjimečné služby. Více informací viz www.infiniti.eu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií