Koncept Citroen DS3 Racing: výrazně sportovní řešení

Vůz DS3 Racing se dostane na trh v omezené sérii 1000 kusů ve druhé polovině roku 2010.

Citroën již navždy vstoupil do historie automobilového sportu, neboť získal pět titulů mistra světa v Poháru konstruktérů ve WRC a Sébastien Loeb a Daniel Elena jsou šestinásobní mistři světa v Poháru jezdců.

Koncept Citroen DS3 Racing: výrazně sportovní řešení

Značka v nastoupené cestě pokračuje, tentokrát s vozem DS Racing. Inženýři týmu Citroën Racing totiž vzali vůz DS3 a přizpůsobili ho dle potřeb závodního týmu značky.

Koncept má 100 % závodní znaky jako je využití karbonových prvků a specifických součástí příslušenství, které pocházejí ze světa automobilových závodů. Tým Citroën Racing použil 1,6 litrový motor s výkonem 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Cílem inženýrů bylo podpořit intenzivní vjemy a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou.

Design vzbuzující emoce

DS3 Racing představuje styl, který vzbuzuje odvahu, touhu, sílu, chuť znovu posunout hranice. Se svou délkou 394 cm je ztělesněním sportovního ducha. Z jeho svůdných plynulých a protáhlých linií čiší síla a výkonnost, radost z řízení a pocit bezpečí.

DS3 Racing přebírá stylové prvky od vozu DS3, ale liší se od něj 100 % závodními atributy, které svědčí o jeho silném a energickém temperamentu.

Je vybaven karbonovými prvky na předním nárazníku, na prazích a na rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká osmnáctipalcová kola. Blatníky mají zcela nový design, který působí sportovně a současně vzešel ze světa Hi-Tech. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří.

U vozu DS3 Racing byly využity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu, jehož cílem je udržet vůz ve vysoké rychlosti stabilní. Okouzlující linii vozu elegantně doplňuje chromovaná koncovka výfuku.

Všechny tyto prvky původem z prostředí rallye posilují výrazně sportovní a atletický charakter vozu DS3 Racing, jehož exkluzivita je zdůrazněna i zvláštním označením na zádi.

Exkluzivita DS3 se projevuje i v jedinečnosti verze, která je určena pro březnový ženevský autosalon – karoserie má tmavě šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i v chromované masce chladiče a na ráfcích kol. Speciální je i ozdobná fólie na střeše, na horní části víka zavazadlového prostoru a na krytu víčka palivové nádrže.

Elegantní a originální atmosféra

Interiér vychází z kabiny vozu DS3 a prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbonový materiál se elegantně vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky. Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se opakuje oranžová barva střechy.

Exkluzívnost vozu DS3 Racing je zdůrazněna i číslovaným štítkem umístěným na čalounění stropu. Sedadla nesou na opěradlech označení Citroën Racing.

Motor s ještě výraznějším charakterem

Nejvýraznějším rysem vozu DS3 Racing je výkonnost. Motor je vyladěn týmem Citroën Racing, který využil veškeré zkušenosti posádek značky, která se pětkrát stala mistrem světa v Poháru konstruktérů ve WRC (2003, 2004, 2005, 2008 a 2009).

Inženýři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru a aby zajistili vynikající výsledky, soustředili se na zlepšení jeho výkonu, který se zvýšil ze 156 na 200 k, tedy o 28 %. Vyšší je i krouticí moment, který se zvýšil z 240 Nm na 275 Nm, což představuje 15 % nárůst. Je k dispozici v široké škále otáček, čímž je zajištěna pružnost chodu a pohodlné řízení.

Zvýšení výkonu a krouticího momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických součástí. Turbodmychadlo bylo jinak nastaveno, kartografie počítače řízení chodu motoru byla přepracována, aby bylo možné z tohoto živého, silného a dynamického motoru vymáčknout co nejvíc. A konečně i výfuk byl opatřen specifickou koncovkou a tlumičem.

Systém odpružení podporující radost z řízení

Podvozek a nápravy vozu DS3 prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Inženýři týmu překonali práci odvedenou na voze DS3, za cíl si dali podpořit intenzivní pocity a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou. Takto definovaný model DS3 Racing má vše potřebné proto, aby se ve svém segmentu stal vzorem z hlediska jízdních vlastností.

Přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, takže vůz se doslova lepí na silnici. Světlá výška byla snížena o 15 mm. Tyto úpravy umožnily značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti vozu DS3.

Nové jsou i přední a zadní tlumiče, které byly upraveny tak, aby zvládaly vyšší výkon vozu. DS3 Racing byl vybaven zvláštními tužšími pružinami. Tyto změny posilují již tak dobrou stabilitu a jízdní komfort vozu. Zajišťují vynikající čtení silnice a umožňují rychlejší a bezpečné vjíždění do zatáček.

Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta: nastavení řízení vozu DS3 Racing je specifické, používání serva bylo přizpůsobeno novým pneumatikám. DS3 Racing zaručuje skvělé pocity a vynikající držení stopy.

K plnému využití silnějšího motoru přispívá i brzdový systém, který také prošel závodní úpravou, aby byl odolnější a výkonnější. Přední brzdy vozu DS3 Racing byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči. U zadních brzd jsou použity vrtané brzdové kotouče, opět s cílem zvýšit výkonnost, účinnost a bezpečnost. A nakonec bylo upraveno naprogramování elektronického stabilizačního systému ESP, za účelem dosažení větší živosti, sportovnosti a radosti z řízení. Řidič může systém ESP i odpojit, pokud si to přeje.

Díky těmto úpravám získal vůz DS3 Racing povahu, která je zárukou vzrušení, emocí, dynamiky a entuziasmu.

Hlavní parametry konceptu Citroen DS3 Racing:

Rozměry v mm (d x š x v) 3948 x 1737 x 1451
Rozvor   246 cm
Motor 4 válce 16 ventilů benzín + turbo
Zdvihový objem  1598 cm3
Max. výkon 147 kW/200 k
při 5800 ot/min 
Max. krouticí moment 275 Nm
rozmezí 2500 – 4000 ot/min 
Pneumatiky 205 / 40 R 18

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...