Citroën již navždy vstoupil do historie automobilového sportu, neboť získal pět titulů mistra světa v Poháru konstruktérů ve WRC a Sébastien Loeb a Daniel Elena jsou šestinásobní mistři světa v Poháru jezdců.
Značka v nastoupené cestě pokračuje, tentokrát s vozem DS Racing. Inženýři týmu Citroën Racing totiž vzali vůz DS3 a přizpůsobili ho dle potřeb závodního týmu značky.
Koncept má 100 % závodní znaky jako je využití karbonových prvků a specifických součástí příslušenství, které pocházejí ze světa automobilových závodů. Tým Citroën Racing použil 1,6 litrový motor s výkonem 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Cílem inženýrů bylo podpořit intenzivní vjemy a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou.
Design vzbuzující emoce
DS3 Racing představuje styl, který vzbuzuje odvahu, touhu, sílu, chuť znovu posunout hranice. Se svou délkou 394 cm je ztělesněním sportovního ducha. Z jeho svůdných plynulých a protáhlých linií čiší síla a výkonnost, radost z řízení a pocit bezpečí.
DS3 Racing přebírá stylové prvky od vozu DS3, ale liší se od něj 100 % závodními atributy, které svědčí o jeho silném a energickém temperamentu.
Je vybaven karbonovými prvky na předním nárazníku, na prazích a na rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká osmnáctipalcová kola. Blatníky mají zcela nový design, který působí sportovně a současně vzešel ze světa Hi-Tech. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří.
U vozu DS3 Racing byly využity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu, jehož cílem je udržet vůz ve vysoké rychlosti stabilní. Okouzlující linii vozu elegantně doplňuje chromovaná koncovka výfuku.
Všechny tyto prvky původem z prostředí rallye posilují výrazně sportovní a atletický charakter vozu DS3 Racing, jehož exkluzivita je zdůrazněna i zvláštním označením na zádi.
Exkluzivita DS3 se projevuje i v jedinečnosti verze, která je určena pro březnový ženevský autosalon – karoserie má tmavě šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i v chromované masce chladiče a na ráfcích kol. Speciální je i ozdobná fólie na střeše, na horní části víka zavazadlového prostoru a na krytu víčka palivové nádrže.
Elegantní a originální atmosféra
Interiér vychází z kabiny vozu DS3 a prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbonový materiál se elegantně vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky. Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se opakuje oranžová barva střechy.
Exkluzívnost vozu DS3 Racing je zdůrazněna i číslovaným štítkem umístěným na čalounění stropu. Sedadla nesou na opěradlech označení Citroën Racing.
Motor s ještě výraznějším charakterem
Nejvýraznějším rysem vozu DS3 Racing je výkonnost. Motor je vyladěn týmem Citroën Racing, který využil veškeré zkušenosti posádek značky, která se pětkrát stala mistrem světa v Poháru konstruktérů ve WRC (2003, 2004, 2005, 2008 a 2009).
Inženýři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru a aby zajistili vynikající výsledky, soustředili se na zlepšení jeho výkonu, který se zvýšil ze 156 na 200 k, tedy o 28 %. Vyšší je i krouticí moment, který se zvýšil z 240 Nm na 275 Nm, což představuje 15 % nárůst. Je k dispozici v široké škále otáček, čímž je zajištěna pružnost chodu a pohodlné řízení.
Zvýšení výkonu a krouticího momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických součástí. Turbodmychadlo bylo jinak nastaveno, kartografie počítače řízení chodu motoru byla přepracována, aby bylo možné z tohoto živého, silného a dynamického motoru vymáčknout co nejvíc. A konečně i výfuk byl opatřen specifickou koncovkou a tlumičem.
Systém odpružení podporující radost z řízení
Podvozek a nápravy vozu DS3 prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Inženýři týmu překonali práci odvedenou na voze DS3, za cíl si dali podpořit intenzivní pocity a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou. Takto definovaný model DS3 Racing má vše potřebné proto, aby se ve svém segmentu stal vzorem z hlediska jízdních vlastností.
Přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, takže vůz se doslova lepí na silnici. Světlá výška byla snížena o 15 mm. Tyto úpravy umožnily značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti vozu DS3.
Nové jsou i přední a zadní tlumiče, které byly upraveny tak, aby zvládaly vyšší výkon vozu. DS3 Racing byl vybaven zvláštními tužšími pružinami. Tyto změny posilují již tak dobrou stabilitu a jízdní komfort vozu. Zajišťují vynikající čtení silnice a umožňují rychlejší a bezpečné vjíždění do zatáček.
Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta: nastavení řízení vozu DS3 Racing je specifické, používání serva bylo přizpůsobeno novým pneumatikám. DS3 Racing zaručuje skvělé pocity a vynikající držení stopy.
K plnému využití silnějšího motoru přispívá i brzdový systém, který také prošel závodní úpravou, aby byl odolnější a výkonnější. Přední brzdy vozu DS3 Racing byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči. U zadních brzd jsou použity vrtané brzdové kotouče, opět s cílem zvýšit výkonnost, účinnost a bezpečnost. A nakonec bylo upraveno naprogramování elektronického stabilizačního systému ESP, za účelem dosažení větší živosti, sportovnosti a radosti z řízení. Řidič může systém ESP i odpojit, pokud si to přeje.
Díky těmto úpravám získal vůz DS3 Racing povahu, která je zárukou vzrušení, emocí, dynamiky a entuziasmu.
Hlavní parametry konceptu Citroen DS3 Racing:
Rozměry v mm (d x š x v) | 3948 x 1737 x 1451 |
Rozvor | 246 cm |
Motor 4 válce | 16 ventilů benzín + turbo |
Zdvihový objem | 1598 cm3 |
Max. výkon | 147 kW/200 k |
při | 5800 ot/min |
Max. krouticí moment | 275 Nm |
rozmezí | 2500 – 4000 ot/min |
Pneumatiky | 205 / 40 R 18 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”