Koncepční vůz SEAT 20V20 včera 3.března představen ve světové premiéře na Ženevském autosalonu (podrobná informace)

1seatzenkon1900

Tento nový koncepční model SEATu je extrémně sportovní a výkonné čtyřdveřové SUV ve stylu kupé.

1seatzenkon2900

1seatzenkon3900

SEAT 20V20

– (to znamená „vision veinte veinte“, španělsky 20:20) kombinuje dynamickou siluetu čtyřdveřového sportovního „kupé“ s kultivovaností SUV a všestranností a užitnými vlastnostmi středně velkého kombi. Tento vůz byl navržen s vášní zosobňující španělskou značku. Je lakován v oranžovém odstínu „ultra orange“, jehož intenzitu dokáže vytvořit pouze jasné světlo ranního slunce v Barceloně. Mnoho detailů z konceptu 20V20 se objeví v budoucích sériově vyráběných modelech.

SEAT 20V20 má robustní postoj, který není v žádném případě agresivní, díky 20“ kolům a soustředěnému pohledu adaptivních světlometů LED. „Veinte-veinte“ svou délkou 4,659 metru dokonale zapadá do evropské krajiny. Koncept 20V20 nabízí navzdory svým nízkým a dynamickým liniím velkorysý prostor a prémiovou atmosféru pro pět osob. Inovativní proces zpracování přírodní kůže dodává povrchu nádherný trojrozměrný efekt. Mezi dominantní materiály patří také hliník a tmavé sklo. Ještě důležitější je však preciznost a kvalita řemeslného zpracování, jimiž tento koncept demonstruje základní hodnoty značky SEAT.

Koncept čtyřdveřového SUV ve stylu kupé s velmi praktickým interiérem a objemem zavazadlového prostoru více než 600 litrů je výsledkem systematického vývoje technické platformy značky SEAT. Jedinečné elektronické zařízení SEAT Personal Drive Device slouží jako klíček od zapalování, ovládací rozhraní uvnitř vozu i přenosný navigační systém pro chůzi po zaparkování vozidla – tento přístroj také dovede uživatele nejkratší cestou zpátky k vozu 20V20, pokud by zapomněl, kde zaparkoval. Inteligentní lehká konstrukce je pro značku SEAT samozřejmostí. V kombinaci s vyspělým skeletem karoserie přispívá k výjimečné hospodárnosti konceptu 20V20, zatímco kompletní soubor asistenčních systémů ještě více zvyšuje úroveň komfortu a bezpečnosti. Volně konfigurovatelné virtuální displeje panelu přístrojů lze ve značné míře individualizovat. Zároveň zaručují velmi intuitivní a ergonomické ovládání vozidla. Studie 20V20 je díky systému SEAT Connect neoddělitelnou součástí síťově propojeného světa. Samozřejmostí je dokonalá integrace a jednoduché ovládání, převážně hlasovými pokyny.

Motor, převodovka a pohon všech kol

Paleta použitelných poháněcích jednotek je velmi rozmanitá a zahrnuje výkonné motory TSI s výkonem až 220 kW/300 k, jakož i výkonné a zároveň hospodárné jednotky TDI s výkonem až 176 kW/240 k. Oba druhy spalovacího motoru lze samozřejmě použít také v hybridní soustavě s možností vnějšího nabíjení a režimem čistě elektrického pohonu. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím převodovky DSG a elektronicky řízeného pohonu všech kol.

20V20 extrémně dynamickým vozem

– který však disponuje přesvědčivými užitnými vlastnostmi. A poskytuje platformu pro všechny druhy pohonu, od vysokovýkonného TDI až po hybridní soustavu s možností vnějšího nabíjení, a pro nejmodernější asistenční systémy. Náš systém SEAT Connect umožňuje každému vozu SEAT, aby se stal zcela integrovanou součástí síťově propojeného světa.“

Design – plný napětí, smyslnosti, síly

Nový koncept 20V20 má čistý vzhled se silnou touhou po pohybu. Vyzařuje z něj fenomenální napětí a hluboká smyslnost. Tento koncepční vůz se zrodil z osobité a jedinečné image značky – SEAT je perfekcionistou ve svých požadavcích a do všeho, co dělá, vkládá vášeň. 20V20 ztělesňuje oba aspekty – precizností, s níž je logicky promyšlena a skvěle realizována každá linie, i nadšením, které vyvolává v pozorovateli.

Dynamické proporce dodávají studii 20V20 mohutná 20“ kola, dlouhý rozvor 2791 mm, široký rozchod kol, vpředu 1648 mm a vzadu 1638 mm, a nízký pás bočních oken s rovnou linií střechy. „Tyto horizontální linie a pro vozy SEAT charakteristické boční prolisy vyjadřují intenzivní touhu po pohybu. Vytvářejí dojem rychlosti a jasného směru – jako šíp.

Napětí je dalším prvkem v repertoáru designérů SEAT

– napětí těla atleta připraveného ke startu. Tento dojem umocňuje mírně dozadu posunutá kabina, která vytváří iluzi velmi dlouhé kapoty motoru, společně s dokonalými vzájemnými proporcemi mezi koly, lakovanými a prosklenými plochami, zašpičatělou přídí a vytříbeným tvarovým řešením zádě.

Stejný efekt má také velmi plastické zpracování linií a ploch. Podběhy předních a zadních kol jsou zdůrazněny a vymezeny štíhlými, výrazně trojrozměrnými a strukturovanými plochami. Skulpturální dojem ještě značně zesiluje lak vyvinutý specificky pro „veinte-veinte“. Odstín „ultra orange“ doslova září a zároveň zaujme svou enormní hloubkou.

Dojem svalnatého těla vzniká systematicky zpracovanými detaily. Poloměry, například zakřivených ploch na vnější straně dveří, nejsou nikdy konstantní. Místo toho se jedním směrem zvětšují a druhým směrem se zmenšují. Jako u svalu. Na druhé straně jsou některé hrany, například na charakteristických bočních prolisech, ještě ostřejší než dosud. Poloměr zakřivení se zde zmenšuje až na neuvěřitelných 1,1 milimetru. Každá hrana je kromě toho zdůrazněna negativním zakřivením.

Základním stylistickým prvkem přídě konceptu 20V20 je tvar písmene X

Kapota a maska chladiče ve tvaru písmene V symbolicky vyjadřují dynamiku a touhu po pohybu. Přední nárazník, ve tvaru obráceného V, symbolizuje stabilitu a robustnost a přispívá k rozhodnému postoji vozidla na silnici. Osobitý charakter dodávají konceptu světlomety LED, jejichž intenzivní, soustředěný pohled je jakoby zaostřen na dálku. Také design zádě používá motivy písmene X. Linie jsou zde přitom o trochu jemnější. Zadní výklopné víko je protaženo do zadního nárazníku. Zadní světlomety mají charakteristický trojúhelníkový tvar, použitý také v mnoha stylistických detailech modelu 20V20.

Designéři oddělení značky SEAT milují trojúhelník. Není nestabilní jako kruh, ani nehybný jako pravoúhlý čtyřúhelník. Trojúhelník má směr. Je vždycky dynamický. Každá linie na konceptu 20V20 má jasný vztah k ostatním liniím. Žádná linie není nadbytečná. Rovnováha mezi bohatostí tvarů a jejich jasnou logikou je jednoduše dokonalá.

Interiér – velkorysý, precizní, prémiový

Kombinace sportovního výkonu, klidné kultivovanosti a precizní kvality vnějšího designu je patrná také v interiéru koncepčního vozu SEAT 20V20. Tvarové řešení s přehlednou strukturou a jasným zaměřením na řidiče představuje jeho důsledně progresivní interpretaci.

Vysoká ramenní linie konceptu 20V20 vzbuzuje příjemný pocit robustnosti a bezpečnosti, který oceňují zejména řidiči vozů SUV, zatímco výrazná linie probíhající po celém obvodu interiéru umocňuje dojem prostornosti. Designéři značky SEAT označují tento dojem soudržnosti prostoru jako „podkrovní efekt“.

Precizní charakter vozu SEAT je i v interiéru vyjádřen křivkami s malými poloměry a ladnými liniemi. Dominantní materiály – kůže, hliník, sklo a lesklý plast – mají výjimečně vysokou kvalitu a jsou zpracovány s enormní pozorností věnovanou detailům. Všechno vyvolává dojem bytelnosti a bezpečnosti, ale zároveň i vzdušnosti a lehkosti.

Přírodní kůže v odstínu „sedlová hnědá“ od italského specialisty Poltrona Frau propůjčuje interiéru luxusní a robustní vzhled. Oranžové prošívání vytváří odvážný kontrast a přináší do interiéru zářivou barvu karoserie konceptu „veinte-veinte“. Kůže ve výplních dveří a kolem prahů byla zpracována inovativní metodou, která vytváří nevšední povrch s osobitou trojrozměrnou strukturou. Precizně rozmístěné trojúhelníky propůjčují povrchu překvapivou živost.

Technika – pohled do budoucnosti

Příslovečným klíčem k radosti z jízdy v konceptu 20V20 je unikátní elektronické zařízení SEAT Personal Drive Device, nádherná ukázka zdařilého designu ve tvaru velké mince, která dokonale padne do ruky. Toto osobní elektronické zařízení funguje mimo vůz jako přenosný navigační systém i dálkový ovladač funkcí, jako je nezávislé topení nebo ventilace interiéru. U verze s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení slouží také k řízení nabíjecího procesu. Uvnitř vozu je zařízení SEAT Personal Drive Device umístěno na středové konzole pomocí magnetu a plní roli ovládacího prvku voliče jízdních režimů SEAT Drive Profile, který umožňuje individualizaci jednotlivých funkcí.

Budoucnost vyžaduje nejvyšší míru konektivity

Přístroje studie 20V20 mají podobu nepřerušovaného leskle černého panelu, do něhož jsou vloženy tři displeje TFT. Největší z nich má úhlopříčku 12,3“ a zobrazuje virtuální přístroje s nejdůležitějšími provozními informacemi pro řidiče, zatímco zbývající dva displeje slouží funkcím navigačního a zábavního systému a konektivitě. Obsah i prezentaci zobrazovaných informací lze individualizovat prostřednictvím systému SEAT Drive Profile. Mobilní telefony je možné připojit k systému prostřednictvím Bluetooth a ovládat na dotykovém displeji v přístrojové desce. Po odložení mobilního telefonu do nabíjecího boxu ve středové konzole je jeho akumulátor nabíjen. Další dotykový displej umožňuje využívat jeho funkce cestujícím na sedadlech vzadu.

SEAT 20V20 vypadá zvenku jako čtyřdveřové sportovní „kupé“

– s robustním charakterem, velkými koly o průměru 765 mm a zvýšenou světlou výškou 228 mm. Interiér a zavazadlový prostor je však překvapivě prostorný, s přesvědčivou úrovní užitných vlastností a objemem zavazadlového prostoru více než 600 litrů. Vzhledem k dlouhému rozvoru a důmyslnému uspořádání interiéru si užívají velkorysého prostoru také cestující na zadních sedadlech. Díky variabilním zadním sedadlům může být „veinte-veinte“ používán buď jako čtyřmístný, nebo pětimístný vůz. Pod zadním výklopným víkem s velmi nízkou výškou prahu 796 mm nad zemí se nachází objemný zavazadlový prostor. Do jeho podlahy jsou dokonale integrovány dva vozíky na zavazadla společně s elektrickým vozidlem Personal Mover pro individuální mobilitu ve městech. Toto vozidlo je tvořeno dlouhou deskou s elektromotorem, díky níž může řidič rychle a sportovně překonat poslední krátký úsek od parkoviště domů nebo do kanceláře – pro takový vůz je to dokonalý doplněk.

Vrcholná evropská atletická akce se uskuteční ve dnech 5. až 8. března 2015 v pražské O2 aréně

Velmi úspěšné partnerství mezi značkou SEAT a českou atletikou trvá již 16 let. Intenzivní spolupráce vyvrcholí v březnu 2015 halovým mistrovstvím Evropy v Praze, na jehož organizačních přípravách se SEAT významně podílí, mimo jiné zapůjčením 9 nových vozů Leon ST a 16 velkoprostorových vozů Alhambra.

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...