Komplikovaný start Peugeotů do Německé rallye – 20. – 22. 8. 2004

Po první etapě Marcus Grönholm odstoupil. Freddy Loix na třináctém místě.

Ne zrovna nejlepší start do Německé rallye má za sebou tým Peugeot. Cedric Robert zakončil první den mimo bodované pozice a prozatím mu patří devátá příčka.


Podmínky během první etapy byly velmi proměnlivé a tak se výběr vhodných pneumatik blížil spíše loterii. Na každé z dnešních osmi rychlostních zkoušek se objevily větší či menší dešťové přeháňky.


Pro Marcuse Grönholma soutěž skončila hned v první zatáčce této soutěže. Na velké kaluži dostal aquaplaning, při nárazu ulomil kolo své 307 WRC a musel odstoupit. „Normálně jsme před zatáčkou začali brzdit, ale auto se vydalo mimo trať,“ říká Marcus. „Průzkumné posádky jsou zakázané a tak nás nikdo nemohl před tímto nebezpečím varovat. Nedalo se s tím nic dělat.“


Cedric se během první série rychlostních zkoušek nemohl zbavit špatného pocitu z brzd a navíc ho více zasáhla nepřízeň počasí. Svou dávku štěstí si ale vybral během odpoledne, kdy bez úhony vyvázl z otočky ve vysoké rychlosti na čtvrtý rychlostní stupeň. „Docela mě zamrazilo,“ říká Cedric. „Riskoval jsem poškození auta a trochu to otřáslo mou sebedůvěrou. Ranní problémy s brzdami byly mou chybou, protože jsem je zbytečně přehříval. Nejvíc mi ale dalo zabrat počasí. Myslím, že jsme měli opravdu smůlu, protože se většinou rozpršelo v okamžiku, kdy jsme vyráželi na trať! Jedeme ale dál a naše odhodlání získat body nás neopustilo. Zítra se pokusíme přidat.“


Freddymu během dopoledních rychlostních zkoušek vynechával motor a problém se podařilo odstranit až poledním v servisu. Odpoledne zajel několik slibných časů v top5, ale jeho dobrá práce přišla vniveč kvůli problémům s převodovkou. Poslední rychlostní zkoušku absolvoval pouze s prvním a druhým převodovým stupněm. Freddy říká: „Byl to hodně zrádný den. Čím více kilometrů jsem s autem ujel, tím jsem si více věřil a odpolední časy mě povzbudily. Škoda problémů s převodovkou. Jsem si jistý, že zítra budeme schopni znovu útočit.“


Marcus Grönholm se díky zkoušenému systému SupeRally postaví znovu na start do zítřejší etapy.


Pořadí po první etapě:

  • 1. LOEB, Sebastien – Citröen Xsara WRC (1.18.15.4)
  • 2. SAINZ , Carlos – Citröen Xsara WRC (1.18.41.9)
  • 3. DUVAL, François – Ford Focus WRC (1.19.13.9)
  • 4. SOLBERG, Peter – Subaru Impreza WRC (1.19.26.2)
  • 5. MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (1.20.16.1)
  • 6. PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (1.20.28.0)
  • 7. KRESTA, Roman – Škoda Fabia WRC (1.20.28.7)
  • 8. BENGUE, Alexandre – Peugeot 206 WRC (1.20.39.0)
  • 9. ROBERT, Cedric – Peugeot 307 WRC (1.20.43.4)
  • 10. GARDEMEISTER, Toni – Škoda Fabia WRC (1.20.58.5)
  • …..
  • 13. LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (1.21.47.3)

Druhá – dnešní sobotní etapa Německé rallye je nejdelší a zahrnuje devět měřených úseků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...