Kolínská automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën slaví zahájení sériové produkce nové generace vozů Toyota AYGO, Peugeot 108 a Citroën C1.

1toycitrpeugcelek

Modernizace závodu si vyžádala investice přesahující šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst.

Kenta Koide, prezident TPCA řekl:

„Dnes oslavujeme novou éru historie TPCA. Jsem přesvědčen, že bude stejně úspěšná jako ta předchozí, během níž jsme dodali téměř 2,4 milionu vysoce kvalitních kompaktních městských vozů. Předpokládáme, že o nová auta bude zájem zejména na našich tradičních trzích v západní a jižní Evropě.“ Výkonný viceprezident automobilky Patrice Le Guyader zdůrazňuje: „Nové modely jsou složitější a přinášejí nové technologie i do výroby. V souvislosti s přípravou nových modelů jsme investovali více než deset miliard korun. Jen do modernizace výrobních linek a zařízení to bylo přes šest miliard korun.“

Nová generace všech tří modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu.

V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů. Díky dlouhodobé a detailní přípravě se nám podařilo během rekordně krátké doby jednoho týdne přestavět výrobní linky na nový model a v následujících týdnech vyladit nové pracovní postupy. Bylo to možné jen díky obrovskému nasazení inženýrů a důkladně proškoleným pracovníkům výroby.

Nové modely – složitější výroba

Nové modely Toyota AYGO, Peugeot 108 a Citroën C1 přinášejí do TPCA mnohem složitější technologie a s nimi i vyšší nároky na organizaci výroby a její plynulé zásobování. Inovováno bylo přes 80 procent součástek. Ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet různých modifikací dílů, které lze do modelu namontovat. Úplnou novinkou je plnobarevný sedmipalcový dotykový displej sloužící k ovládání palubních systémů včetně možnosti jednoduchého propojení s chytrým telefonem kteréhokoli z cestujících. Přibyla i kamera pro snadné couvání, automatická klimatizace nebo bezklíčové odemykání a startování.

Z pohledu karoserie je novinkou stahovací střecha a možnost dvoubarevného laku. Pod kapotou si zákazníci budou moci vybrat ze dvou motorů. Buď vylepšenou verzi oceňovaného zážehového tříválce Toyota 1,0 l VVT-i nebo nový motor PureTech 1,2 l VTi. Emise jsou pod magickou hranicí 100 g CO2 / km. U litrového motoru ve verzi Eco emise klesly dokonce pod 90 g CO2 / km. Spotřeba paliva se snížila na velmi zajímavých 3,8 l / 100 km.

Na plné obrátky během měsíce

Aktuálně sjede z výrobních linek TPCA vůz každých 55 vteřin. Na začátku června se kapacita závodu vyšplhá na obvyklých 1000 vozidel denně. Letos TPCA plánuje vyrobit přes 210 tisíc vozů, což je ve srovnání s předchozím rokem o 14 procent více. Růst výroby v TPCA výrazně podpoří i tuzemskou ekonomiku. TPCA totiž téměř 80 procent dílů odebírá od českých dodavatelů.

Kvůli očekávánému velkému zájmu o nové modely TPCA připravuje obnovení třetí směny. Proto potřebuje obsadit do konce léta 700 nových pozic, převážně dělnických. Celková mzda po zaškolení dosahuje na těchto pozicích 24 500 korun. Průměrná mzda na dělnických pozicích dokonce 30 000 korun.

Po plném náběhu sériové výroby nových modelů budou na podzim obnoveny oblíbené prohlídky závodu pro zájemce z řad školních kolektivů, firem ale i široké veřejnosti.

Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën

– je společným podnikem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën. Výroba v závodě postaveném v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry byla zahájena v únoru roku 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300 000 vozů.

V TPCA pracuje v současné době přes 3 000 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice. V současné době vyrábí již druhou generaci modelů s označením Toyota AYGO, Peugeot 108 a Citroën C1, městské vozy vyznačující se spolehlivostí a nízkou spotřebou.

TPCA používá nejekologičtější dostupné technologie, což potvrdila i certifikace BAT (Best Available Techniques), kterou automobilka obdržela společně s certifikátem řízení ochrany životního prostředí EN ISO 14001:2004. Rozvoj Kolínska v uplynulých deseti letech ovlivnila nejen vytvořením tisíců pracovních míst, ale aktivní je i v podpoře dobročinných projektů. Finančně podpořila více než 300 projektů v celkové částce přesahující 100 milionů korun.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...