Kia v roce 2020 prodala v ČR 8 332 vozů, je 7. nejprodávanější značkou

  • Jde o 5. nejlepší výsledek značky Kia na českém trhu, a to i přes výrazný propad celého trhu s novými automobily
  • Tržní podíl značky Kia v České republice poprvé po 7 letech přesáhl hranici 4 %
  • V letošním roce uvede Kia mimo jiné nový model s čistě elektrickým pohonem postavený na nové modulární platformě E-GMP

Společnost KIA MOTORS CZECH v roce 2020 prodala v České republice 8 332 nových vozů a s tržním podílem 4,1 % se tak stala 7. nejprodávanější značkou na českém trhu. Hranici 4 % přitom Kia překonala poprvé po 7 letech. Tržní podíl automobilky vzrostl především díky tomu, že patřila mezi značky, které se na českém trhu nejlépe vypořádaly s následky pandemie nového typu koronaviru. Zatímco prodeje nových vozů se v České republice meziročně snížily o 19 %, prodeje značky Kia klesly o necelých 14 %.

„Uplynulý rok byl pro nás, stejně jako pro všechny ostatní, velmi náročný. Naše původní cíle byly samozřejmě ambicióznější, ale v kontextu stavu trhu s novými automobily v Česku i v Evropě je pro nás konečný výsledek velkým úspěchem. To ostatně dokazuje i to, že v meziročním srovnání patří KIA v rámci mainstreamových automobilek mezi tři nejúspěšnější značky na českém trhu. Velkou zásluhu na tom mají jak naši zaměstnanci, tak naši dealeři, kteří dokázali pohotově zareagovat na změnu podmínek a udržet si kontakt se svými zákazníky,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Crossover XCeed se zařadil mezi 5 nejprodávanějších modelů značky Kia v ČR

Nejprodávanějším modelem značky Kia na Českém trhu v roce 2020 zůstal s 3 828 registracemi model Ceed. Následovalo oblíbené SUV Kia Sportage s 1 228 registracemi a model Kia Rio s 1 135 registracemi. Dlouhodobě oblíbeným modelem je také městský crossover Kia Stonic, který si v roce 2020 pořídilo 872 zákazníků. Výrazný úspěch potom zaznamenal crossover XCeed, jehož prodeje se v České republice zvýšily na 650 kusů a který se tak zařadil mezi 5 nejdůležitějších modelů značky Kia v na českém trhu.

Kia pokračuje v elektrifikaci modelové řady, letos představí první čistokrevný elektromobil

Jedním z důležitých cílů značky Kia byla v roce 2020 pokračující elektrifikace modelové řady. Proto na český trh uvedla plug-in hybridní verze modelů XCeed a Ceed SW a v rámci uvedení 4. generace svého největšího SUV na evropském trhu Kia Sorento také jeho hybridní verzi. Kia tak na konci roku českým zákazníkům nabízela dva elektromobily, tři modely s plug-in hybridním pohonem a dva modely s hybridním pohonem. Spolu s facelifty dalších modelů rozšířila značka také svoji nabídku vozů s mild-hybridními pohony.

V letošním roce představí Kia na českém trhu řadu nových nebo inovovaných modelů. Důraz bude přitom v souladu se strategickým ‚Plánem S‘, který značka představila před rokem, kladen především na další urychlení elektrifikace pohonných jednotek. Už v prvním čtvrtletí proto představí plug-in hybridní verzi nové generace SUV Kia Sorento a v průběhu roku také vůbec první model spojený s čistě elektrickým pohonem. Ten bude postaven na nové modulární platformě E-GMP určené právě pro elektromobily. Kia zároveň 15. ledna představí novou filozofii a strategické cíle značky, které budou dále rozvíjet vize nastíněné právě v loňském Plánu S, včetně rozvoje služeb mobility upravených pro potřeby konkrétních trhů.

 

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia odhaluje nové logo a celosvětový slogan značky na znamení smělé budoucí transformace

Kia odhaluje nové logo a celosvětový...

Kia oslavuje novou tvář a slogan hlásající budoucí přeměnu značky Nové logo obsahuje prvky ‚symetrie‘, ‚rytmu‘ a ‚vzestupu‘, zhmotňující sebedůvěru značky Kia a její zasazení o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí inspirovat děti během pandemie

Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí...

Rafa Nadal si popovídal s dětmi ze své nadace o tom, jak si zachovat pozitivní myšlení v průběhu lockdownu, a vyprávěl jim, jak trénuje doma, aniž by vzal do ruky raketu. Společnost Kia Motors...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První vyhrazená platforma e-GMP pro elektromobily Kia

První vyhrazená platforma e-GMP pro...

Skupina Hyundai Motor Group (HMG) odhaluje svoji první vyhrazenou platformu E-GMP pro elektromobily s akumulátorovým pohonem, určenou pro modelovou řadu elektromobilů příští generace...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný Stinger představuje další technologie, vyšší výkon a vysokou míru bezpečnosti

Modernizovaný Stinger představuje...

Nové designové pakety pro sportovní fastback Kia z kategorie vozů gran turismo Uvedení nové jednotky ‚Smartstream‘ 2,5 litru T-GDi pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko Nový variabilní...