Kia se probojovala mezi čtyři nejžádanější značky v ČR. Prodejům pomáhá zásoba čipů

  • Kia Czech v září vykázala meziročně nárůst prodejů o 31,3 %
  • Společnost garantuje dodací lhůty do 14 dnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání do výroby
  • Rozvoj v oblasti elektromobility by měl podpořit další růst značky

Zájem zákazníků o automobily značky Kia se v České republice průběžně zvyšuje. Prodeje za září na tuzemském trhu v meziročním srovnání vzrostly téměř o třetinu na 868 vozů. Jihokorejská automobilka se díky tomu v minulém měsíci umístila v první čtveřici všech výrobců. Kia prodala za prvních devět měsíců letošního roku celkem 7370 vozů, což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 20 % automobilů více. V letošním roce jí tak s tržním podílem 4,55 % patří celkově 5. příčka.

„Naše výroba dosud nebyla omezena všeobecným nedostatkem čipů. Díky vlastním výrobním kapacitám jsme schopni dodržet běžné dodací lhůty do dvou týdnů u skladových vozů a dva až šest měsíců při zadání vozidla do výroby,“ uvedla Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech, a dodala: „Rychlé dodání oceňují hlavně soukromí zákazníci. Právě tento segment se na letošních prodejích podílí téměř z jedné třetiny, což je největší objem za posledních pět let. Z našich modelů mají tradičně největší zájem o modely vyráběné na Slovensku, Ceed a  Sportage.“

Modelu Ceed (HB, SW, ProCeed, XCeed) se za devět měsíců letošního roku prodalo 4060 vozů. Oproti stejnému období loňského roku činí nárůst 26,9 %, tedy 861 vozů. Modelu Sportage se do konce září prodalo 1155 vozů, což je navýšení o 14,9 %, v přepočtu o 150 vozů.

Kia letos představila nové logo a strategii značky s důrazem na elektromobilitu. Její vlajkovou lodí v této oblasti je model EV6, první elektromobil Kia se specifickou konstrukcí na základě nové globální modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric – Global Modular Platform). Vůz má dojezd v kombinovaném cyklu WLTP až 528 kilometrů (740 km v městském provozu) a z 10 na 80 % kapacity akumulátoru jej lze dobít za 18 minut, případně za necelých 5 minut přidat 100 kilometrů dojezdu navíc.

„EV6 jako první vyhrazený elektromobil značky Kia nabízí krátké časy dobíjení, přístup k široké síti dobíjecích stanic, pozoruhodně dlouhý dojezd, v dané třídě nejprostornější kabinu, a dokonce poslouží v roli mobilního akumulátorového modulu pro napájení elektrických spotřebičů či jiných elektromobilů. Očekáváme, že v celkových statistikách se jeho prodeje pozitivně projeví už zkraje příštího roku,“ shrnula K. Vaňková.

Sledujte Kia na Twitteru @KIACzech

 

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6 představuje novou designovou filozofii značky

Kia EV6 představuje novou designovou...

Designová filozofie ‚Spojené protiklady‘ pro všechny budoucí vozy značky Kia Filozofie postavená na pěti pilířích: Výrazný jako příroda sama (Bold for Nature), Radost z rozumu (Joy for...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia odhaluje nové logo a celosvětový slogan značky na znamení smělé budoucí transformace

Kia odhaluje nové logo a celosvětový...

Kia oslavuje novou tvář a slogan hlásající budoucí přeměnu značky Nové logo obsahuje prvky ‚symetrie‘, ‚rytmu‘ a ‚vzestupu‘, zhmotňující sebedůvěru značky Kia a její zasazení o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí inspirovat děti během pandemie

Rafael Nadal a Kia se spojili v úsilí...

Rafa Nadal si popovídal s dětmi ze své nadace o tom, jak si zachovat pozitivní myšlení v průběhu lockdownu, a vyprávěl jim, jak trénuje doma, aniž by vzal do ruky raketu. Společnost Kia Motors...