Když si auto hraje na schovávanou, pomůže smartphone

  • Reprezentativní studie: 80 procent řidičů příležitostně hledá svůj automobil většina si přeje lokalizaci pomocí aplikace
  • Ve věkové skupině řidičů 18-39 let propojuje již každý druhý uživatel svůj smartphone se systémem infotainmentu v automobilu

Kde stojí můj vůz? Tuto otázku si někdy položil téměř každý z nás, ať již na nějakém velkém nepřehledném parkovišti, po prohlídce památek v cizím městě nebo na neustále se měnících odstavných místech k parkování na sídlišti. To dokládá nová reprezentativní studie Výzkumného ústavu Innofact provedená z pověření automobilky Kia, v rámci níž bylo v prosinci online dotázáno 1000 řidičů a řidiček automobilů. 80 procent účastníků uvedlo, že minimálně jednou hledali své auto. Přitom hledání trvalo ve většině případů pět až deset minut (u 42 procent, u 20 procent pak delší a u 38 procent kratší dobu). Zapomenutí místa, kde bylo auto zaparkováno, přitom nepředstavuje jev, který by se s přibývajícím věkem zvyšoval. Naopak: z řidičů ve věku 18-39 let se muselo dokonce 89 procent po svém autu porozhlížet. Podporu v této hře na schovávanou očekávají více než dvě třetiny všech dotázaných od svého chytrého telefonu: 60 procent by rádo využilo aplikaci k nalezení svého automobilu, 8 procent to tak už dělá.

Vedle relevance lokalizačních aplikací v rámci studie zadané automobilkou Kia se také zkoumal zcela obecně stav propojení chytrého telefonu a auta do komunikační sítě. Rozhodujícím prvním krokem je přitom propojení mobilního telefonu se systémem infotainmentu vozidla. Třetina dotázaných (33 procent) již v autě takovéto rozhraní chytrého telefonu využívá, ve věkové skupině 18-39 let pak již každý druhý (49 procent). Na druhé straně však téměř polovina všech dotázaných (48 procent) uvedla, že jejich automobil toho není technicky vůbec schopen. Vysoká připravenost k využívání aplikací pro automobil není na pozadí všeobecného vývoje vůbec překvapivá. Existuje totiž již jen velmi málo lidí, kteří svůj mobil využívají výhradně k telefonování. Podle studie využívá 92 procent všech respondentů aplikace pravidelně, mezi 18-39 letými je to dokonce 98 procent!

Nové vozy Kia z 95 % s rozhraním pro smartphone, 89 % s navigací

Zájem o funkce zvyšující komfort, které se stávají možnými po propojení mobilu a automobilu do komunikační sítě, se projevuje také ve výbavě automobilů. U značky Kia například v roce 2020 mělo již okolo 95 procent nových vozů prodaných v Německu systém infotainmentu s dotykovou obrazovkou a rozhraním pro chytrý telefon. Devět z deseti zákazníků Kia (89 procent) se dokonce rozhodlo pro verze s mapovým navigačním systémem, který je standardně dodáván s online službou UVO Connect, funkcí Kia Live a aplikací Kia UVO. Kia Live vyvolává data pomocí vlastní SIM karty a kromě jiného nabízí i vysoce přesnou online navigaci založenou na cloudu. Pomocí aplikací v systému UVO lze data přenášet z automobilu i do něj a například odesílat plánované trasy do navigačního systému, zjišťovat polohu vozidla, zamykat a odemykat dveře, u elektrifikovaných modelů této značky řídit nabíjení akumulátoru i získat pokyny na „poslední kilometr cesty“ v rozšířené realitě, ukládat či vyvolávat v cloudu osobní nastavení automobilu včetně preferencí pro navigaci, rádio a Bluetooth. UVO Connect je možné používat bezplatně od prvního uvedení do provozu po dobu sedmi let a při prodeji vozidla převést na nového majitele.

 

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...