K zvýšení prodeje Toyoty v Evropě významně přispělo zvyšování výroby v evropských závodech Toyoty

Počet závodů Toyoty soustavně stoupá.

Toyota Motor Engineering & Manufacturing Europe & přičleněné organizace

  • Ústředí Brusel, Belgie
  • R&D, nákup, technika výroby v technickém středisku, Brusel, Belgie
  • Britská kancelář, Burnaston, Velká Británie
  • Kancelář Adapazari, Turecko
  • Polská kancelář, Polsko

Podporuje a koordinuje veškerou výrobní činnost Toyoty v Evropě – tj. :

  • Toyota Motor Manufacturing Britanie
  • Toyota Motor Manufacturing France
  • Toyota Motor Manufacturing Poland
  • Toyota Motor Manufacturing Turkey
  • Toyota Motor Industries Poland
  • Výzkum a vývoj pro Toyotu v Evropě

Zahájení činnosti říjen 1998, 875 zaměstnanců rozptýlených po čtyřech zemích (Belgie, Velká Británie, Turecko a Polsko). Prezident a hlavní výkonný ředitel: Shinichi Sasaki


Technické středisko – Zaventem – Belgie


Zajišťuje, aby vozy Toyota odpovídaly požadavkům evropského spotřebitele. Centrum konstruuje díly, vybírá a testuje materiály, vyhodnocuje motory a vylaďuje „charakteristiku ovladatelnosti“ všech modelů Toyoty. Divize Design výrobku, Technika materiálu, Technika vozidla, Homologace a předpisy, Technika pohonné jednotky a Technické zabezpečení jsou zodpovědné za uskutečňování těchto činností

  • Investice17 milionů eur
  • Dokončení stavby září 1987
  • Zastavěná plocha15 600m2 včetně střediska výcviku
  • Plocha pozemku (včetně střediska designu a výcviku) 7 ha
  • Zaměstnanci 353

TOYOTA MOTOR MANUFACTURING FRANCE SAS, Valenciennes, Nord Prefecture, France


  • Celková plocha stavební parcely: 233 hektarůCelková zastavěná plocha: 130 000 m2Parkovací plocha pro nové automobily: 40 hektarů
  • Založení říjen 1998
  • Investice 627,8 milionů eur do závodu na výrobu automobilů, 100 milionů eur do závodu na výrobu motorů
  • Výroba automobilů: Yaris třídveřový a pětidveřový
  • v roce 2001 se vyrobilo 62 000 automobilů (výroba začala v lednu 2001)v roce 2002 se vyrobilo138 000 automobilů
  • v roce 2003 se vyrobilo 183 743 automobilů
  • Prognóza: 210 000 automobilů ročně (v květnu 2004 byl zaveden třísměnný provoz)
  • Montáž motorů: zážehový motor 1,0 l VVT-i a motor 1,3 l VVT-i, vznětový motor 1,4 l D-4D
  • v roce 2002 se vyrobilo 70 000 zážehových motorův roce 2003 se vyrobilo 183 743 motorů Prognóza: v roce 2004: 210 000 motorů
  • Zaměstnanci cca 3 300
  • Vyšší management: Toshiharu Takasu, prezident, Didier Leroy, vyšší viceprezident, Shigeru Teramoto, viceprezident pro výrobu, Yoshinori Matsunaga, viceprezident pro administrativu

TOYOTA MOTOR MANUFACTURING LTD, Velká Britanie


Vyšší management: Alan Jones – předseda správní rady, Hein Van Gerwen – zástupce výkonného ředitele,Hiroshi Nakamura – zástupce výkonného ředitele, Takahiro Fujioka – vedoucí úřadující ředitel, Toshiro Yoneoka – vedoucí ředitel pro koordinaci, Carl Klemm – ředitel Clive Bridge, ředitel

TOVÁRNA NA VÝROBU OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ Burnaston, Derbyshire

  • Vyráběné modely: Avensis – čtyřdveřový / pětidveřový / kombi, Corolla třídveřová / pětidveřový liftback
  • Plocha: 2,35 milionů m2
  • Investice: 1,1 miliard liber
  • Zahájení výroby: 16. prosince 1992
  • Výroba v roce 2003: Avensis – 150 000 a Corolla – 63 500
  • Prognóza pro výrobu v roce 2004: Avensis – 158 000 a Corolla – 62 000
  • Výrobní procesy: lisování dílů karoserie, svařování, lakování, lisování plastů, montáž
  • Zaměstnanci: 4 100

TOVÁRNA NA VÝROBU MOTORŮ Deeside, Flintshire, Severní Wales

  • Vyráběné motory: zážehové motory 1,4 l, 1,6 l, 1,8 l s VVT-i, vznětový motor 2,0 I obráběné části motoru pro montáž motorů 1,0 I, 1,3 I, 1,4 I, 1,6 I, 1,8 I
  • Plocha parcely: 0,48 milionů m2
  • Investice: 600 milionů liber
  • Zahájení výroby: 8. září 1992
  • Výroba v roce 2003: 176 000 (plus díly pro montáž)
  • Prognóza pro výrobu v roce 2004: 180 000 (plus díly pro montáž)
  • Výrobní procesy: obrábění, montáž, testování, odlévání hliníku
  • Zaměstnanci: 750

 

TOYOTA MOTOR MANUFACTURING TURKEY, INC., Nehirkent / Adapazari, Turecko

  • Rok založení: červenec 1990
  • Modelová řada: Corolla – Sedan / Station Wagon / Verso
  • Zahájení výroby: září 1994
  • Objem výroby: 150 000 kusů ročně
  • Investice: 727 milionů eur
  • Rozdělení podílů: Toyota Motor Europe Manufacturing 90 %; Mitsui & Co., Ltd. 10 %
  • Zaměstnanci: 3 041
  • Plocha parcely: 824 000 m2, zastavěná plocha: 174 000 m2
  • Zahájení vývozu: únor 2002
  • Prezident a hlavní výkonný ředitel: Koji Kobayashi

TOYOTA MOTOR MANUFACTURING POLAND Sp.zo.o (TMMP), Walbrzych, Dolnoslaskie Province, 500 km jihozápadně od Varšavy

  • Vyráběné díly: zážehové motory 1, 0 l; převodovky s manuálním řazením pro automobily s motory 1,0 l až 1,8 l
  • Investice: 400 milionů eur
  • Založení: 10. září 1999
  • Objem roční výroby: Motorů – 250 000, převodovek: 550 000
  • Výrobní řadaPřevodovky s manuálním řazením pro modely Corolla a Avensis vyráběné Toyota Velká Británie, pro model Yaris vyráběný Toyota Francie a pro model Corolla vyráběný Toyota Turecko – začalo se výrobou převodovek pro Yaris v dubnu 2002 (250 000 kusů)Zážehové motory 1 l pro nové modely automobilů, které bude vyrábět Toyota v České republice – zahájení výroby je plánováno na konec roku 2004 (250 000 kusů)Převodovky s přímým řazením pro nové modely automobilů, které bude vyrábět Toyota v České republice – zahájení výroby je plánováno na konci roku 2004 (300 000 kusů)
  • Zaměstnanci: cca 1 000 (při nejvyšší kapacitě výroby cca 1 700)
  • Prezident: Yutaka Miyamoto

TOYOTA MOTOR INDUSTRIES POLAND Sp.zo.o (TMIP), Jelcz-Laskowice, Polsko

  • Prezident: Satoshi Kaseda
  • Rozdělení podílů – TMEM: 60 %; TICO: 40 %
  • Výrobní řada: vznětové motory 2,0 l pro model Corolla a model Avensis
  • Objem roční výroby: 150 000
  • Plocha parcely: 300 000m2, zastavěná plocha: 30 000m2
  • Investice: 200 miliónů eur
  • Datum založení: říjen 2002
  • Zahájení výroby: začátek roku 2005
  • Počet zaměstnanců: 150, plánovaný počet: 700

Přičleněné organizace Toyota Motor Corporation:


SALVADOR CAETANO I.M.V.T. S.A., Ovar, Portugalsko

  • Vyráběné modely: Dyna, Hiace
  • Investice: 35,9 miliónů eur
  • Vlastníci: TMC 27 % – ostatní 73 %
  • Zaměstnanci: 340
  • Zahájení provozu: 1971
  • Plocha parcely: 293 501m2
  • Výroba v roce 2003: 2 395

Toyota Motor Corporation TOYOTA PEUGEOT CITROËN AUTOMOBILE CZECH, Kolín, Česká republika

  • Podrobnosti o provozu: výroba automobilů – lisovací procesy, výroby karosérií, lakování a montáž
  • Plocha pozemku továrny: 125 ha
  • Investice: 1,5 miliard eur – 50 % Toyota, 50 % PSA Peugeot Citroën
  • Zahájení výroby: v roce 2005
  • Objem výroby: 300 000 kusů
  • Vyráběné modely: Malé automobily určené pro evropský trh. Zaujmou pozici pod současnými modely pro prvního majitele automobilu. Budou vybaveny nejnovějšími zážehovými motory Toyota 1,0 l a vznětovými motory PSA Peugeot Citroen 1,4 l
  • Zaměstnanci: cca 3 000
  • Vyšší management: Masatake Enomoto – prezident, Jean Pierre Chantossel – výkonný viceprezident

Z celkové roční výroby 300 000 vozů v České republice má být modelu Toyoty 100 000.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...