Rozdíly mezi mužem a ženou platí i v souvislosti s výběrem vozidla
Statistiku porovnávající preference mužů a žen při koupi ojetého vozidla sestavil
– největší český prodejce ojetých vozidel AAA AUTO, který letos slaví 25 let své existence na českém trhu. V roce 2016 mezi jeho zákazníky výrazně převládali muži, kterých bylo 73 %, nicméně skutečnost, že ženy tvoří více než čtvrtinu zákazníků, dokazuje, že se jedná o významnou skupinu, která má při nákupu ojetého vozu své specifické požadavky.
Generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová uvádí:
„V minulém roce 2016 tvořily ženy 27 % zákazníků společnosti AAA AUTO. Zatím co muži preferovali spíše motory silnější (nejčastěji obsah 2.0 a průměrný výkon 83,8kw), ženy kupovaly většinou auta slabší (nejčastěji obsah 1.2 a průměrný výkon 76,6kw). Ženy si ve více než 62 % případů vybraly automobil s benzinovým motorem. Muži ve výběru paliva neměli tak jasno, o čemž svědčí čísla – 51,5 % mužů zvolilo benzín, 48,4 % naftu. Co se týče karoserie, tak u žen zcela jasně zvítězila varianta hatchback, kterou si vybralo 44,5 % zákaznic, u mužů se stejné oblibě těší varianty hatchback (31,9 %) a kombi (31,1 %). Pohon všech kol pak volilo téměř 14 % mužů, v případě žen jen cca 8 %. V otázce značky kupovaného ojetého vozu se zákazníci, bez ohledu na to, jestli se jedná o muže či ženy, většinou shodnou. Nejžádanější jsou vozidla značky Škoda, které si v roce 2016 koupilo 29 % mužů a 27,2 % žen. Ženy na druhém místě dávaly přednost vozům značky Volkswagen, muži pak upřednostnili značku Ford, přičemž situace na třetím místě byla přesně opačná.“
Nejoblíbenějšími barvami u obou pohlaví se staly
– šedá, následovaná modrou. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá.
Pokud se podíváme na cenu auta, zjistíme
– že muži jsou ochotni za své vozidlo průměrně zaplatit až o 15 000 Kč více než ženy, které jsou naopak těmi, které volí automobil s menším počtem najetých kilometrů – v průměru o 9 tisíc km méně než muži.
Karolína Topolová shrnuje:
„Odlišnost názorů souvisí s rozdílností představy o funkčnosti, kterou zákazník od svého vozidla očekává. Právě proto by auto, které budou využívat muž i žena společně, měli vybírat oba, aby očekávání, která obě strany mají, byla co nejvíce naplněna.“