Na start Švédské rallye, druhého podniku letošního mistrovství světa FIA v rallye, s posádkami Colin McRae-Derek Ringer, Sébastien Loeb-Daniel Elena a Carlos Sainz-Marc Marti.
Tovární tým po trojím vítězství v Monaku se na náročnou soutěž pečlivě připravil. Pro Švédskou rallye je typická kombinace tří prvků: velmi rychlých tratí, sněhem pokrytého povrchu a velmi nízkých teplot. Jak se Xsara WRC vyrovná s takovými podmínkami? „Co se týče podvozku, vozy budou vybaveny ráfky z lehkých slitin ‚Suede‘,“ vysvětluje Jean-Claude Vaucard, člen technického týmu. „Ráfky jsou velmi úzké – pouhých pět palců – a kvůli jejich šestnáctipalcovému průměru musíme zmenšit průměr brzdových kotoučů. S přihlédnutím ke skutečnosti, že pod sněhovou pokrývkou jsou polní cesty, je odpružení vozu laděno víc jako pro běžný pevný povrch než pro asfalt. Xsara WRC ve verzi pro Švédskou rallye 2002 prokázala několika velice dobrými časy jistý potenciál.“
Citroën ve Švédsku použije dva druhy pneumatik Michelin. Xsary budou v závislosti na typu povrchu „obuty“ do pneumatik typu „GA“ pro jízdu na sněhu a typu „GE“ pro sníh. Pravidla umožňují použít na každou pneumatiku až 380 hřebíků.
„Jako vždy jsme se snažili věnovat přípravě maximum,“ řekl ředitel týmu Guy Fréquelin. „Nicméně ve Švédsku budeme teprve podruhé, a tak jistě objevíme ještě řadu nových věcí. Byl bych tedy spokojen s umístěním dvou naších vozů mezi pětkou nejlepších a s jedním umístěním na stupni vítězů.“
Celková délka Švédské rallye soutěže je 1 935,13 km, z toho 386,91 měřených v 17 rychlostních zkouškách. Zahajovací ceremoniál, start a cíl jednotlivých etap i vyhlášení celkových výsledků se konají v Karlstadu, historickém univerzitním městě na břehu jezera Vänem.
Colin McRae se Švédské rallye zúčastnil dvanáctkrát, a to v letech 1987 (36. místo), 1989 (15), 1992 (2), 1993 (3), 1995 (nedokončil), 1996 (3), 1997 (4), 1998 (nedokončil), 1999 (nedokončil), 2000 (3), 2001 (9) a 2002 (6).
Sébastien Loeb se na start postavil dvakrát, v letech 2001 (Saxo Challenge, nedokončil) a 2002 (Xsara WRC, 17. místo).
Carlos Sainz se tohoto podniku zúčastnil osmkrát: v letech 1995 (nedokončil), 1996 (2), 1997 (2), 1998 (2), 1999 (2), 2000 (nedokončil), 2001 (3) a 2002 (3).
Průběžné pořadí jezdců mistrovství světa
1. S. Loeb (10 bodů), 2. C. McRae (8 bodů), 3. Carlos Sainz (6 bodů), 4. M. Martin (5 bodů), 5. R. Burns (4 body), 6. C. Robert (3 body), 7. F. Duval (2 body), 8. A. Schwarz (1 bod)
Pořadí mistrovství světa konstruktérů
1. Citroën (18 bodů) 2. Ford (10 bodů) 3. Peugeot (6 bodů) 4. Hyundai (3 body) 5. Škoda (2 body)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií