Toto první testování vždy odhalí, jaké možnosti si mohou klást jednotlivé týmy do nové sezóny.
Le Mans Series je, jako již pravidlem, rozdělena na čtyři kategorie, jenž mají samostatné hodnocení.
V Kategorii LMP1 startují sportovní prototypy s minimální hmotností 900Kg a maximálně 6000ccm3 atmosferickým motorem. Při použití dieslového agregátu májí účastníci povolen motor s maximálně 5500ccm3, který využívá například Peugeot 908 HDi Fap. mezi přihlášenými figurují staré známé tváře. V týmu Peugeot odstartují Marc Gene, Lamy, Minassian a Sarrazin. Tým Audi, který do LMS nasadí nově i své prototypy Audi R10 TDi má také skvělé obsazení. Capello, Mc Nish, Prémat a Rockenfeller už májí nějaký ten úspěch v kapse. Nás těší, že opět startuje tým Charouz Racing systém s dvojicí Charouz jun. a Steffan Mücke na prototypu Lola Aston Martin. Ovšem konkurence houstne a o titul soupeří i další známé týmy Rollcentre Racing, Epsilon, Pescarolo nebo Creation Autosportif.
Kategorie LMP2 patří slabším prototypům do 3400ccm3 a maximálním počtem osmi válců. Povolen je rovněž turbo motor s maximálně 2000ccm3.
Do této kategorie se loni navrátil úspěšně tým Horag Motorsport ze Švýcarska, který své první evropské kroky zaznamenal v Interserii, tehdy ještě s prototypy Ferrari 333 SP, nebo Horag BMW. Konkurence však vzrostla o velmi úspěšný vůz Porsche RS Spyder. Nasadí ho jak tým Essex ( Elgaard, Nielsen ), tak i Nizozemský Van Merkstein Motorsport, který do horkého sedadla nalákal i Jose Vestappena.
Pokračovat bude letos i Kruse Schiller Motorsport s prototypem Lola a motorem Mazda. Embassy nasadí dva vozy Zytek a o své místo v Evropě se poperou i Racing Box s Lucchini a Bruichladich Motorsport s Radicalem SR9 Aer. Překvapivě se ukáže i švýcarský tým Speedy Sebah s Lolou Coupé Judd.
V kategorii LMP GT1 opět slunce nevyjde. Na startu se bude objevovat jen několik velkých GT vozů a na čele by se rádi viděli Peter Kox a Rus Rusínov, kteří pro Le Mans zakoupili vůz Lamborghini Murcielago R-GT. Ke stálicím patří vůz Sallaen S7-R Ford a v týmu Modena vyrazí na startovní rošt Tomáš Enge s vozem Aston Martin DBR9.
Nejobsazovanější kategorií bývala LMP GT2, kde startují početné kolony vozů Porsche a Ferrari GT2. Letos to zůstane nezměněno. O titul se poperou vozy Porsche 997 RS, Ferrari 430 GT a Aston Martin Vantage V8. Svou špatnou reputaci se pokusí vylepšit vůz Spyker C8 Laviolette. Mezi piloty uvidíme J.P. Bellocka, který v loňském ročníku jezdil s truckem, Toma Coronela, Petera Dumbrecka, či Rusa Alexeje Vassilieva.
Z loňského kalendáře vypadla Valencie a v Brazílii se tento šampionát také neobjeví. Spekulovalo se i o vypadnutí Nürnburgringu, který mělo nahradit Brno, ale pro tento rok v kalendáři zůstal německý okruh.
Kalendář Le Mans Series 2008:
- 2. a 3. března: Testy v Essais – Paul Ricard (F)
- 4. až 6. dubna 1000 km de Catalunya (E)
- 25. až 27. dubna 1000 km de Monza (I)
- 9. až 11. května 1000 km de Spa (B)
- 15. až 17. srpna 1000 km du Nürburgring (D)
- 12. až 14. září 1000 km de Silverstone (GB)
Vláďa Rožánek, Le Mans Series 2008