Již příští týden odstartuje Martin Koči s Lukášem Kostkou a jejich letošní závodní speciál Citroën DS3 R3T MAX na Portugalské rally (19. – 22. května)

Martin Koči s Lukášem Kostkou stáje Styllex motorsport nebudou chybět mezi jedenácti posádkami, kteří vstoupí v Portugalsku do šestidílného seriálu juniorských mistrovství světa v rally 2016  (JWRC)

1peuvysk900

Ve dnech 17. – 18. května jsou na programu dva dny seznamovacích jízd

– a poslední přípravu obstará 19. května testovací shakedown. Ale už ve čtvrtečním podvečeru čekají na Martina s Lukášem první ostré kilometry na rallykrosové trati v Lousadě. Celkem čeká na účastníky 19 rychlostních zkoušek (368 km).

Portugalská rally byla v posledních několika letech spojena s regionem Algarve, až loni se promotér závodu rozhodl vrátit ji na místo, kde soutěž získala svou prestiž a popularitu. Na sever Portugalska, do okolí Porta. Pořadatelé při přípravě letošního ročníku vycházeli z loňského formátu, a tak se většina rychlostních zkoušek shoduje. Novinkou je pouze divácká speciálka v ulicích Porta a drobnou úpravou prošla nedělní zkouška Vieira do Minho.

„Když jsme loni startovali na severu Portugalska poprvé, extra rozdíly proti tratím na jihu jsem nevnímal. Charakter zkoušek byl podobný jako na pobřeží Algarve. Stále je to prostě Portugalsko, kde se závodí převážně po pěkné šotolině. I když i tady se najdou úseky, které jsou hodně rozbité. Portugalská rally je celkově krásným závodem a historie této soutěže patří na sever. Takže je dobře, že se tam soutěž po několikaleté pauze vrátila,“ tvrdí Martin Koči.

Posádce Styllexu motorsport Koči – Kostka bylo v Portugalsku přiděleno startovní číslo 71

Včetně košicko – zlínského tandemu je do JWRC 2016 přihlášeno celkem jedenáct dvojic.

Koho Martin vnímá za největšího soupeře?

„Dobře se poznám se Simonem Tempestinim, který jezdil v juniorech společně s námi už v roce 2014. Na letošním Monte jsme se utkali s Norem Olem Christianem Veibym. Ten bude určitě hodně rychlý a bude patřit k velkým favoritům. Velkou neznámou jsou francouzští mladíci, stejně jako Polák Lukasz Pieniazek, jenž opanoval juniorské hodnocení při evropské rally Circuit of Ireland. Na soupeře se však nijak nezaměřuji, každý rok se v juniorech schází kvalitní konkurence a vyhraje prostě ten nejlepší,“ říká 23letý košický jezdec.

Harmonogram Portugalské rally startuje pro posádku Styllexu motorsport už o tomto víkendu

– kdy absolvuje oficiální test v okolí kultovního místa Fafe. Ve dnech 17. – 18. května jsou na programu dva dny seznamovacích jízd a poslední přípravu obstará 19. května testovací shakedown. Ale už ve čtvrtečním podvečeru čekají na Martina s Lukášem první ostré kilometry na rallykrosové trati v Lousadě. Celkem čeká na účastníky 19 rychlostních zkoušek (368 km).

„Věřím, že jsme na závod dobře připraveni a s Lukášem i dobře naladěni. Před Portugalskem jsme se připravovali na testu v Maďarsku, potom jsme startovali v Itálii na šotolinové Liburna Rally Terra, kde se nám podařilo vyhrát mezi místní konkurencí hodnocení dvoukolek. S ´déestrojkou´ stáje Gekon Racing jsem už měl předloni něco najeté, ale přece jen jsem se díky těmto kilometrům ještě více sžil s výkonnější verzí MAX. Po nedávném prvenství ve dvoukolkách na asfaltové Šumavě se musím rychle přeorientovat zase na šotolinu, k čemuž mi poslouží oficiální test. V jeho průběhu plánujeme najezdit kolem stovky kilometrů,“ popisuje Martin Koči.

Letošní kalendář JWRC 2016 obsahuje

– kromě Portugalska závody v Polsku, ve Finsku, v Německu, na Korsice a ve Walesu. Seriál je vypsán pro jezdce do 28 let, do konečného hodnocení budou započítány výsledky všech závodů. A vítěz se v příští sezoně může těšit na starty s vozem Citroën DS3 R5 ve světovém seriálu WRC2.

 Martin Koči věří:

„Jelikož vycházím z toho, jak sezona probíhala v roce 2014, věřím, že máme šanci bojovat o vítězství. Citroën mi sedí, hrozně mně to s ním baví. Na tuto sezonu se skutečně moc těším. Bude to vše jen a jen na nás s Lukášem.

Do portugalského závodu půjdeme s taktikou najít kompromis mezi rychlostí a spolehlivostí. Určitě bych chtěl odstartovat sezonu v Top3,“

Počínání posádky stáje Styllex motorsport můžete v průběhu Portugalské rally sledovat na týmových informačních kanálech:

Vizitka Martina Kočiho:

Narozen: 5. dubna 1993, Bydliště: Košice, Slovenská republika

Jeho záliba v rally je úzce spjatá s otcem Michalem Kočim a strýcem Petrem, kteří Martina v jeho vášni odmalička aktivně podporovali. Martin začal v disciplíně minikáry, ale už jako šestiletý usedl za volantem 125 ccm buggy Havel, jako devítiletý si osvojil jízdu v 250 ccm buggy Havel. Svoji kariéru v závodní buggy odstartoval jako třináctiletý v maďarském Nyiradu.

Martina ovšem lákaly automobilové soutěže, do kterých naskočil v roce 2009 v rámci českého seriálu Pohár mládeže. O rok později už Martin tento pohár opanoval a následně přeskočil z vozu Škoda Fabia N1 do Citroënu C2 R2 MAX, se kterým se zúčastnil podniků Citroën Racing Trophy CZ 2011. A v roce 2012 se už objevil na třech závodech světového šampionátu (na Rally Acropolis zvítězil v hodnocení tř. 6). Přes účast  ve světovém klání Ford Fiesta Trophy se Martin v sezoně 2014 objevil v juniorském šampionátu. S vozem Citroën DS3 R3T dominoval ve Finsku, v konečném hodnocení obsadil výtečné třetí místo. Loňské angažmá pod hlavičkou Peugeot Sportu Slovakia ve WRC2 nevyšlo Martinovi podle představ, proto se v letošním roce rozhodl opět navázat spolupráci se stájí Gekon Racing a zúčastnit se JWRC 2016.

Spolujezdec: Lukáš Kostka (27. března 1988)

Debut: Rally Vyškov 2010, WRC: Rally de France 2013.

STYLLEX MOTORSPORT s.r.o. je jednoznačně nejúspěšnějším teamem

– v historii slovenského rallysportu: posádky Styllex získaly celkem 8 titulů absolutních mistrů. Jako zatím jediný slovenský tým se Styllex Motorsport zúčastnil kompletního seriálu JWRC, kde Martin Koči získal ve 2014 bronz. A projekt výchovy a podpory mladých talentů přinesl teamu Styllex Motorsport další historické prvenství, protože jako jediný slovenský team vychoval člena „tovární“ posádky. V barvách teamu Škoda Motorsport totiž startoval spolujezdec Petr Starý z teamu Styllex. Více informací na www.styllex.com.

Společnost GEKON RACING s.r.o. je pro ČR, Slovensko a Maďarsko

– výhradním distributorem náhradních dílů Citroën Racing pro vozy Citroën DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B, včetně přestavbových kitů. Více informací o startech s vozy Citroën najdete na www.gekonracing.cz nebo na www.citroenracingtrophy.cz

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko: Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...