Termínová kolize s polským Rajdem Karkonoski se odrazila na slabší startovní listině Citroën Racing Trophy CZ v Hustopečích.
Na finanční prémie pomýšlely pouze čtyři posádky s vozy Citroën C2 R2 MAX. Pekelné tempo nasadil v úvodu Marcel Svačina, ale předčasný start a desetisekundová penalizace posunula do čela po RZ2 Březíka. Souboj moravských jezdců gradoval v noční sekci. Svačina se nejprve vrátil do čela, aby v posledním testu etapy skončil mimo trať a propadl se až na třetí místo klasifikace CRT CZ.
Pořadí po I. etapě:
1. Březík 33:30.0, 2. Přibyl + 38.3, 3. Svačina + 48.1, 4. Koči + 50.9
Náročnější a hlavně delší druhá etapa
– nebyla k účastníkům CRT přívětivá. Přibyl havaroval hned v úvodním testu dne, v polovině etapy odstoupil kvůli prasklé poloose Koči a trable citroënů „zakončila“ těžká havárie Svačiny. Ten trefil strom a následně byl transportován do nemocnice v Brně. Březík, který musel těsně před soutěží hledat spolujezdce (Martina Běhulu trápila záda), tak zůstal z výčtu citroënů osamocen. Ve třídě 6 mu před poslední vložkou patřila třetí příčka, ale výpadek obou fabií znamenal posun do čela třídy a zajistil valašskému jezdci zajímavou finanční prémii. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou obsadili Březík s Králem třetí místo.
« Trochu mě před závodem zaskočily zdravotní problémy Martina Běhuly, a tak jsem narychlo hledal náhradu. Nakonec jsme se domluvili s Kubou Králem. Loni odjel pohár a nějaké sprinty, byla to jeho premiéra v roli spolujezdce. Klobouk dolů, že do toho šel, osobně bych si vedle žádného jezdce nesedl. Spolupráce v autě nebyla v úvodu závodu optimální, ale postupně se Kuba zlepšoval a zrychlovali jsme. Za této situace jsem nemohl pomýšlet na souboj s Marcelem Svačinou. On se ale nevyvaroval chyb a proto jsme po první etapě vedli. Když jsme si slibný náskok udrželi i dopoledne, řekli jsme si, že to zkusíme dotáhnout až do cíle. V ten moment Marcel havaroval a bylo rozhodnuto. Vítězství ve třídě 6 byl nečekaný bonus, se kterým jsem vůbec nepočítal. Ale závod končí až na cílové rampě a tentokrát postihla smůla naše soupeře, » uvedl Miroslav Březík.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Dalším podnikem CRT CZ bude Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi (1. – 3. července).
Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Hustopeče 2011:
- Posádka – Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6
- Březík / Král – 1. místo – Prémie 2 500 Euro
- Přibyl / Pilný (havárie v RZ 5)
- Koči / Ferencz (poloosa v RZ 8)
- Svačina / Zámečník (havárie v RZ 9)
Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011
- 25. – 26. března: Valašská rally Val. Meziříčí
- 27. – 28. května: Rally Český Krumlov
- 10. – 12. června: Agrotec Rally Hustopeče
- 1. – 3. července: Bohemia Rally
- 26. – 28. srpna: Barum rally Zlín
- 23. – 24. září: Rally Příbram
Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o.
– a zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.