Forester je ojedinělým vozem „Crossover SUV“ od společnosti Subaru, tzn. kompaktní SUV s předností symetrického pohonu všech kol (AWD). Díky zajištění vynikající minimální výšky nad povrchem vozovky (2,5XT: 200 mm, 2,0X: 205 mm) a s jízdními vlastnostmi vozu SUV má tento automobil nízko umístěné těžiště podvozkové plošiny a projevuje vysoce sobě vlastní jízdní schopnosti symetrického pohonu všech kol (AWD). Jeho hbitost a výkonnostní vlastnosti předčí obvyklé automobily.
Po v roce 2002 uvedeném Subaru Forester přichází pro modelový rok 2006 druhá generace Foresteru se zásadní proměnou vzhledu. Vzhledem k tomu, že cílem bylo dosáhnout dynamického a moderního designu zevnějšku, se model zrodil s opět vytříbenějším novým designem. K pokroku došlo i pokud se týče interiéru. Interiér má kožené provedení a použity byly nepromokavé tkaniny a vylepšené příslušenství jako například víceúčelová středová konzole. Model je kromě toho nyní vybaven prvky příslušející o třídu vyšší úrovni jako jsou vnější zpětná zrcátka s ukazateli směru s diodami LED, přední světlomety HID (2,5XT) a výsuvné ostřikovače předních světlometů. Dvoulitrový motor se současně změnil na DOHC a postoupil na novou úroveň typu 2,0X. Model 2,5XT s vyšším výkonem turbo motoru 2,5 l má nyní čtyřrychlostní samočinnou převodovku SPORTSHIFT E-4AT. Všechny modely jsou nyní k dispozici ve dvou úrovních DOHC, a to jak s manuální tak i automatickou převodovkou.
Forester 2,5XT
V loňském roce uvedený model 2,5XT s výkonným šestnáctiventilovým turbo motorem Subaru Boxer 2,5 l DOHC, učinil pokrok pokud jde o větší výkon a vytříbenou stylizaci. Motor 2,5 l turbo o výkonu 169 kW (230 k) svými kvalitami v plném rozsahu točivého momentu vzdoruje střízlivému vnímání kompaktního vozu SUV a přitom si ponechává dobrou kontrolu, tak jak se u vozu SUV požaduje, pro stoupaní do kopců při malých otáčkách motoru. Poskytuje rovněž dobrý pocit z akcelerace při jízdě po silnici.
Model 2,5XT vstoupil na trh poprvé jako automobil s pětirychlostní převodovkou s přímým řazením, ale u modelového roku 2006 je dostupná také čtyřrychlostní samočinná převodovka. Tato převodovka E-4AT má řazení SPORTSHIFT a řízení dynamiky vozidla. Spolu s povzbudivým pocitem z turbo akcelerace přináší také pocit bezpečí při sportovní jízdě a umožňuje též jízdu se samočinným řazením.
Ve spodní části vozu se zvětšil poloměr kol a díky změně přední osy odpružení se zlepšily celkové jízdní vlastnosti. Zatížení tažného zařízení se za použití dvou držáků hadic zvýšilo na 2000 kg. Díky novému stylu a mechanismu model 2,5XT povýšil na novou generaci vozu „Crossover SUV“. Automobil se vyznačuje příjemnou výkonností při akceleraci na silnici a svou akcelerací předčí obyčejné vozy SUV. Současně přináší dokonce ještě větší požitek z jízdy a přitažlivost.
Motor: přeplňovaný motor SUBARU BOXER 2,5 l DOHC
Tento turbo motor DOHC o výkonu 155 kW (210 k), který se ve stejné třídě s vynikající výkonností objevil v loňském roce, ještě více vyspěl a zvýšil se jeho výkon. Po mnoha změnách v oblastech jako je kompresní poměr a optimalizace tvaru spalovací komory se při splnění koncentrace výfukových zplodin podle limitu STEP4 dosáhlo maximálního výkonu 169 kW (230 k). Jako mechanismus ovládání sacího ventilu se používá uznávaný systém aktivního ovládání ventilů. Umožňuje jak free revving tak udržování točivého momentu od nízkých do středních otáček.
SPORTSHIFT E-4AT se systémem řízení dynamiky vozidla
Kromě běžné pětirychlostní převodovky s přímým řazením byla počínaje modelovým rokem 2006 zavedena čtyřrychlostní elektronicky řízená převodovka E-4AT. Systém rozdělení točivého momentu rozdělujícího točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 45:55 % umožňuje zlepšené vlastnosti při řízení s důrazem na zadní kola pro přirozené a sportovní ovládání vozu. V závislosti na odlišném stavu povrchu vozovky se rozdělení točivého momentu může změnit na maximum 50:50 % a spolu se systémem řízení dynamiky vozidla to přispívá k co největší aktivní bezpečnosti za jakéhokoli stavu povrchu vozovky. Mechanismus samočinného řazení, který využívá nejnovější ovládání elektronicky ovládaného prostoru škrticí klapky, provádí plynulou akceleraci a umožňuje jízdu při samočinném řazení se změnou rychlostních stupňů podle potřeby řidiče. Za použití režimů SPORT a MANUAL řazení SPORTSHIFT* je možné se těšit sportovní a bezpečné jízdě a to jak na silnici tak na nerovných cestách.
Pětirychlostní převodovka s přímým řazením
Pro přímější a bezpečnější ovládání vozu s výkonným turbo motorem je automobil vybaven pětirychlostní převodovkou s přímým řazením pro vůz s pohonem všech kol (AWD) spolu s mezinápravovým viskózním diferenciálem s omezenou svorností (LSD) viskózního typu. Systém kombinuje mezinápravový diferenciál ve se zkosenými převody a diferenciál s omezenou svorností (LSD) viskózního typu. Obvyklé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je 50:50 %. Při prokluzech nebo jiných výkyvech rovnováhy záběru je kromě toho rozdělení točivého momentu ovládáno podle situace, což poskytuje oporu při sportovní jízdě.
Podvozek
Spolu s posílením výkonu došlo i ke zpevnění spodní části automobilu. Kola se zvětšila ze 16 na 17 palců. Po přezkoumání geometrie odpružení došlo ke změně umístění arm bushes předního odpružení, čímž se omezilo naklánění a předklánění automobilu a umožnila se pohodlnější jízda. Prvky zadního odpružení byly zesíleny s cílem zlepšit průjezd zatáčkou a stabilitu.
Interiér a výbava
Pokud jde o interiér, je na přání dostupné provedení v černé kůži (v závislosti na trhu je možné zvolit také béžový odstín). Materiál ostatních tkanin nevýrazně černého odstínu je nepromokavý a je vhodný pro použití v terénu. Přední sedadlo se posunuje tažnou tyčí, která se snáze používá a sedáky zadních sedadel se zvětšily o 50 mm a jsou tak mnohem pohodlnější. Omezil se pocit únavy při dlouhých jízdách. Příslušenství doplnila víceúčelová středová konzole. Když se horní část konzole sklopí dozadu, vytvoří se držák pro dvě láhve s nápoji a posuvný stolek pro zadní sedadla. Zavazadlový prostor doplnily držáky a tyče na zavazadla, které se dobře uplatní při nakupování. Audio systém 2-DIN se sedmi reproduktory je možné ovládat pomocí přepínače satelitního příjmu na volantu.
Hlavní výbava modelu 2,5XT
- 17‘‘kola s designem a pneumatiky 215/55R17 (Yokohama Geolandar)
- nepromokavá tkanina na sedadlech
- víceúčelová středová konzole, držáky a tyče na zavazadla
- audio systém 2-DIN se sedmi reproduktory ovládaný pomocí přepínače satelitního příjmu na volantu
- výsuvné ostřikovače předních světlometů
- přední světlomety HID
- dvojité airbagy SRS a postranní airbagy SRS jako standardní výbava
- audio systém 2-DIN se sedmi reproduktory ovládaný pomocí přepínače satelitního příjmu na volantu (na přání)
Forester 2,0X
Nový model Forester 2,0X je vybaven novou generací ležatého protiběžného motoru SUBARU BOXER 2,0 l. DOHC. Tento sportovní motor je skvěle vyvážený při rotaci a výsledkem zkombinování ležatého protiběžného motoru Subaru Boxer, vynikajícího při vysokých otáčkách díky DOHC s velkou akcelerací, je sportovní a velmi výkonný motor. Mechanismus ovládání sacího ventilu využívá systém aktivního ovládání ventilů. Motor si udrží točivý moment v nízkém a středním rozsahu bez ztráty na akceleraci až do vysokých otáček.Výfukový systém je kombinací systému o stejné délce a konstantní pulsaci. Cílem je snižovat ztráty výkonu, zlepšovat hospodárnost a vytvořit charakteristický zvuk motoru Boxer. Největší výkon je 116 kW (158 k) při 6400 ot/min. Ve srovnání s 2,0 l motorem SOHC používaného u modelového roku 2005 došlo ke zvětšení výkonu o 24 kW (33 k).
Elektronicky řízená čtyřrychlostní samočinná převodovka: E-4AT
Nastavení elektronicky ovládaného prostoru škrticí klapky se používá pro zajištění plynulé akcelerace a stejně tak i brzdění podle požadavku řidiče. U mechanismu pohonu všech kol (AWD), zaměřeném na zajištění stabilní jízdy za různých jízdních podmínek, se používá aktivní rozdělení točivého momentu. Obvyklé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je 60:40 %. Všechna čtyři kola neustále monitorují snímače a pro ovládání rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola v závislosti na změnách přilnavosti předních a zadních kola a rychlosti vozidla se využívají elektronické vícelamelové ovladače přenosu MP-T (Multi Plate Transfer). To přispívá k zajištění stabilní jízdy v zamýšleném směru.
Pětirychlostní převodovka s přímým řazením
– plně zajišťuje dobrý pocit z řazení rychlostních stupňů a rotaci motoru DOHC v celém rozsahu otáček. Kombinovaný pohon všech kol AWD používá mezinápravový diferenciál s omezenou svorností (LSD) viskózního typu a obvyklé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je 50:50 %. Na základě co nejlepšího využití tahu pro stabilní jízdu se díky možnosti ovládání rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola v závislosti na změnách vyváženosti tahu vytváří pocit bezpečné sportovní jízdy. Přídavná převodovka (Dual range), která přepíná mezi vysokým a nízkým převodem, umožňuje vysokou úroveň jízdních vlastností při jízdě v terénu a vytváří dobrou akceleraci dokonce i při extrémním stoupání.
Podvozek
Velikost kol se oproti obvyklému modelu 2,0X zvětšila o jeden palec na 16‘‘. Spolu s posílením výkonu se prověřila geometrie odpružení a došlo ke změně umístění úchytu ramena předního závěsu. Omezilo se naklánění a předklánění automobilu, což umožnilo pohodlnější jízdu. Byly také zesíleny příčné členy zadního odpružení s cílem zlepšit průjezd zatáčkou a stabilitu.
Hlavní výbava modelu 2,0X
- 16‘‘ kola s designem a pneumatiky 215/60R16 (Yokohama Geolandar)
- přední nárazník s velkými mlhovými světlomety
- nepromokavá tkanina na sedadlech
- víceúčelová středová konzole, držáky a tyče na zavazadla
- výsuvné ostřikovače předních světlometů
- přední světlomety HID
- dvojité airbagy SRS a postranní airbagy SRS jako standardní výbava
Interiér a výbava
Interiér je stejný jako u modelu 2,5XT. Na přání je dostupné provedení v černé kůži (v závislosti na trhu je možné zvolit také béžový odstín). Materiál ostatních tkanin nevýrazně černého odstínu je nepromokavý a je vhodný pro použití v terénu. Přední sedadlo se posunuje tažnou tyčí, která se snáze používá a sedáky zadních sedadel se zvětšily o 50 mm a jsou tak mnohem pohodlnější. V zadním sedadle je víceúčelová středová konzole se dvěma držáky na láhve s nápoji a posuvným stolek. Zavazadlový prostor doplnily držáky a tyče na zavazadla.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií