Jean-Éric Vergne a DS Automobiles získali ve Valencii důležité body

  • Jean-Éric Vergne skončil ve druhém závodě ve Valencii na 7. místě
  • Kvůli trestným bodům přišel António Félix da Costa o zisk bodů
  • Na mušce DS Automobiles a jeho partnerské stáje Techeetah je Monako

VALENCIA CIRCUIT RICARDO TORMO, SPAIN – APRIL 25: Jean-Eric Vergne (FRA), DS Techeetah, DS E-Tense FE21, leads Sebastien Buemi (CHE), Nissan e.Dams, Nissan IMO2, and Rene Rast (DEU), Audi Sport ABT Schaeffler, Audi e-tron FE07 during the Valencia E-Prix II at Valencia Circuit Ricardo Tormo on Sunday April 25, 2021 in Valencia, Spain. (Photo by Alastair Staley / LAT Images)

VALENCIA CIRCUIT RICARDO TORMO, SPAIN – APRIL 25: Jean-Eric Vergne (FRA), DS Techeetah during the Valencia E-Prix II at Valencia Circuit Ricardo Tormo on Sunday April 25, 2021 in Valencia, Spain. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Jak byl první ze dvou závodů E-Prix ve Valencii v sobotu divoký, tak byl druhý, nedělní, klidný a odehrál se bez jakékoliv neutralizace. Klíčovou roli proto sehrály kvalifikační jízdy. Ty se jely v neděli dopoledne na trati, která po nočních přeháňkách vysychala, což jasně zvýhodnilo závodníky ze 4. skupiny, tedy ty, kteří před tímto šestým kolem skončili na posledních šesti místech světového šampionátu ABB FIA Formule E. Oba zástupci DS Techeetah, zařazení do 2. skupiny, se museli potýkat s okruhem, který byl příliš kluzký na to, aby si mohli nárokovat účast v superpole. Jean-Éric Vergne byl však v den svých 31. narozenin z prvních tří skupin nejrychlejší a jeho vůz DS E-Tense FE21 se tak posunul na 7. místo startovního pole. A na stejné pozici tento francouzský jezdec po 45 minutách závodu plus jedno kolo dorazil do cíle. António Félix da Costa, který odstartoval z dvanáctého místa a usiloval o dojezd na bodované pozici, byl penalizován Drive Through, tedy průjezdem boxy sníženou rychlostí.

„Během kvalifikace se potvrdila výkonnostní úroveň našich vozů DS E-Tense FE21, ale výsledek druhého závodu je pro tým jednoznačným zklamáním,“ prohlásil Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance. „Naši jezdci byli dost rychlí na to, aby se v rámci pelotonu posunuli dopředu, ale Valencie je z hlediska řízení energie komplikovaný okruh. Je to také trať, která představuje značnou zátěž pro pneumatiky, a s tím pravděpodobně Jean-Éric bojoval. Pokud jde o Antonia, ten omylem aktivoval Attack Mode, když na něj tlačili další piloti. A protože počet aktivací tohoto módu je omezený, byl penalizován … Přesto získáváme v šampionátu cenné body a dál bojujeme o znovuzískání našich titulů!“

I když Jean-Éric Vergne doufal, že oslaví narozeniny lepším výsledkem, než je sedmé místo, chtěl vyzdvihnout ze španělského víkendu to pozitivní. „Někdy vyhrajete, někdy prohrajete,“ vysvětloval. „Nebyl to lehký víkend, ale aspoň jsme v obou závodech skórovali a víme, že i tyhle body by mohly na konci sezony všechno změnit. Bude však nezbytné v příštím závodě zabojovat o vítězství. Musíme se proto soustředit na sebemenší detaily a udělat všechno proto, abychom si zvýšili výkon a dorazili do Monaka co nejlépe připraveni.“

António Félix da Costa, který v sobotu přišel souhrou okolností o téměř jisté vítězství, doufal, že v neděli body získá. Úřadující šampion – kterého by vítězství ve Španělsku rozhodně nezkazilo – se nejprve dostal do první desítky, ale pak se dočkal penalizace za nesprávné použití útočného módu „Attack Mode“. Bylo to frustrující… „Celý víkend jsme si drželi velmi dobré tempo,“ uvedl portugalský jezdec, který nakonec skončil dvaadvacátý. „Včera jsme získali pole position a vedli jsme skoro celý závod. Dnešní závod taky probíhal skvěle, dostal jsem se z místa uprostřed pelotonu dopředu a velmi dobře jsem zacházel s energií. Bohužel pak nastal problém s útočným módem a na mě čekal průjezd boxy. Zatím se situace nechce obrátit v náš prospěch, ale musíme hledět do budoucnosti a soustředit se již na Monako, což jsem řekl klukům, kteří se mi starají o auto: jsme vítězové a tvrdě pracujeme. V příštích týdnech nesmíme povolit.“

DS Automobiles ani jeho partner Techeetah, kteří obhajují tituly týmů i pilotů, to rozhodně nehodlají vzdát. „Víkend ve Valencii neprobíhal tak, jak jsme si představovali, ale víme, že tak to v závodech chodí,“ potvrdil Mark Preston, vedoucí týmu DS Techeetah. „Jean-Éric Vergne zajel skvěle kvalifikační jízdy, dominoval své skupině i jezdcům následující skupiny. Všech šest závodníků z poslední skupiny se kvalifikovalo na prvních šest pozic a ukázali tak, jak se trať měnila. Oba naši závodníci zajeli skvělé časy, Jean-Éric dokonce obsadil 4. místo, takže tempo jsme měli výborné! António měl se svým autem technický problém a nemohl přejít do druhého útočného módu normálně, takže musel absolvovat průjezd boxy. Kdyby závod skončil jako včera, mohl s extra 5 % energie, které dokázal ušetřit, vyhrát. To se dneska nestalo, takže se soustředíme na Monako. V našem posledním závodě tam Jean-Éric vyhrál a jsme všichni nadšení, že tentokrát budou všechny monoposty Formule E projíždět slavným tunelem.“

Po této španělské epizodě se mistrovství světa ABB FIA Formule E tedy přesouvá do Monaka na 7. kolo sezóny, která ještě zdaleka neskončila. Uvidíme se v sobotu 8. května v Monackém knížectví – s prodlouženou verzí trati oproti předchozím ročníkům – a čeká nás jeden z nejočekávanějších závodů sezóny.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová bohyně elegance: DS 7 nabízí až 360 koní

Nová bohyně elegance: DS 7 nabízí až...

Budoucnost se zdá být božská. Francouzská automobilka DS představila novou DS 7, nádherné SUV s jedinečným komfortem, elektrifikovanými motory s výkonem až 360 koní a technologickou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

NOVÝ SEDAN DS 9 – UVEDEN NA ČESKÝ TRH

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...