Jak vznikala Mazda MX-5?

První generace Mazdy MX-5 si vytvořila image dvousedadlového sportovního vozu pro čistou radost z jízdy. Zadání pro vývoj druhé generace bylo tedy jasné. V žádném případě tuto image nenarušit!

Jak vznikala Mazda MX-5?


Do práce na přípravě druhé generace otevřeného sportovního vozu MX-5 se pustili konstruktéři ve čtyřech vývojových centrech Mazdy v Japonsku, Americe a Evropě. Designeři dostali všude stejný úkol, totiž vytvořit lehký a snadno ovladatelný sportovní automobil LWS (Lightweight Sportscar). Všechna centra pak dále spolupracovala na optimalizaci finálního návrhu. Vznikl automobil, který první Mazdu MX-5 nezaměnitelně připomíná, ale přesto přináší důležité změny. Na první pohled vyniknou nové hlavní světlomety, které se již nezaklápějí do kapoty, zvýšená odtoková hrana zádě a zdokonalená plátěná střecha s vyhřívaným skleněným oknem vzadu namísto plastového. Nové jsou rovněž zapuštěné kliky dveří a nízký větrný štít za sedadly, který je však překvapivě účinný.


Spolupráce designerů Mazdy z různých částí světa se již stala tradicí a poprvé se představila veřejnosti při uvedení nové řady 323 ve čtyřech karosářských variantách. Také nová Mazda MX-5 je výsledkem této kooperace. Vedoucí projektu MX-5, pan Takao Kijima, dnes devětačtyřicetiletý strojní inženýr s diplomem z Tokushima Higashi Industrial College a víc než třicetiletou praxí u Mazda Motor Corporation, vydal striktní dispozice, že nový automobil bude mít jednotné uspořádání pohonné jednotky, převzaté z první generace MX-5, a co nejlehčí nízkou stavbu karoserie. Jinak měli designeři volnou ruku. Žádný z nich se však ani nepokusil odklonit od původního konceptu, sportovního roadsteru pro čistou radost z jízdy na čerstvém vzduchu.

Jak vznikala Mazda MX-5?


Nové návrhy z Hirošimy a kalifornského Irvine připomínaly první generaci, ale bez výklopných světlometů, evropský návrh z Oberurselu u Frankfurtu byl ve stylu mohutnějších vozů a vysokým bokem a přídí ve stylu retro jakou mělněkdejší Austin-Healey Sprite z Velké Británie, který před pětatřiceti lety slavil velké úspěchy v segmentu levných sportovních roadsterů. Čtvrtá skica z designerského centra v Yokohamě se nejvíc blížila první generaci. Nakonec byl zvolen návrh kalifornského centra Mazda Research & Development America (MRA), jehož šéfdesigner Tom Matano má největší zkušenosti s designem MX-5 a jejích variací, jako byly uzavřené Coupé a supersportovní Speedster. Ve spolupráci ostatních designerských středisek byl vítězný návrh připraven pro sériovou produkci. „Vidíte-li roadster sto metrů před sebou, myslíte si, že to může být Mazda MX-5. Na padesát metrů jste rádi, že vidíte Mazdu MX-5. Když u vás zastaví, je to skutečně MX-5 a je to nová Mazda MX-5!“, tak vyjádřil ducha vozu Tom Matano. Nyní opouští výrobní linku v Hirošimě tři tisíce roadsterů měsíčně.

Jak vznikala Mazda MX-5?

převzato z MAZDA NEWS léto 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...