Jak funguje logistika 16 milionů dílů denně?

  • Nová „řídicí věž“ bude mít v reálném čase pod kontrolou polohu více než 16 milionů dílů, z nichž závod SEAT Martorell vyrábí každý den 2300 vozů
  • Díky tomuto novému systému si zákazníci mohou měnit konfiguraci svých vozů dokonce i po objednání
  • Řídicí věž byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, v jehož rámci jsou prezentovány a oceňovány nejinovativnější projekty zaměstnanců společnosti SEAT

Před námi je videostěna, která je rozdělená na různé zobrazovací plochy a nepřetržitě ukazuje aktualizované ukazatele, grafy, mapy s trasami, kódy… Vypadá to jako v řídicí věži na letišti, ale jedná se o „řídicí věž“ SEAT Control Tower v logistickém centru španělské společnosti. Nový systém zajišťuje v reálném čase přenos dat o 16 milionech dílů, potřebných každý den k výrobě 2300 vozů.

Síťové propojení s inovací: V logistickém centru SEAT byl během pouhých 26 týdnů realizován průkopnický projekt, který pomocí aplikace sleduje v reálném čase přesnou polohu každého dílu, nezbytného pro výrobu automobilu, a to v souladu s požadavky výroby. „SEAT má poprvé v reálném čase informace o tocích materiálu, jeho přepravě a spotřebě výrobního materiálu. Informace, jejichž získání dosud vyžadovalo hodiny času a řadu telefonních hovorů, jsou nyní aktualizovány v řádu sekund,“říká vedoucí projektu David Castilla.

Každý den je  v reálném čase aktualizováno 200 000 klíčových údajů: Automobil je obrovské „puzzle“, v němž je každý díl a komponent nepostradatelný. Proto je důležité vědět, kde se každý díl nachází a zda bude dopraven včas. „Snažíme se sledovat všechno možné, od zásob dodavatele přes události na montážní lince až po dopravní a logistická centra,“ říká David Castilla. Tato data jsou kromě toho základem pro používání prediktivních nástrojů, které pomáhají předcházet problémům ještě dřív, než k nim dojde. „Tento průkopnický projekt společnosti SEAT ukazuje možnosti logistických a výrobních týmů v probíhající digitální transformaci našich procesů. Museli jsme vynaložit obrovské úsilí, ale po 26 týdnech můžeme říci, že jsme udělali obrovský pokrok, z něhož budou mít prospěch naši zákazníci, protože budou mít přístup ke všem důležitým informacím o svém vozidle a dodacích lhůtách,“ řekl Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku.

Kratší dodací lhůty: Jedním z cílů průkopnického systému pro blízkou budoucnost je zkrácení dodacích lhůt od okamžiku objednání vozidla. „Zákazníci budou součástí plánovacího procesu a mohou dokonce požádat o změnu barvy, než dojde k nalakování karoserie, nebo o zařazení specifických dílů do jeho výbavy. Tento proces nám umožní ještě lépe chápat opravdové požadavky zákazníků a transformovat dodavatelský řetězec tak, aby se dokázal přizpůsobovat a mohl být řízen k naplňování potřeb zákazníků,“ vysvětluje Enric Martí, který je ve společnosti SEAT odpovědný za logistiku.

Více efektivity, méně CO2: Mezi cíle ambiciózního projektu patří také optimalizace tras při přepravě materiálu, což významně přispěje k ochraně životního prostředí. Uvedeného cíle bude dosaženo pomocí aplikace, která ukazuje polohu nákladních vozidel a umožňuje interakci s jejich řidiči v reálném čase. Aplikace poprvé poskytuje prediktivně stanovenou dobu příjezdu. V budoucích fázích projektu bude aplikace zahrnovat také nové nástroje pro předpověď počasí, které umožní nabídku alternativních tras a zkrácení doby jízdy. Přeprava bude díky tomu efektivnější a ekologičtější.

Inovační den: Tato aplikace byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, který prezentuje a oceňuje nejinovativnější projekty zaměstnanců společnosti SEAT. „V této fázi dokážeme s velkým předstihem úspěšně předvídat požadavky výroby. Pro zákazníky to znamená bezprostřední přínosy. Můžeme jim například zaručit termín dodání, jelikož přesně víme, že díly pro jejich vůz budou v plánovaný den výroby k dispozici,“ vysvětluje vedoucí projektu.

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...