Jak funguje logistika 16 milionů dílů denně?

  • Nová „řídicí věž“ bude mít v reálném čase pod kontrolou polohu více než 16 milionů dílů, z nichž závod SEAT Martorell vyrábí každý den 2300 vozů
  • Díky tomuto novému systému si zákazníci mohou měnit konfiguraci svých vozů dokonce i po objednání
  • Řídicí věž byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, v jehož rámci jsou prezentovány a oceňovány nejinovativnější projekty zaměstnanců společnosti SEAT

Před námi je videostěna, která je rozdělená na různé zobrazovací plochy a nepřetržitě ukazuje aktualizované ukazatele, grafy, mapy s trasami, kódy… Vypadá to jako v řídicí věži na letišti, ale jedná se o „řídicí věž“ SEAT Control Tower v logistickém centru španělské společnosti. Nový systém zajišťuje v reálném čase přenos dat o 16 milionech dílů, potřebných každý den k výrobě 2300 vozů.

Síťové propojení s inovací: V logistickém centru SEAT byl během pouhých 26 týdnů realizován průkopnický projekt, který pomocí aplikace sleduje v reálném čase přesnou polohu každého dílu, nezbytného pro výrobu automobilu, a to v souladu s požadavky výroby. „SEAT má poprvé v reálném čase informace o tocích materiálu, jeho přepravě a spotřebě výrobního materiálu. Informace, jejichž získání dosud vyžadovalo hodiny času a řadu telefonních hovorů, jsou nyní aktualizovány v řádu sekund,“říká vedoucí projektu David Castilla.

Každý den je  v reálném čase aktualizováno 200 000 klíčových údajů: Automobil je obrovské „puzzle“, v němž je každý díl a komponent nepostradatelný. Proto je důležité vědět, kde se každý díl nachází a zda bude dopraven včas. „Snažíme se sledovat všechno možné, od zásob dodavatele přes události na montážní lince až po dopravní a logistická centra,“ říká David Castilla. Tato data jsou kromě toho základem pro používání prediktivních nástrojů, které pomáhají předcházet problémům ještě dřív, než k nim dojde. „Tento průkopnický projekt společnosti SEAT ukazuje možnosti logistických a výrobních týmů v probíhající digitální transformaci našich procesů. Museli jsme vynaložit obrovské úsilí, ale po 26 týdnech můžeme říci, že jsme udělali obrovský pokrok, z něhož budou mít prospěch naši zákazníci, protože budou mít přístup ke všem důležitým informacím o svém vozidle a dodacích lhůtách,“ řekl Dr. Christian Vollmer, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výrobu a logistiku.

Kratší dodací lhůty: Jedním z cílů průkopnického systému pro blízkou budoucnost je zkrácení dodacích lhůt od okamžiku objednání vozidla. „Zákazníci budou součástí plánovacího procesu a mohou dokonce požádat o změnu barvy, než dojde k nalakování karoserie, nebo o zařazení specifických dílů do jeho výbavy. Tento proces nám umožní ještě lépe chápat opravdové požadavky zákazníků a transformovat dodavatelský řetězec tak, aby se dokázal přizpůsobovat a mohl být řízen k naplňování potřeb zákazníků,“ vysvětluje Enric Martí, který je ve společnosti SEAT odpovědný za logistiku.

Více efektivity, méně CO2: Mezi cíle ambiciózního projektu patří také optimalizace tras při přepravě materiálu, což významně přispěje k ochraně životního prostředí. Uvedeného cíle bude dosaženo pomocí aplikace, která ukazuje polohu nákladních vozidel a umožňuje interakci s jejich řidiči v reálném čase. Aplikace poprvé poskytuje prediktivně stanovenou dobu příjezdu. V budoucích fázích projektu bude aplikace zahrnovat také nové nástroje pro předpověď počasí, které umožní nabídku alternativních tras a zkrácení doby jízdy. Přeprava bude díky tomu efektivnější a ekologičtější.

Inovační den: Tato aplikace byla zařazena do užšího výběru pro Inovační den SEAT, který prezentuje a oceňuje nejinovativnější projekty zaměstnanců společnosti SEAT. „V této fázi dokážeme s velkým předstihem úspěšně předvídat požadavky výroby. Pro zákazníky to znamená bezprostřední přínosy. Můžeme jim například zaručit termín dodání, jelikož přesně víme, že díly pro jejich vůz budou v plánovaný den výroby k dispozici,“ vysvětluje vedoucí projektu.

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...