Nová generace i30 byla navržena a zkonstruována v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu.
Její design je další evolucí jedinečného stylu značky Hyundai zaměřeného na fluidní tvary ztělesňující osobitou DNA společnosti. Zákazníci budou mít na výběr čtyři motory v celkem šesti výkonových stupních. Modernizovaná mimořádně úsporná vznětová jednotka o objemu 1,6 litru se může pochlubit emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km.
Evropský prodej nové generace i30 s pětidveřovou karoserií hatchback
– bude zahájen začátkem roku 2012. Novinka bude vyráběna v Evropě v nejmodernějším výrobním závodě Hyundai v Nošovicích na Moravě.
Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat bezkonkurenční pětiletá komplexní záruka Hyundai. Oceňovaná pětiletá komplexní záruka Hyundai zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek zdarma.
Důstojný nástupce bestselleru značky Hyundai
Původní model i30 se vymyká běžným standardům v automobilovém průmyslu, neboť jeho prodej každým rokem roste. Od uvedení na trh v roce 2007 bylo v Evropě prodáno více než 360 000 vozů i30 včetně více než 115 000 vozů v roce 2010, což je nejvyšší roční prodej, jakého kdy dosáhl model značky Hyundai v Evropě. Hyundai i30 tak obsadil šesté místo v žebříčku nejprodávanějších vozů v segmentu C.
Design inspirovaný přírodou
Design využívající fluidní tvary pracuje s ladnými křivkami inspirovanými přírodou a moderní architekturou s cílem vytvořit ustálený trojrozměrný charakter vozů Hyundai. Fluidní tvary patří k výrazným prvkům designu všech nových modelů Hyundai představených v Evropě od roku 2009, kdy by na Ženevském autosalonu představen koncept Hyundai ix-onic.
Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku Hyundai Motor Europe, poznamenal: „Při návrhu designu nové generace i30 jsme sáhli po výrazných plynulých tvarech, abychom vytvořili vůz, který má atletický vzhled a budí dojem nepřetržitého pohybu, dokonce i v klidovém stavu. Sportovní charakter a dynamické proporce vytvářejí smělý a sebevědomý výraz vozu, který v tomto ohledu důsledně napodobuje zcela nový i40. U obou modelů je na první pohled zřetelná DNA designu značky Hyundai.“
Nová generace i30 nese také charakteristický prvek přední partie vozů Hyundai v podobě šestiúhelníkové masky chladiče.
„Šestiúhelníkový tvar je jedinečným rozpoznávacím prvkem vozů Hyundai a jasně dává najevo příslušnost modelu i30 ke své rodině. Masku chladiče obklopují přední světlomety připomínající drahokamy a propůjčují vozu výraz silné osobnosti, jakož i dojem vytříbenosti a luxusu,“ dodal Thomas Bürkle.
Motory pro novou generaci
Nová generace i30 se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Oba druhy motorů hrají v segmentu C evropského trhu významnou roli. Vznětové motory představují 52 % celkových prodejů, zážehové motory 43 %. Hyundai očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %.
Podle předpokladů značky Hyundai bude nejoblíbenějším motorem vysoce hospodárný vznětový motor „U-II“ 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Modernizovaný motor vyladěný na nejvyšší výkon 94 kW (128 k) při 4000 min-1 umožní nové generaci i30 zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a jízdu rychlostí až 197 km/h.
Také zážehové motory nabízejí rovnováhu mezi výkonem a hospodárností. Pro novou generaci i30 bude například k dispozici motor „Gamma“ GDI (Gasoline Direct Injection) se zdvihovým objemem 1591 cm3 a přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje nejvyššího výkonu 99 kW (135 k) a točivého momentu 164 N.m.
Nízké emise a hospodárnost v reálném provozu
Na vynikající hospodárnosti a nízkých hodnotách emisí nové generace i30 se podílejí technologie vyvinuté v rámci programu Blue Drive™. Mezi ně patří systém ISG (Integrated Stop & Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení alternátoru.
Zákazníci budou mít na výběr mechanické nebo samočinné šestistupňové převodovky, které se vyznačují kultivovaným řazením a vysokou účinností snižující spotřebu paliva.
Kvalita interiéru a výbava na úrovni střední třídy
Interiér nové generace i30 nezapře svou elegancí a výbavou inspiraci vysokou úrovní zcela nové modelové řady i40. Ovládání řidiči zpříjemní například nová funkce Flex Steer™, která disponuje třemi provozními režimy Comfort, Normal a Sport s různými úrovněmi účinku a zpětné vazby posilovače řízení v závislosti na jízdních podmínkách. Velký přístrojový panel Supervision s displejem TFT je k dispozici ve stejné kvalitě jako v i40 a řidiči poskytuje širokou škálu důležitých informací velmi srozumitelným a snadno čitelným způsobem. Navigační systém používá 7“ dotykový displej na středové konzole.
Velkorysá výbava nové generace i30 se zaměřuje také na ostatní cestující. Dvouzónová automatická klimatizace zajistí příjemné prostředí pro všechny cestující na dlouhých cestách a panoramatické střešní okno vpustí do interiéru více přirozeného světla. Panoramatické střešní okno lze otevřít celé nebo ho jen vyklopit.
Nová generace i30 poskytne zákazníkům prostornější interiér než dosavadní model. Zatímco výška karoserie je nižší (147 cm), celková délka (430 cm) a šířka (178 cm) vzrostly. Objem zavazadlového prostoru 378 litrů v pětimístné konfiguraci znamená u nové generace i30 zvýšení o 10 % v porovnání s původním modelem.
Pětihvězdičková bezpečnostní výbava
Nová generace i30 disponuje nejmodernější technikou aktivní a pasivní bezpečnosti, aby byla zajištěna maximální úroveň ochrany cestujících. Prvky aktivní bezpečnosti zahrnují stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), protiblokovací systém ABS (Anti-lock Braking System), řízení jízdní stability VSM (Vehicle Stability Management) a signalizace nouzového brzdění. V oblasti pasivní bezpečnosti, bude nová generace i30 standardně vybavena šesti airbagy (čelními, bočními a okenními), zatímco kolenní airbag pro řidiče se bude dodávat na přání.
Bezpečnostní výbava nové generace i30 dále posílí vynikající výsledky vozů Hyundai v testech bezpečnosti. Hyundai očekává, že nový vůz získá po vzoru svého předchůdce maximální pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP.
Impulz pro další růst fleetových prodejů
První generace i30 hrála od svého uvedení na trh v roce 2007 důležitou roli ve zvyšování prodeje a vytváření dobrého renomé značky Hyundai na evropském fleetovém trhu. Hyundai očekává, že fleetoví manažeři a řidiči firemních vozů si oblíbí novou generaci i30 ještě víc než jejího předchůdce.
Hyundai předpovídá, že přibližně 50 % celkového prodeje nové generace i30, který by měl podle plánu přesáhnout v prvním celém roce na evropském trhu hranici 120 000 vozů, připadne na fleetový segment.
Komplexní pětiletá záruka Hyundai bude pro novou generaci i30 další cennou zbraní v náročném konkurenčním boji. Tato záruka dodává fleetovým zákazníkům a provozovatelům vozových parků bezkonkurenční pocit jistoty prostřednictvím pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů, pětileté asistenční služby zdarma a pětiletému programu kondičních prohlídek, rovněž zdarma.
V porovnání s první generací i30 pomůže nové generaci její vyšší hospodárnost, nižší emise CO2 a zařazení do levnějších pojistných tříd snížit rovněž celkové provozní náklady.
Technické údaje motorů nové generace Hyundai i30
(definitivní hodnoty budou potvrzeny při uvedení vozu na trh)
Vznětové motory | |||
označení | 1,4/90 k | 1,6/110 k | 1,6/128 k |
objem | 1396 cm3 | 1582 cm3 | 1582 cm3 |
typ | U-II, WGT | U-II, WGT | U-II, WGT |
rozvod | DOHC | DOHC | DOHC |
počet válců | čtyřválec | čtyřválec | čtyřválec |
vrtání x zdvih | 75 x 79 mm | 77,2 x 84,5 mm | 77,2 x 84,5 mm |
kompresní poměr | 17,0 | 17,3 | 17,3 |
počet ventilů | 16 | 16 | 16 |
výkon | 90 k/66,0 kW | 110 k/81,0 kW | 128 k/94,0 kW |
při | 4000 min-1 | 4000 min-1 | 4000 min-1 |
toč. moment | 220 N.m | 260 N.m | 260 N.m |
při | 1500-2750 min-1 | 1900-2750 min-1 | 1900-2750 min-1 |
Zážehové motory | |||
označení | 1,4/100 k | 1,6 /120 k | 1,6 /135 k |
objem | 1396 cm3 | 1591 cm3 | 1591 cm3 |
typ | Gamma | Gamma 1.6 MPI | Gamma GDI |
počet válců | čtyřválec | čtyřválec | čtyřválec |
vrtání x zdvih | 77 x 74,99 mm | 77 x 74,99 mm | 77×85,44 |
kompresní poměr | 10,5 | 10,5 | 11 |
počet ventilů | 16 | 16 | 16 |
výkon | 100 k/73,2 kW | 120 k/88 kW | 135 k/99 kW |
při | 5500 min-1 | 6300 min-1 | 6300 min-1 |
toč. moment | 137 N.m | 156 N.m | 164 N.m |
při | 4200 min-1 | 4850 min-1 | 4850 min-1 |
Převodovky
– se všemi motory 6stupňová manuální, s motory 1,6 i 6stupňová samočinná.
Podvozek
Zavěšení | |
vpředu | Plně nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor. |
vzadu | Plně nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. |
Řízení | |
typ | hřebenové s elektrickým posilovačem a funkcí Flex Steer™ |
rejd | 2,85 otáček mezi rejdy |
otáčení | průměr 10,6 metru |
Brzdy | |
vpředu | kotoučové brzdy s vnitřním chlazením |
vzadu | kotoučové |
Kola,pneumatiky | |
standardní | 15“ ocelová kola/15“ kola z lehké slitiny – pneumatiky 195/65 R 15 |
16“ kola z lehké slitiny – pneumatiky 205/55 R 16 | |
17“ kola z lehké slitiny – pneumatiky 225/45 R 17 | |
Exteriér rozměry (mm) | |
Celková délka | 4300 |
Celková šířka | 1780 (bez vnějších zrcátek) |
Celková výška | 1470 |
Rozvor | 2650 |
Převis vpředu | 880 |
Převis vzadu | 770 |
Interiér | |
Prostor pro nohy | Vpředu 1067, Vzadu 880 |
Výška stropu nad sedákem | Vpředu 1018, Vzadu 963 |
Šířka v úrovni ramen | Vpředu 1420, Vzadu 1395 |
Objemy | |
Palivová nádrž | 53 litrů |
Zavazadlový prostor | 378 litrů se vzpřímenými zadními sedadly |
Společnost Hyundai Motor Co.
– založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje šest výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2010 prodala 3,6 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů. V České republice zažívá značka velký rozmach, v roce 2010 se ji podařilo prodat 10.088 kusů osobních automobilů. Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech naleznete na adrese: www.hyundai.com nebo na českých webových stránkách www.hyundai.cz.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.