I když si vítězové této soutěže připíší na své konto, vzhledem k jejímu nejnižšímu dvojkovému koeficientu, také nejmenší počet bodů do celkového hodnocení, nezdá se, že by startovní pole Horácké rally bylo co do účasti kvalitních posádek nějak ochuzeno. Spíš naopak. Vždyť seznam přihlášených posádek uvádí jména jako Pavel Sibera, Jaroslav Starý, Stanislav Chovanec, Jindřich Štolfa. Mnohý z fanoušků rally však může nad jejich výčtem mávnout rukou s poznámkou: “to známe, chtějí tím jen nalákat lidi a potom na startu se nám o nich bude jenom zdát.“ Třebíčtí však v tomto případě neslibují zajíce v pytli, neboť např. účast posádek týmu Škoda motorsport je potvrzena přímo jeho vedením. A kdo viděl výkon Pavla Sibery na předcházející Valašské rallye, si určitě tento opětovný zážitek nenechá ujít. Konečně i Jindřich Štolfa s malým Citroenem Saxo předváděl na trati kolem Vsetína přímo divy. Výborně jel na Valašsku až do svého výletu mimo trať a tím i odstoupení z vedoucí pozice, po třech měsících navrátivší se Stanislav Chovanec.
Druhý tovární jezdec Jaroslav Starý, shodně také druhý v absolutním pořadí mistrovství, by k zisku domácího titulu potřeboval všechny zbývající soutěže vyhrát, aby ohrozil už téměř jistého šampióna Ladislava Křečka. Ten bude o tomto víkendu snahu svého největšího soupeře sledovat nikoli od volantu Forda Escorta, ale nejspíš jako jeden z mnoha diváků, aby se podle výsledku Horácké rally mohl rozhodnout k případné rázné odpovědi, třeba už v Příbrami. Mladoboleslavskému jezdci však jde především obhájení loňského prvenství ve formuli 2, ke kterému má opravdu velmi blízko, když ve Vsetíně utekl svému pronásledovateli Jindřichu Štolfovi. Třebíč bude také svědkem velkého boje o vedení ve skupině N mezi Michalem Gargulákem, který na Valašsku nedojel a Janem Trajboldem, jehož zase pronásledovalytechnické problémy a cílem projel opravdu se štěstím.
Pořadatelé třebíčské soutěže připravili, jak je vlastně letos zvykem, dvoudenní podívanou. V pátek už asi budou všechny vozy odjíždět na trať s přídavnými světlomety, neboť první z nich startuje až v osmnáct hodin, počínaje půl dvanáctou v noci se na místní Karlovo náměstí vrátí a v sobotu ráno v sedm zase vyjedou do druhé části. Startovní rampa se změní v cílovou krátce před sedmnáctou hodinou, aby přivítala nejúspěšnější posádku deváté Horácké rally. Dvacet rychlostních zkoušek s celkovou délkou více než 183 km má převážně asfaltový povrch a jak je pro tuto soutěž typické, střídají se na ní rychlé úseky s pasážemi, ve kterých bude mít navrch cit pro techniku jízdy.
Ve své ještě ne příliš dlouhé historii, tak Horácká rally slibuje zatím nejkvalitnější obsazení, které je tak současně i zárukou podívané, jež je běžná u soutěží s nejvyšším koeficientem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií