Osmá generace modelu Civic a nový Civic Hybrid na Frankfurtském autosalónu jsou vystaveny společně s modernizovanými modely Accord a S2000, které proěly řadou kosmetických i technických úprav s cílem zvýšení spokojenosti jejich nových majitelů a dostupnosti moderních a novátorských bezpečnostních systémů na těchto vozech.
Bezpečnost vozidla je klíčovou prioritou společnosti Honda, která se plně zaměřuje na vývoj technologií, které se stávají normou bezpečnosti. Výběr z některých těchto systémů je možno spatřit na nové generaci modelu Legend, vystavené na stánku, a to včetně brzdového systému pro zmírnění následků srážky Collision Mitigation Brake System (CMBS), “vyskakovací” kapoty (pop-up hood), zkonstruované za účelem snížení následků srážky chodců s vozidlem, a důvtipného systému pro noční vidění Intelligent Night Vision.
Nový Civic pro Evropu
Uvedení osmé generace modelu Civic na trh představuje snahu o sportovnější a emocionální design, nabízející více požitku z řízení. Dynamické klínovité řešení kabiny je klíčovým prvkem a ačkoliv je kabina kratší, širší a nižší než u předchůdce, její prostornost a uspořádání tím nijak neutrpěly a vůz je při každodenním používání neobyčejně praktický.
Zadní sedadla je možno sklopit a jediným pohybem zapustit do podlahy a vytvořit tak velký plochý nákladní prostor. Pokud je přední sedadlo spolujezdce plně sklopeno, je možno do vozu naložit i předmět o celkové délce až 260 cm. Ve voze je také unikátní úložná podlaha, umožňující buď zakrýt uložené předměty anebo víko zasunout dolů a otevřít tak další přihrádku pod podlahou.
Originální přístrojový štít je založený na koncepci Dual Link, zobrazující důležité informace pro řízení vozu, přičemž rychlost vozidla je zobrazena v horní části a ostatní informace se nacházejí v části dolní. Díky tomuto racionálnímu umístění podstatných informací co nejvýše na přístrojové desce musí řidič pohybovat pohledem mezi vozovkou a přístroji jen nepatrně.
Nový Civic nabízí výběr mezi třemi motory, z nichž všechny mají u tohoto modelu svou premiéru a z nichž jeden, 1,8-litrová jednotka i-VTEC, je motorem úplně novým. Všechny motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzinové jednotky 1,4 i-DSI a 1,8 i-VTEC je možno dodat také s automatizovanou manuální šestistupňovou převodovkou (Honda i-SHIFT).
Nový motor 1,8 litru představuje další inovaci díky uznávanému systému i-VTEC. Během jízdy a při nízkém zatížení je časování uzavírání sacích ventilů zpožděno za účelem regulace sacího objemu směsi paliva se vzduchem, umožňující aby škrtící klapka zůstala široce otevřená a tím se snížily hydraulické ztráty až o 16 %. Výsledkem je spotřeba paliva, srovnatelná s motory o zdvihovém objemu 1,5 litru, ačkoliv zrychlení při rozjezdu z klidu odpovídá motorům dvoulitrovým.
Premiéra osmé generace modelu Civic také přináší zavedení naftového motoru 2.2 i-CTDi do této modelové řady. Má velmi dobré parametry výkonnosti, spotřeby paliva a konstrukční kultivovanosti.
Třetím motorem je 1.4 i-DSI (intelligent-Dual and Sequential Ignition – inteligentní dvojité sekvenční zapalování), schopný ujet 100 km za 6,1 litru a snížit produkci škodlivých emisí na méně než 143 g CO2/km.
Nový Civic je jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě a k jeho standardnímu vybavení patří ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) a systém podpory stability vozidla (Vehicle Stability Assist – VSA. Honda také očekává, že Civic docílí hodnocení EuroNCAP pěti hvězdičkami za bezpečnost při nárazu zepředu i zezadu, třemi hvězdičkami za ochranu chodců a čtyřmi hvězdičkami za ochranu dětských pasažérů, takže se vůz stane jedním z nejbezpečnějších ve své třídě.
Zcela nový Civic Hybrid
Má moderní, originální design a nový motor se systémem i-VTEC se zdvihovým objemem 1,3 litru s účinnějším asistenčním elektrosystémem motoru (IMA) zajisťujícím ještě hospodárnější provoz než u jeho předchůdce. Systém obsahuje řadu inovací – například při zpomalování, kdy válce běží naprázdno, jsou těsně uzavřeny a snižují tak hydraulické ztráty o 10% a zlepšují využívání brzdné energie.
Díky součástkám se sníženým třením, elektromotoru, který dosahuje 1,5-krát větší výkon, a inteligentnímu řídícímu systému, přepínajícímu mezi třemi stupni řízení ventilů a určujícímu rozsah podpory elektromotoru v závislosti na jízdních podmínkách, dosahuje nový Honda Hybrid System o 20 % většího výkonu než systém dosavadní. Jeho výkon se rovná výkonu 1,8-litrového motoru při výrazně nižší spotřebě a dosahování špičkových nízkých hodnot emisí v celosvětovém měřítku.
Nový Accord pro rok 2006
Premiéra zmodernizovaného modelu Accord ve Frankfurtu je význačná také v Evropě prvním použitím systému firmy Honda ADAS (Advanced Driving Assist Systems = moderní systém podpory řízení), který zajišťuje vyšší úroveň bezpečnosti a uvolněnější pocity z řízení.
Systém udržení vozu v jízdním pruhu (Lane Keeping Assist System – LKAS), využívá kameru ke zjišťování veškerých odchylek z jízdního pruhu, ve kterém vůz jede, a potom vyšle vhodné vstupní impulsy do EPS (Electric Power Steering = elektrický posilovač řízení), které udrží vůz v daném jízdním pruhu – v kombinaci se vstupními impulsy od řidiče. LKAS se dodává jako volitelný doplněk do verze 2.4 Executive s automatickou převodovkou a s pravostranným řízením.
Adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) rovněž snižuje nároky na řízení na dálnici a silnici 1.třídy pomocí automatického udržování jak rychlosti vozu tak také jeho vzdálenosti od vozu jedoucího před ním, a to pomocí radaru s milimetrovými vlnovými délkami a snímačů rychlosti a velikosti zatáčení. ACC je volitelným doplňkem verze 2,4 Executive s manuální převodovkou (levostranné řízení) a s automatickou převodovkou (jak levostranné tak pravostranné řízení). Accord může být vybaven také satelitním navigačním systémem, rozeznávajícím hlas, poprvé doplněným systémem RDS (Radio Data System), který řidiči umožňuje vyhnout se dopravním zácpám.
Honda Accord prošel řadou vylepšení pro rok 2006, počínaje upravenou přídí a novými slitinovými koly jak u verze sedan tak i u verze Tourer (kombi) a konče novým zadním nárazníkem a novým seskupením sdružených zadních svítilen na sedanu. Tyto změny byly doplněny drobnými úpravami interiéru včetně nového přístrojového panelu.
Lepší ovladatelnost verzí s dvoulitrem i-VTEC je dána použitím systému elektronického ovládání škrtící klapky DBW (drive-by-wire), umožňujícího dosahování maximálního výkonu i maximálního točivého momentu při rychlosti motoru o 500 ot./min nižší než u stávajícího modelu. Accordy, vybavené tímto motorem, jsou navíc bezpečnější než dříve díky přidanému systému VSA (Vehicle Stability Assist = stabilizační systém) – vlastní čtyřkanálový stabilizační systém firmy Honda, určený pro pomoc řidiči při zvládání řízení v zatáčkách, při zrychlování a při prudkých manévrech aplikací brzdné síly na levá nebo pravá kola podle potřeby a regulací systému škrcení a zapalování.
Honda S2000
Tradiční a proslulý dvoumístný roadster Honda S2000 byl současně s modelem Accord podroben úpravám pro rok 2006 a Frankfurt je vůbec první příležitostí k předvedení těchto úprav. Jako dvoulitrové i-VTEC verze modelu Accord je i S2000 nyní vybaven systémem elektronického ovládání škrtící klapky pro lepší regulaci a pro zlepšené řízení chodu motoru. Posílena byla také bezpečnost, a to přidáním stabilizačního systému VSA a zdokonalené řazení rychlostí řadu provedených úprav doplňuje.
Je také možno volit z palety nových barev: Deep Burgundy červená metalíza a zvláště výrazná Bermuda Blue modrá s perleťovým leskem, která může být doplněna novými sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. V interiéru dobře působí kombinace hnědé (bříza) a černé, zatímco hliníkové lemování středové konzoly bylo nyní opatřeno černou povrchovou úpravou.
Jízda nyní nemusí být spojena s omezením poslechu audiosystému díky zavedení 60-wattových reproduktorů, umístěných za opěrkami hlavy, a díky tomuto optimálnímu umístění poskytujících dokonalý poslech.
Byl předveden nový doplněk – odnímatelná pevná střecha – a pro ty majitele vozu S2000, kteří se chtějí pochlubit mimořádnou individualitou, je k dispozici nový třídílný kryt sportovního vozu, dodávaný jako příslušenství značky Honda. Dodává se v barvě karoserie, upevňuje se nad skládací střechu se zvýšeným stropem, vedoucím dozadu od opěrek hlavy a vzpěr na ochranu posádky při převrácení, což dodává vozu vzhled, charakteristický pro klasické sportovní vozy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas