Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012

Honda představí nový Honda NSX Concept, nový motor i-DTEC, prototyp evropské verze nové generace modelu CR-V, koncept malého sportovního elektromobilu EV-STER, Jazz Si a Jazz 1.2.

Honda také vystaví zbytek své modelové řady zahrnující nový Civic, hybridní vozy Jazz, CR-Z a Insight, Accord v provedeních sedan i Tourer a opět FCX Clarity poháněný palivovými články.

Značka Honda vyvinula novou řadu motorů a převodovek nazvanou Earth Dreams Technology

– ta má za cíl umožnit novým produktům dosahovat maximálních úrovní potěšení z jízdy a zároveň maximální úrovně ochrany životního prostředí.

Honda NSX Concept

Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012
Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012
Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012

Značka Honda v Evropě poprvé představí studii Honda NSX Concept, která přibližuje design a technologie příští generace supersportovního automobilu.

Dynamické tvary NSX Concept naznačují, jak bude příští výkonný sportovní vůz značky Honda vypadat. Kromě využití lehkých materiálů a uprostřed umístěného motoru V6 bylo u prototypu NSX Concept použito několik nových technologií včetně zcela nového sportovního hybridního systému pohonu všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive™).

Zatímco většina supersportů nabízí hrubou sílu produkovanou velkoobjemovým motorem, NSX Concept vychází z filozofie závodních strojů a nabízí mimořádně příznivý poměr výkonu a hmotnosti.

Díky unikátnímu hnacímu ústrojí se dvěma elektromotory a s dvoustranným systémem pro regulaci točivého momentu dokáže nový hybridní systém pohonu všech kol při zatáčení bleskurychle vytvořit na předních kolech negativní nebo pozitivní točivý moment, který podle předpokladu konstruktérů Honda zajistí ovladatelnost, jaké dosavadní systémy pohonu všech kol nebyly schopny dosáhnout. Kromě přínosu systému Sport Hybrid SH-AWD® spočívajícího v lepší ovladatelnosti je vůz vybaven výkonným motorem VTEC V-6 nové generace s přímým vstřikováním paliva, jenž ve spojení s dvouspojkovou převodovkou a s třetím trakčním motorem integrovaným do skříně převodovky nabízí akceleraci supersportovního vozu při velmi atraktivní spotřebě paliva.

Sportovní hybridní systém SH-AWD dělá z NSX dokonalé ztělesnění filozofie „souhry mezi člověkem a strojem.“ Koncept NSX umožní řidiči zcela splynout s vozem.

Nový model NSX by měl být uveden na trh během nadcházejících tří let. Na jeho vývoji pracuje výzkumné a vývojové středisko Honda R&D Americas a vyrábět by se měl v závodě v americkém Ohiu, je však určen všem motoristickým nadšencům po celém světě.

Rozměry NSX Concept

Délka 433 cm
Šířka 190 cm
Výška 116 cm
Rozvor náprav 258 cm
Velikost kol vpředu 19×9
Velikost kol vzadu 20×10
Rozměr pneumatik vpředu 255/35R19
Rozměr pneumatik vzadu 275/30R20

Studie Honda EV-STER – koncept příští generace malého sportovního elektromobilu

Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012
Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012
Honda na probíhajícím ženevském autosalonu 2012

Svým dynamickým a inovativním designem spolu s vynikajícími ekologickými parametry ukazuje EV-STER – dvoumístný kabriolet s elektrickým pohonem zadních kol – nové cesty vývoje sportovních automobilů. Díky použití uhlíkových materiálů se podařilo snížit hmotnost vozidla a dosáhnout tak vysokých výkonů i dojezdu 160 km. Pro absolutní potěšení z jízdy našlo u prototypu uplatnění snadno použitelné řízení pomocí dvou pák. Nový koncept navíc řidiči umožní přizpůsobit si nastavení některých parametrů vozidla, jako jsou například výkon motoru či charakteristika odpružení, tak, aby bylo možné dosáhnout co největšího potěšení z jízdy.

Hlavní parametry studie EV-STER

Délka vozidla 357 cm
Šířka vozidla 150 cm
Výška vozidla 110 cm
Rozvor náprav 232 mm
Maximální rychlost 160 km/h
Zrychlení 0 – 60 km/h 5,0 s
Maximální dojezd 160 km
Výkon baterie 58 kW
Doba nabíjení (200 V) 3 hodiny
Doba nabíjení (100 V) 6 hodin

Na přístrojovém panelu se navíc nenachází pouze ukazatele, ale také informační displej vozidla, který řidiči poskytuje všechny potřebné údaje, a sdružený displej audiosystému a navigačního systému, prostřednictvím něhož je k dispozici také přístup k internetu. Promyšlené uspořádání ukazatelů a displejů umožňuje řidiči soustředit se na řízení a vychutnat si komfort a prostor.

Prototyp evropské verze nové čtvrté generace modelu Honda CR-V pro evropský trh

– poprvé oficiálně přiblíží vzhled modelu, který bude uveden na trh na podzim 2012.

Prototyp CR-V se vyznačuje charakteristickým a výrazným vzhledem karoserie. V porovnání s předchozí generací se koncept vyznačuje agresivnějšími proporcemi s hlubšími liniemi karoserie a výraznější maskou. Spodní část předního nárazníku svým tvarem poukazuje na schopnosti nového SUV, přičemž celá příď se díky důkladnější integraci nárazníku vyznačuje lepší aerodynamikou.

Svislá zadní světla typická pro CR-V zůstala u nového modelu zachována, nově se vyznačují výraznějším trojrozměrným stylem, který je hlouběji integrován do designu celého vozidla. Díky úspornějším motorům by měla nová Honda CR-V oproti stávajícímu modelu dosahovat nižší spotřeby paliva.

Honda CR-V patří mezi nejprodávanější vozy kategorie SUV a prodává se ve více než 160 zemích v Evropě, Asii, Severní Americe, Jižní Americe i v Africe. Tato 4. generace se již prodává v Severní Americe a v Japonsku. Evropská verze se oficiálně představí na autosalonu v Paříži na podzim 2012.

Earth Dreams Technology – nová generace hnacích ústrojí Honda

Vzhledem k výjimečným ekologickým parametrům technologie Earth Dreams Technology si značka Honda dala za cíl dosáhnout u každé kategorie svých motorů během tří let nejlepších hodnot spotřeby v celém automobilovém průmyslu.

Nově vyvinutý 1,6litrový dieselový motor i-DTEC

Bude prvním zástupcem této série na evropském trhu. Tento nový menší dieselový motor, který byl navržen speciálně pro evropský trh, bude poprvé představen na konci roku 2012 v modelové řadě Civic. Oproti všem ostatním motorům této velikostní kategorie je lehčí a vzhledem k úrovni emisí CO2 95 g/km a maximálnímu výkonu 120 k (při 4 000 ot./min.) představuje v dané třídě špičku, pokud jde o rovnováhu mezi spotřebou paliva a výkonem. Točivý moment 300 Nm (při 2 000 ot./min.) je zárukou prvotřídní dynamiky všech vozů, které budou tímto motorem vybaveny.

Honda Jazz Si

  • V průběhu léta 2012 přibude nová verze
  • Inovované tvary karoserie zvyšují atraktivitu vozu a jsou příslibem radosti z jízdy
  • Jízdní vlastnosti a ovladatelnost se podařilo vylepšit díky úpravám řízení a odpružení
  • Stylovost exteriéru se odráží také v interiéru vozu
  • Součástí standardní výbavy jsou 16palcová kola z lehké slitiny s diamantovým brusem
  • 1,4litrový motor i-VTEC
  • Pětistupňová manuální nebo automatická převodovka CVT
  • Zachovává si vyhlášenou prostornost a variabilitu modelu Jazz díky známým „magickým sedadlům“ Honda
  • Komplexní bezpečnostní výbava zahrnuje nejmodernější karoserii s technologií nárazové kompatibility (Advanced Compatibility Engineering – ACE) vyvinutou společností Honda
  • Stabilizační systém VSA a šest airbagů jsou součástí standardní výbavy
  • Maximální hodnocení pěti hvězdičkami v nárazových testech Euro-NCAP

Nová Honda Jazz Si

– se v evropských autosalonech objeví v průběhu léta 2012. Tato nová verze v sobě spojuje prostornost, variabilitu a nízké provozní náklady stávajícího modelu Jazz 1.4 i-VTEC, vyznačuje se však dynamičtějším vzhledem. Vylepšené odpružení bylo doplněno stylistickými změnami na karoserii i v interiéru.

Jazz Si byl vyvinut evropským vývojovým a výzkumným střediskem Honda a vyrábí se v britské továrně značky. Jeho úkolem je rozšířit nabídku modelů Jazz a přilákat ke značce novou generaci zákazníků. „Typickými zákazníky pro Jazz Si budou bezdětní lidé do 35 let,“, říká Chris McCaw, vedoucí projektu odpovědný za hnací ústrojí a podvozek modelu Jazz Si. „Ti ocení automobil, který bude stylový, dobře vybavený a se kterým bude jízda zábavou. Prostornost a flexibilita kabiny, dosažená díky unikátním Magickým sedadlům, skvěle zapadne do jejich aktivního životního stylu, zatímco díky upravenému odpružení je jízda s Hondou Jazz Si stejně působivá jako její vzhled.“

Za svůj výrazný vzhled vděčí Jazz Si unikátní sadě doplňků karoserie. Ta je tvořena novým předním a zadním nárazníkem s ostře řezanými rysy a výraznými bočními lištami. Stylová 16palcová kola z lehkých slitin s diamantovým výbrusem jsou obuta do nízkoprofilových pneumatik. Přeměnu dokončují přední mlhovky, zatmavená boční skla a rovná koncovka výfuku.

V interiéru modelu Jazz Si se nachází černo-stříbrná sedadla s výrazným bočním vedením, kůží potažený sportovní volant a hlavice řadicí páky – obojí se stříbrnými švy.

Aby jízdní vlastnosti Hondy Jazz Si odpovídaly jejímu vzhledu, bylo pro tento vůz vyvinuto nové odpružení. Nové tlumiče jsou kombinovány se silnějším předním stabilizátorem, čímž se zlepšuje směrová stabilita a ovladatelnost. Také řízení vybavené elektrickým posilovačem bylo upraveno. Výsledkem je vylepšený přenos zpětné vazby od kol, který uspokojí požadavky mladších a dynamičtějších řidičů. Toho se podařilo dosáhnout bez negativního dopadu na jednu ze silných stránek Hondy Jazz – vytříbené a komfortní jízdní vlastnosti.

Standardní výbava modelu Jazz Si

zahrnuje automatickou klimatizaci, tempomat, přední mlhové světlomety, zadní skupinová světla s LED diodami, dálkové ovládání audiosystému na volantu, výškové reproduktory, USB konektor, palubní počítač, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo a elektricky ovládaná okna s funkcí automatického zavření okna u řidiče jedním dotekem. K tomu všemu je zapotřebí přičíst bezkonkurenční flexibilitu, za kterou vůz vděčí Magickým sedadlům.

Motor, převodovka a jízdní vlastnosti

Jazz Si pohání dobře známý 1,4litrový motor i-VTEC s výkonem 73 kW, který je známý svým vysokým výkonem a nízkou spotřebou paliva. Tento čtyřválcový motor dosahuje maximálního výkonu při 6 000 ot./min. a hodnota točivého momentu vrcholí na 127 Nm při 4 800 ot./min.

Motor může být spojen buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou CVT. Jedná se o stejné typy převodovek, jaké jsou dostupné i pro konvenční modely.

S pětistupňovou manuální převodovkou má Honda Jazz Si akceleraci srovnatelnou s tradičními modely a dosahuje maximální rychlosti 182 km/h.

I přes lepší dynamiku danou revizí odpružení si Jazz Si zachovává snadnou ovladatelnost, komfortní jízdní vlastnosti.

Vysoká úroveň bezpečnosti typická pro model Jazz zůstala zachována i u verze Jazz Si. Model disponuje karoserií s technologií nárazové kompatibility ACE, která při nárazu kompenzuje případné rozdíly ve velikostech jednotlivých vozidel a odvádí energii nárazu mimo prostor pro cestující.

Konstrukce karoserie ACE je součástí komplexního balíku, díky kterému Jazz v nárazových testech Euro-NCAP získal maximální pětihvězdičkové hodnocení. Mezi standardní prvky ochrany patří stabilizační systém VSA či brzdy s protiblokovacím systémem, které řidiči pomáhají předcházet nehodám. Pokud se nehoda přesto stane nevyhnutelnou, je posádka chráněna šesti airbagy, tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech (řidič je navíc upozorněn, pokud si některý cestující pás nezapne), aktivními opěrkami hlavy a kotvami ISOFIX pro upevnění dětských sedaček včetně ok pro upevnění bezpečnostních popruhů.

Verze Si byla navržena a vyrobena v Evropě a jedná se o běžný produkční model, nikoliv pouze o speciální omezenou edici. První vozy se v autosalonech objeví na konci srpna.

Originální příslušenství pro Jazz Si

Z nabídky originálního příslušenství si mohou dealeři i zákazníci značky Honda snadno vybrat ty prvky, jež budou odpovídat jejich individuálním požadavkům.

Příslušenství interiéru zahrnuje podlahové koberce či prahové lišty. Exteriér vozu lze přizpůsobit litými koly či chromovými doplňky, jako jsou například kryty vnějších zpětných zrcátek či lišta na víko zavazadlového prostoru.

Příslušenství pro model Jazz zahrnuje také nový navigační systém Honda s daty uloženými na SD kartě, který disponuje 6,1palcovou WVGA dotykovou obrazovkou. Systém je navíc napojen na čidla ve vozidle, takže vaši polohu dokáže přesně zobrazit i v tunelech. Mapové pokrytí pro 34 evropských zemí lze aktualizovat prostřednictvím SD karty. Hlasové příkazy a menu jsou k dispozici ve 12 jazycích. Moderní funkce navigačního systému doplňuje podpora Bluetooth® a možnost připojení zařízení iPod®, iPhone® či tabletů.

Kompletní nabídku originálního příslušenství naleznete na internetových stránkách www.honda-access.com

Start-stop systém pro Hondu Jazz

Na autosalonu v Ženevě bude poprvé představen systém vypnutí motoru při zastavení vozidla (start-stop) pro Hondu Jazz, který je dalším důkazem snahy značky o snižování emisí CO2 a snižování spotřeby paliva vozů Honda. Jazz s 1,2litrovým motorem se systémem start-stop bude prodáván souběžně se stávající řadou Jazz. Tato verze neztrácí nic z praktičnosti výchozího modelu, zachovává si svá mimořádně flexibilní „Magická sedadla“ i zavazadlový prostor o objemu 300 litrů. Kromě toho je Jazz se systémem start-stop vybaven celou řadou nových prvků včetně zadních reproduktorů, klimatizace či ovládání audiosystému na volantu.

Systém při zastavení automaticky vypne motor vozidla, čímž snižuje kombinovanou spotřebu až na 5,2 l/100 km a emise CO2 na 120 g/km – to představuje zlepšení přibližně o 3 g/km oproti verzi Jazz s 1,2litrovým motorem. Řidič navíc může systém kdykoliv vypnout.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz