Golf rozšiřuje svou nabídku o pohon všech kol 4Motion

Golf 1.9 TDI 77 kW 4Motion Trendline za 660 400 Kč

Populární Golfy sklízejí velké prodejní úspěchy na všech evropských trzích i u nás: prodejem 2 728 kusů do konce září na našem trhu obsadil 1. místo ve své třídě a to mezi 30 nabízenými konkurenčními modely.


Golf rozšiřuje svou nabídku o pohon všech kol 4Motion

Pohon všech kol 4Motion, jehož klíčovým prvkem je elektronicky řízená spojka Haldex, je k dispozici pro modely Golf poháněné výkonnými turbodiesely 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). O něco později bude pohon všech kol 4Motion k dispozici i pro modely poháněné zážehovým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k.

Modely Golf 4Motion jsou standardně vybaveny šestistupňovými převodovkami a dodávají se ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. Cena začíná na 660 400 Kč u modelu 1,9 TDI 77 kW 4Motion Trendline, což je jen o 59 700 Kč více než ekvivalentní model s pohonem pouze předních kol. V rámci této ceny je zahrnut i jinak příplatkový systém ESP, který modely 4Motion dostávají sériově.


První generace pohonu všech kol 4Motion se objevila v Golfech v roce 1998 a celkem se prodalo přes 100 000 těchto verzí. Nový Golf dostal systém 4Motion druhé generace, který vyniká nižšími nároky na údržbu a konstruktérům se podařilo snížit také jeho hlučnost. Pohon všech čtyř kol ocení řidič zejména při jízdách ve ztížených klimatických podmínkách – za deště a na zasněžených nebo namrzlých vozovkách. Systém 4Motion dokáže plynule měnit výkon přenášený na jednotlivá kola podle jejich adhezních schopností.


Pohon všech kol prokáže své kvality také při tahání přívěsů. Homologovaná přípojná hmotnost v 8% stoupání činí až 1800 kg, ve 12% stoupání 1500 kg (verze Golf 2.0 TDI/103 kW: 1600 kg).


Protože s Golfem 4Motion se lze snadno dostat i do míst, kam se verze s pohonem předních kol nemohou odvážit, nabízí výrobce za příplatek také speciální kryt, který zespodu chrání motor a převodovku před poškozením. V nabídce je i tužší zavěšení kol, které zároveň zvýší světlou výšku o 20 mm.


Z vnějšku se nové modely Golf TDI 4Motion snadno rozpoznají nejenom díky nápisu „4Motion“ na zádi, ale také zdvojenou koncovkou výfuku.


Stěžejním prvkem systému 4Motion je vícelamelová spojka v olejové lázni. Změnou přítlaku lamel se plynule mění výkon přenášený na zadní kola, v závislosti na okamžitých trakčních podmínkách může být na zadní kola přenášeno až 100 % výkonu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...