Po dvanácti letech a 200 tis. prodaných kusech bude poslední verze Mercedesu Benz SL s látkovou střechou vystřídána novou generací luxusního roadsteru s plechovou skládací střechou Vario. Stisknutím tlačítka se během 16 sekund přemění roadster v kupé. Ačkoliv střecha zajede do zavazadlového prostoru, tak v zavazadlovém prostoru zbývá ještě objem 265 litrů. O tomto voze jsme již přinesli v minulých dnech materiál.
Pod vedením ex-manažera BMW Forstera začíná Opel opět vzkvétat. Nová linie, více inovací, více emocí, větší výkon. Hvězdou bude studie Lignum II, zdařilý „kříženec“ kupé a kombi. Hranatými konturami a úchvatnými liniemi signalizuje design Oplů v příštích letech. Premiéru si odbude také Opel Combo Tour, verze rodinného vozu na bázi Corsy. Pětimístný vůz s vysokou střechou a posuvnými dveřmi se vyznačuje značnou variabilitou, případně objemem úložného prostoru 3200 l. S motory od 55 kW/75 k do 92 kW/125 k by se měl stát vážným konkurentem vozů Fiat Dobló, Citroën Berlingo a Renault Kangoo.
Na stánku budou představeny také Zafira a Astra kupé s přeplňovanými čtyřválci o výkonu 140 kW/190 k. Naopak premiéra netrpělivě očekávané Vectry se odkládá až do Ženevy. A důvod zpoždění? Nový šéf Forster nechal kompletně přepracovat kokpit.
Porsche představuje nejen podstatně přepracovaný model 911 Carrera (3.6 – 236 kW/320 k), ale také verzi Targa, jejíž velká skleněná střecha se elektricky ukryje pod zadní okno, přičemž odkládací prostor za sedadly je přístupný zadní stěnou.
Volkswagen jistě potěší návštěvníky novým Polem, které vypadá skoro jako Golf a designem dvojitých světlometů připomíná Mercedesy. A klidně by mohl Mercedesem i být, neboť uvnitř to vypadá jako ve voze luxusní třídy: kvalitní materiály a bohatá výbava. Dokonce ESP patří do základní výbavy. Svojí délkou 3,9 m se hodně přibližuje Golfu, rozvor se zvětšil z 2,40 m na 2,47 m a objem zavazadlového prostoru z 245 l na 250 litrů. Nový je i základní zážehový čtyřválec 1.2 (40 kW/55 k), dále jsou k dispozici pohonné jednotky o výkonu 48 kW/65 k, resp. 55 kW/75 k. Poprvé přichází pod kapotu zážehový čtyřválec s přímým vstřikem paliva (63 kW/85 k) a pro příznivce nafty jsou připraveny „diesely“ o výkonu 48 kW/65 k, 55 kW/75 k a 74 kW/100 k. Vrcholem nabídky bude přeplňovaná verze GTI o výkonu 132 kW/180 k. Polo se bude zpočátku vyrábět ve dvou- a čtyřdveřové verzi, později přijde i kupé a nakonec (2003) provedení Classic se stupňovitou zádí.
Zítra představíme několik novinek dalších evropských, ale také zámořských značek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.