Frankfurtský autosalon se blíží (II)

Někteří výrobci už dali nahlédnout pod pokličku, s čím chtějí ve Franfurtu upoutat pozornost, jiní tají své premiéry do poslední chvíle. Největší plochu si zajistily německé automobilky.

Někteří výrobci už dali nahlédnout pod pokličku, s čím chtějí ve Frankfurtu překvapit, jiní tají své premiéry do poslední chvíle. Pochopitelně, že největší plochu si vždy rezervují německé automobilky.


Audi, vedle už z fotografií známého kombi A4 Avant, přichází ve světové premiéře s novým kabrioletem na bázi A4. Na jeho vývoji se podíleli specialisté z firmy Karmann v Osnabrücku. Čtyřmístný vůz má v porovnání se sedanem modifikovanou osobitou příď a klasickou látkovou střechu se skleněným oknem. Do opěrek hlavy jsou integrovány ochranné oblouky. Zpočátku se pod kapotou objeví čtyřválec (96 kW/130 k) a šestiválec (125 kW/170 k), v druhé fázi pak o výkonu 162 kW/220 k. V Německu bude uveden na trh v době autosalonu, a tak první zájemci stihnou ještě několik teplých podzimních slunečních dnů.


Frankfurtský autosalon se blíží (II)

BMW se pochlubí především novým modelem „sedmičkové“ řady, který lze označit jako High-Tech na kolech. Jeho obsluha vyvolává doslova revoluci novým konceptem iDrive. Nahrazuje totiž konvenční uspořádání, kdy k ovládání všech systémů těžko stačí všechny obvyklé prvky a kokpit by byl přeplněn množstvím ovladačů. Z nové řady tak např. zmizela řadicí páka a klíček zapalování, když všechny funkce spojené s ovládáním automobilu jsou soustředěny v blízkosti volantu nebo v něm. Nejčastěji používané funkce zůstaly ve středu přístrojové desky, ale méně používané mají ovládání řídící jednotkou Controller na středové konzole. Ruční brzda se místo obvyklé páky aktivuje automaticky. Také zvnějšku se „sedmička“ radikálně změnila, zepředu vypadá hodně dynamicky, vzadu upoutá gigantické víko zavazadlového prostoru. Nejprve budou uvedeny zážehové osmiválce 3.6 (200 kW/272 k) a 4.4 (245 kW/333 k) pracující poprvé s proměnným časováním ventilů Bi-Vanos, zdvihem ventilů Valvetronic a délkou sacího potrubí. Tím se spotřeba snížila o 14 %, zatímco výkon se o 14 % zvýšil.

Ford kontruje proti novému VW Polo elegantním nástupcem Fiesty, která jej v délce překonává ještě o 2 cm a nasazuje tak svým prostorovým divem měřítka nové třídy. Na IAA bude nejprve předvedena v rodinné pětidveřové verzi, sportovní třídveřová se objeví v příštím roce. Na první pohled je dalším pokračovatelem designerského směru New Edge, v jehož duchu je i Focus a Mondeo. Objem „kufru“ se zvýšil z 250 na téměř 280 litrů. Paleta pohonných jednotek sahá od 40 kW/55 k do 74 kW/100 k včetně nového vznětového čtyřválce se vstřikováním Common-rail (50 kW/68 k), který byl vyvinut ve spolupráci s koncernem PSA. Ford plánuje také sportovní provedení ST (110 kW/150 k) a v roce 2003 se objeví na volný čas orientovaný van s vysokou střechou a variabilním uspořádáním sedadel.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz