Frankfurtské premiéry

S blížícím se termínem autosalonu ve Frankfurtu odtajňují automobilky své premiéry. Dnes se zmíníme o některých z nich.

Po vzoru Astry Eco 4 se vznětovým čtyřválcem představí Opel novou hospodárnou Corsu Eco ovšem poháněnou zážehovým tříválcem 1.3 o výkonu 43 kW (58 k). Průměrná spotřeba nemá přesáhnout pět litrů benzinu na 100 km. Corsa Eco je vybavena samočinnou převodovkou Easytronic a pneumatikami 155/70 R15 s nízkým valivým odporem. Ke snížení odporu vzduchu dále přispívá o jeden centimetr níže umístěná karosérie. Kromě toho k optimalizaci aerodynamiky slouží zadní spoiler, boční lišty, zakrytí podvozku. S úspornou Corsou, která by se brzy mohla dostat do sériové výroby, chce Opel nabídnout nejúspornější benzinový motor.


Volkswagen presentuje Golf, poháněný zemním plynem nebo benzinem. Základem je provedení kombi s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 85 kW (115 k). Pod úložným prostorem je umístěna 90litrová nádrž na zemní plyn jako doplněk k původní palivové nádrži. Objem „kufru“ je srovnatelný s Borou Variant. Rozšíření automobilů na zemní plyn dosud brzdí malá síť čerpacích stanic. Ovšem to by se mělo v budoucnu změnit. Například v Německu chce společnost BP po převzetí čerpacích stanic Aral jejich počet mnohonásobně rozšířit.


Hyundai připravuje nové „dospělejší“ sportovní kupé, jenž by mělo konkurovat Fordu Cougar. Zatímco podvozek byl v zásadě převzat z předchozího modelu, rozvor se o něco zvětšil. Kupé 2+2 přenáší sílu motoru na přední kola samočinnou převodovkou s ručním řazením Tiptronic, vyvinutou u firmy Porsche. Vedle zážehových čtyřválců 1.6 (81 kW/110 k) a 2.0 (100 kW/136 k) se pod kapotou objeví také vidlicový šestiválec (147 kW/200 k).


Světovou premiéru oslaví ve Frankfurtu nový sedan Cadillac CTC, jehož futuristický design připomíná studii Evoq. Vůz s pohonem zadních kol využívá zážehový šestiválec 3.2 o výkonu 162 kW (220 k) a točivém momentu 295 N.m/3400 ot./min. Zákazník v Evropě nebo Asii, pro jejichž trhy je určen, si bude moci vybrat mezi mechanickou pětistupňovou převodovkou nebo pětistupňovým „automatem“. Nová platforma má najít rovněž uplatnění i v jiných modelových řadách GM.


Daewoo si přichystalo prototyp kompaktního vozu Kalos, který se má od podzimu 2002 začít vyrábět v tří- nebo pětidveřovém provedení se šikmou zádí. Ve výhledu je také pětidveřový sedan. Paleta motorů zahrnuje tři zážehové čtyřválce 1.2, 1.4 a 1.6. V základní verzi bude vybaven pětistupňovou mechanickou převodovkou, na přání také s elektronicky řízenou čtyřstupňovou samočinnou. Daewoo si předsevzal, že nový vůz musí při crash-testech u nezávislé zkušebny Euro-NCAP obstát na čtyři hvězdičky. Proto se Kalos vyznačuje speciální čelní strukturou karosérie, která nárazovou energii při nehodě účinně rozdělí. Pomocný rám ze spárovaných tenkých plechů je jedním z hlavních prvků této struktury.


Značnou pozornost návštěvníků autosalonu IAA ve Frankfurtu, kterých pořadatelé očekávají jeden milion, bude na sebe poutat také studie Mitsubishi Pajero Evolution „Dakaro“, která má přiblížit budoucí stylistickou filosofii značky. Vývoj nového vozu si vyžádala především změna předpisů Rallye Paříž – Dakar, v níž Mitsubishi sbírá jeden úspěch za druhým.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz